Er det overhoved muligt? IP Sporing?

Diverse d.  05. februar. 2006, skrevet af Mads Grøn
Vist: 261 gange.

Mads
 
Overclocker
Tilføjet:
05-02-2006 15:15:50
Svar/Indlæg:
112/19
Hej!!

Vil bare høre om det er muligt at finde en hjemme adresse ud af et IP nummer?

hvis ja, hvordan gør jeg det?

Mvh mads


balder
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2006 15:20:41
Svar/Indlæg:
367/3
Det kan lade sig gøre, men ikke for privatpersoner. Men skal have en dommerkendelse for at få den slags informationer fra en internet udbyder.



fudde
 
Overclocker
Tilføjet:
05-02-2006 15:21:40
Svar/Indlæg:
16/6
Jeg har ikke ret meget forstand på det, men jeg vil tror at en avtoriseret (politiet eller ligene) ville kunne kontakte forskillige netudbydere og høre hvod for en bruger der havde den pågældene ip adresse i en eller anden tidszone,
men som sagt har jeg ikke ret meget forstand på den slags :r



palle
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2006 15:29:57
Svar/Indlæg:
2307/37
#0, du kan ikke finde en decideret adresse uden en dommerkendelse, men det er i mange tilfælde muligt at spore byen, hvor ip-adressen hører hjemme: http://www.geobytes.com/IpLoca...



draven
 
Superbruger
Tilføjet:
05-02-2006 15:42:11
Svar/Indlæg:
187/2
#2

Som balder skriver bliver der ikke udleveret oplysninger uden en dommerkendelse.



steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2006 16:10:11
Svar/Indlæg:
2870/65
Hvis du er blevet forsøgt hacket eller hvad ved jeg, er det muligt at spore hvilken udbyder der har den formastelige som kunde.

Derfra kan du skrive til udbyderens abuse email-addresse og bede dem om at tage vare på vedkommende...og hans/hendes underlige tilbøjeligheder.

Hvade engang en Belgisk fætter som forsøgte at bruteforce sig ind på min tidligere FTP server. Heldigvis havde jeg en firewall på maskinen, hvor jeg i loggen kunne aflæse ip addressen. Herfra var det muligt at spore internet-udbyderen via diverse DNS tools på Nettet osv.

Fandt frem til at knuden boede i Belgien og hvem hans udbyder var. Skrev til dem sammen med dokumentation fra min firewall, og bad dem om at tage affære. Har ikke hørt fra sjoveren efter den historie. :e