Er vandkøling godkendt?

Diverse d.  06. februar. 2006, skrevet af Anonym20216287339
Vist: 620 gange.

Anonym20216287339

Overclocker
Tilføjet:
06-02-2006 10:25:42
Svar/Indlæg:
25/10
Jeg har snakket med min forældre om at anskaffe mig vandkøling, men min far siger at når vand og el er "blandet" sammen, så er der meget strikse regler omkring hvad man må og ikke må. han siger, at hvis det ikke dækker (forsikring) så kan man ikke få noget af forsikringen, da det ikke er "godkendt" ...

vi ringer i dag til forsikringen, men jeg ville lige høre jeg herinde hvad i "mener" om det.. ?

(undskyld mine udtryk)

Tobias :r :r

Spio

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2006 10:27:54
Svar/Indlæg:
1114/293
tænker i på hvis der går ild i puteren og hele huset brænder ned

Anonym20216287339

Overclocker
Tilføjet:
06-02-2006 10:31:34
Svar/Indlæg:
25/10
ja, en kortslutning eller sådan noget og ja, så huset brænder ned :r

uggelhuse

Superbruger
Tilføjet:
06-02-2006 10:40:45
Svar/Indlæg:
22/0
Måske lidt OT, men hvis det ellers er samlet og testet ordentligt, burde det ikke lække.
Har kørt med mit i knap 1 år og skiftet vandet en gang (skiftede com alligevel), og der opdagede jeg MEGET hurtigt at det ikke var tæt hele vejen... :r
Men min com ryger da både med til venner og alt muligt, uden at der er problemer, så kunne ikke se det helt store problem - dog ikke sagt at det ikke kan forekomme.

Anonym20216287339

Overclocker
Tilføjet:
06-02-2006 10:41:35
Svar/Indlæg:
25/10
?:( :r :e :i :l :o :00 :D :p :i

perry_78

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2006 10:43:33
Svar/Indlæg:
1304/117
Der ingen problemer med vand...

Hvis man køber en kit, burde der ikke opstår sådan noget problemer.

Men vandkøling tager lidt tid og penge, og medmindre du kan lide at gøre sådan noget slags, bare glem det :)

hestenhenning

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2006 10:46:30
Svar/Indlæg:
1137/24
Jeg tror ikke, at forsikringen vil daekke hvis der sker et uheld... Du kunne jo i teorien bare have holdt dig til luft...

Hvis du vil vaere paa den sikre side, at saa kan jeg anbefalde dig at bruge noget ikke elektrisk ledende vaeske i computeren, saa der du helt sikker paa, at HVIS der sker et uheld, saa sker der ikke noget alligevel.

Saadan noget stas kan bl.a. koebes her:
http://coolerkit.dk/product.as...

Dog er det ikke helt billig engangsinvestering, men pengene er givet ret godt ud, hvis uheldet er ude :)
/Thomas

Anonym20216287339

Overclocker
Tilføjet:
06-02-2006 10:55:45
Svar/Indlæg:
25/10
Ja, det har jeg også tænkt på, men det er en lidt hamper pris for sådan noget stads .... :e

ncdesign

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2006 11:12:27
Svar/Indlæg:
262/26
Du kan sikre dig noget ved at tjekke systemet godt igennem, inden du tænder første gang, og derudover benytte demineraliseret vand. Det er ikke ledende, og vil dermed ikke føre til kortslutninger (=gnister).
Derudover har jeg aldrig i mine snart 8 år med vandkøling (og gammel ACDC-ansat) hørt om at en vandkølet computer var årsag til en brand...

Lars

Superbruger
Tilføjet:
06-02-2006 11:20:28
Svar/Indlæg:
1633/76
Nogle af de nye Mac computere er da født med væskekøling??

hestenhenning

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2006 13:09:35
Svar/Indlæg:
1137/24
Vandkoeling er saa sikkert som man selv goer det... Hvis man tager sine forholdsregler er det lige saa sikkert som luftkoeling...

#8 Demineraliseret vand ER elektrisk ledende! Sterilt vand er ogsaa... Begge former er bare renset for urenheder af forskelligt art, men derfor er det stadigvaek vand og derved har dens elektriske-ledende evne...
Lortet kortslutter og saa ikke saa meget mere... Ild og vand er heller ikke den mest brandfarlige kombination :P

#9 Jo, Laing DDC'en er blevet udviklet til Apple og den bliver brugt i nogle af deres topmodeller self sammen med andet grej :)
/Thomas

Lars

Superbruger
Tilføjet:
06-02-2006 13:15:35
Svar/Indlæg:
1633/76
Arrr Henning, jeg synes du skal tage dit folkeskolens afgangskursus i fysik/kemi om. Prøv at tage et klinisk rent glas, og hæld destilleret vand i. Så lav et lille simpelt 12v kredsløb, og lav det sådan at vandet skal fungere som leder. Tjek hvordan det virker..

JacobHL

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2006 13:29:26
Svar/Indlæg:
1776/116
Vandet i vandkøling køler ikke, vandet transporterer varmen væk fra selve cpu'en så man kan benytte størrere køleprofiler end det er muligt direkte på bundkortet.

På den måde vil heatpipes heller ikke være godkendt?

Cyberguyen

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2006 13:34:48
Svar/Indlæg:
611/26
Rent H2O er ikke ledende, så simpelt er det.

Men hvis man propper det i vandkølingssystem, så slæber vandet en masse ledende materiale rundt fra kølehoveder og radiator og derved bliver det i nogle tilfælde svagt ledende.

Denne ledende evne kan give korrosion hvor der er flere forskellige metaller samme. Denne korrosion giver så igen mere metal i vandet. Den onde cirkel er startet...

|Ash

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2006 13:41:42
Svar/Indlæg:
2694/107
Jeg har aldrig brændt noget hardware af pga. vandkøling. mit, dengang, nye radeon x800pro til 3000kr fik vand på sig fordi slangen til CPUen ikke sad 100% tæt. Det havde dryppet ned i AGP-soklen og kortsluttet benene dernede... Men efter en god gang tørring virkede det hele igen. Der er et billede i min profil af grafikkortets AGP

/Ash

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2006 13:46:25
Svar/Indlæg:
4310/364
I kan skide i havnen kan i :e
ALT h2o er ledene og sådan er det sq bare!

mikael999

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2006 13:52:51
Svar/Indlæg:
1445/231
kan godt være det er ledende. men så er det så svagt ledende at der skal mere en 100000000000volt igennem det før det giver det mindste udsving på et volt meter.

Degang jeg havde fysik blev vandet først ledende når man puttede salt eller noget andet end vand ned i glasset. da der jo skal være nogle partikler i vandet for de kan bliver polariseret (mener det var det vora lærer kaldte det) :e

lars

Overclocker
Tilføjet:
06-02-2006 13:54:54
Svar/Indlæg:
140/15
Det er nu lidt forskel på heatpippes og vandkøling.

Heatpippes skal nærmest knækkes eller saves over før der kommer noget væske ud.
Der er vel ingen som saver en heatpipe over og så hælder væsken ned i computeren bagefter.

Måske er heatpipe væske ikke en gang elektrisk ledende, jeg ved det ikke.

#13 har helt ret, væske vil opsamle materialer og skidt fra kølehoved, pumpe og radi, det kan ikke undgås.

Du skal overveje om det er nødvendigt med vandkøling, om du gider at samle sættet og rense det en gang i mellem.

Jeg har hørt et par stykker som sagtens kan nøjes med luft og enda box køler.
Fks. kender jeg en der kører 2980mhz på en opteron 14? med box køler uden problemmer.

Lars

hestenhenning

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2006 14:10:02
Svar/Indlæg:
1137/24
Jeg indroemmer da blankt, at jeg ikke er den store fysikker, men naar det kommer til vandkoeling, saa kan du ikk holde det hele rent...

Saa kan I komme med saa meget sterilt teori som I vil, men det holder bare ikk vand i virkeligheden :e

#12 Naar du koeber en heatpipe, saa der det 110% faerdigt produkt, og hvis det leak'er kan du, hvis producenten ikke har fraskrevet sig ansvaret, gaa til ham kraeve erstatning...

Jeg ved at alle vandkoelingsproducenter ikke tager ansvar for nogen skade der er sket med vandkoeling SELVOM det er en produkt fejl... Hos Coolerkit erstatter vi self produktet, men vi staar ikke til ansvar for anden skade... Det er for egen regning, da man selv har ansvaret for sikkerheden og tager risikoen med vandkoeling, naar man vaelger at montere det...

Det kan lyde urimeligt i nogens oere, og derfor opfordrer vi altid folk til at bruge vores ikke-elektriskledende MCT-5 vaeske :)
/Thomas

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2006 14:19:59
Svar/Indlæg:
5600/32
Rent H2O er ikke ledende. Men det betyder ikke at demineraliseret vand er rent vand. Der vil altid være en minimal mængde salte tilbage (som jo er ledende ;)), da det er umuligt at få det renset helt. Eller i hvertfald på en måde der er til at betale sig fra ;).
Og under alle omstændigheder vil sterilt vand blive forurenet lige så snart det bliver hældt i systemet. Med mindre vandkølingssystemet er helt sterilt.

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2006 14:23:09
Svar/Indlæg:
1581/5
forsikringen er ligeglad.

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2006 14:26:05
Svar/Indlæg:
5600/32
Så vidt jeg husker ryger garantien på en AMD cpu, lige så snart man bruger andet end reference køleren, eller skifter kølepasta :00. Men jeg tvivler på det skulle være noget problem ;). Og jeg tror ikke forsikringen har så meget imod det.

jrl

Superbruger
Tilføjet:
06-02-2006 14:45:05
Svar/Indlæg:
212/61
1000% rent H2Oer ikke ledende, men så snart det kommer i forb. med metal vil der ret hurtigt forefindes en lille mængde ioner i vandet, da rent H2O er ret aggresivt, såe den der med at man kan benytte dest., dem. eller sterilt vand er sgu en AND
Er iøvrigt ikke ret lang tid sidden onkel Tom lavede et køleprojekt hvor der blev forsøgt med dem. vand ---> resultat ej godt

Lars

Superbruger
Tilføjet:
06-02-2006 14:51:16
Svar/Indlæg:
1633/76
Det er rigtigt at onkel Tom lavede et forsøg hvor de nedsænkede en hel (næsten) computer i dem. vand. Computeren kørte faktisk fint i et godt stykke tid før den frøs. Der de havde tørret sagerne igen, fungerede alle dele 100%. Så det der med at tude over hvor farligt vand er kan I godt pakke sammen. Dermed ikke sagt at man skal være vildt lemfældig, for man kan jo godt gå hen og blive uheldig. Men direkte farligt, det er det sku ikke!

lars

Overclocker
Tilføjet:
06-02-2006 15:11:38
Svar/Indlæg:
140/15
Hvad har du af system bizzz og vild du ofre de 1500-2000 for vandkøling?

Valderrama

Overclocker
Tilføjet:
06-02-2006 15:41:15
Svar/Indlæg:
106/5
Jeg snakkede med med min fysiklærer (gymnasielærer) om det i sidste uge og han sagde at vand altid vil være ledende uanset hvor rent det er, men dog kun meget lidt.

Lars

Superbruger
Tilføjet:
06-02-2006 15:46:57
Svar/Indlæg:
1633/76
Så kan du så spørge dig selv: Når det er så lidt, vil det så have nogen betydning?..

Desuden så skulle psu'en gerne slå fra i tilfælde af en kortslutning, og skulle det kikse, så burde ejendommens hfi-relæ gribe bolden.

lars

Overclocker
Tilføjet:
06-02-2006 16:12:48
Svar/Indlæg:
140/15
Hvis en modstand lige pludselig bliver mindre fks. pencil mod eller vand, så kan cpu, chipset, gpu, ram eller meget andet få for meget spending.

Og det betyder at hardwaren kan brænde af på grund af for høj varme eller for høj forsynings spending.

En sikring kan ikke på nogen måde se om det sker. En strømforsyning mærker bare at, cpu, chipset, gpu eller ram æder mere strøm end de plejer og det er den lige glad med, så længe den kan trække det.

hfi-relæ vil ikke kunne mærke at der er en kortslutning på nogle af strømforsyningens linier, med mindre der er vand i strømforsyningen, men så er det lidt for sent.

Bizzz skal tænke det grundigt igennem, om han virkelig vil give de 1500-2000 for vandkøling og om han virkelig ikke kan nøjes med en high end luftkøler.
Glem alt om Thermaltake og andre billige vandkøling set, nogle kan ikke hamle op med en god zalman luftkøler, som koster det halve.

pas på med ikke at hoppe med på vandvognen, fordi alle andre har vandkøling og de siger det er mega godt.

LARS

Valderrama

Overclocker
Tilføjet:
06-02-2006 16:21:48
Svar/Indlæg:
106/5

Jeg tror heller ikke at det vil have nogen betydning, men det var mere for at afvise påstanden om, at rent vand ikke er elektrisk ledende.
Så det har jeg spurgt mig selv om ;)

Lars

Superbruger
Tilføjet:
06-02-2006 16:37:16
Svar/Indlæg:
1633/76
"Hvis en modstand lige pludselig bliver mindre fks. pencil mod eller vand, så kan cpu, chipset, gpu, ram eller meget andet få for meget spending."

What? Hvilken modstand snakker du om? Det giver ingen mening i sammenhængen. Jeg vil gerne have et par eksempler på at utæt vandkøling fører til at psu'en øger spænding. Det lyder simpelthen bare som dagens største and.

Derudover, så taler jeg ikke om at hfi-relæet kan redde #0's computer
:00 Jeg snakker om at hvis psu'en af ukendte grunde skulle kortslutte, så skal hfi-relæet gerne slå fra og dermed forhindre stød og brand. Hvilket var det vi snakkede om oprindeligt.

Det er rigtigt at gode luftkølere kan følge med det billigste vand, men et godt vandkølingsystem yder bedre og er mere stille.

Ydermere " pas på med ikke at hoppe med på vandvognen, fordi alle andre har vandkøling og de siger det er mega godt."
Sikke en gang vås! Alle har ikke vandkøling, det er faktisk fåtallet. Og dem der har det prøver da at guide noobs så godt som muligt.

Synes iøvrigt du skal ligge vej omkring www.h2okoeling.dk og få læst et par artikler, så du kan få sat et par faktummer på plads.

hestenhenning

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2006 17:21:36
Svar/Indlæg:
1137/24
#27 Selvfoelgelig skal han taenke sig godt om, om han vil det ene eller det andet... Det skal man for det meste, men jeg mener ikke det er noget at ligge soevnloes for...

Pas paa med dit og pas paa med dat... Man kunne jo risikere at laere noget :e

Nu er penge jo bare penge, og hvis man finder ud af, at det ikke var saa sjovt med det vand alligevel, saa har man laert noget og ikke mistet andet end penge...
Man kunne jo ogsaa risikere, at man syntes det var pisse sjovt at lege med, saa man blev bidt af det...

Se muligheder, ikke begraesninger :)
/Thomas

lars

Overclocker
Tilføjet:
06-02-2006 19:41:13
Svar/Indlæg:
140/15
# 29
Når man laver pencil mod på et grafikkort, er det for at øge spending på gpuen, det samme kan vand osse gøre hvis det løber hen over grafikkortet.

Jeg skriver det med at han skal overveje det, fordi mit umidlbare indtryk er, at han ikke har rodet så meget med hardware før.
Hvis det ikke er rigtigt skal jeg da være den første til at undskylde.

Jeg skriver det osse fordi jeg har haft vandkøling og jeg syntes ikke det var særlig imponerende.

Mit setup var hydor L30 pumpe, thermalchill 360 radi og D-tek whitewater hoved, alt med 12mm slanger og normal res.

jeg mener at det skulle være et rimelig godt setup. men temperaturen på min xp 2400mobile (2500mhz 1.75v) lå kun 10 grader under en vens 2400mobile (2300mhz 1.7v) med silent boost.
Det var kun i load temp mit setup havde en fordel på 10grader.

de er begge købt samme sted og samme stepping.

Nu hvor Amd 64 cpuer kommer ned på omkring 1.4v std. så afgiver de en del mindre varme fra sig, selv om der er mem controller på cpuen.

Der vil jeg igen lige fremhæve at en kamerat kan køre 2980mhz på en opteron, som kører 1800mhz std. og det klares med en org. box køler.

Derfor syntes jeg har skal smide penge efter en opteron i stedet.

Efter et halv år med vandkøling skiftede jeg radi om, til den som er forklarret før. efter det fik jeg ikke ordenligt tætnet pumpe studsen og der løb lidt ned på bunden af kabiet.
efter lidt tid begynde det at stinke og jeg så så, at der lå en grøn gul klat i bunden af kabi.
klatten havde ætset malingen væk i mit kabi og koberet på radien var begyndt og ire.

Men jeg vil da give dig ret i, at det er lidt svært at brænde huset ned med en computer, hvis kassen er lukket og der ikke er store huller i den.

Lars

Lars

Superbruger
Tilføjet:
06-02-2006 19:53:57
Svar/Indlæg:
1633/76
Så det du siger med andre ord er at vandet kan lave en utilsigtet kortslutning? Det kan vel ikke chokere nogen.. Derudover så synes jeg du skal tænke over hvad der er mest ledende.. grafit eller demi vand..

At du har haft en dårlig oplevelse med vandkøling kan du vel sige fra starten af, istedet for at komme med en masse søforklaringer om hvad der kan ske.

Uanset, Bizzz snakker ikke om hvor han skal prioritere penge til hans computer, han snakker om hvorvidt det er farligt, og om forsikringen dækker.
Svaret må derfor være: Nej det er ikke farligt. Og jeg er ret sikker på at forsikringen er totalt ligeglad.

dashhi

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2006 20:03:41
Svar/Indlæg:
378/106
jo forsikringen dækker..

vand er jo væske, lige som tis fra hunden, cola, eller øl :D og hvis man kommer med en god forklaringen tager forsikringen det uden problemer :D

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2006 20:23:26
Svar/Indlæg:
6624/113
Til #31:

<i># 29
Når man laver pencil mod på et grafikkort, er det for at øge spending på gpuen, det samme kan vand osse gøre hvis det løber hen over grafikkortet.</i>

Vand kan kun hæve spændingen på et grafikkort hvis den højere spænding kommer et sted fra. Taget i betragtning hvor mange printbaner der er, skal man være ret uheldig for at kunne futte noget af - desuden leder vand faktisk ret dårligt. Dvs der er kæmpe modstand, og derfor ikke særligt store spændingsvandringer.

<i>Jeg skriver det med at han skal overveje det, fordi mit umidlbare indtryk er, at han ikke har rodet så meget med hardware før.
Hvis det ikke er rigtigt skal jeg da være den første til at undskylde.</i>

Fair nok - det ved vi andre ikke engang endnu. ;)

<i>Jeg skriver det osse fordi jeg har haft vandkøling og jeg syntes ikke det var særlig imponerende.

Mit setup var hydor L30 pumpe, thermalchill 360 radi og D-tek whitewater hoved, alt med 12mm slanger og normal res.

jeg mener at det skulle være et rimelig godt setup. men temperaturen på min xp 2400mobile (2500mhz 1.75v) lå kun 10 grader under en vens 2400mobile (2300mhz 1.7v) med silent boost.
Det var kun i load temp mit setup havde en fordel på 10grader.

de er begge købt samme sted og samme stepping.</i>

For det første - ja det var et fint setup du havde - dog er dets ydelse kraftigt bestemt af hvor meget blæs du har på vandkøleren. Ingen lyd = ingen blæs, og der skal trods alt lidt blæs til at presse luften igennem vandkøleren. Nærighed med lydniveauet er den primære årsag til høje temperaturer på vandkøling.

Når det så er sagt, er der stadig INTET som helst sammenligningsgrundlag, selvom det er 2 ens CPU'er - og slet ikke når man er nede i de knap 50 watt som en Socket A Mobile smider af sig.
Bundkortet kan vise / regne forkert.
Ambient temp ( læs : indsugningsluft ) kan være forskellig på jeres systemer. Måske har du mere kabelrod og derfor ringere airflow end din kammerat. Der skal ikke ret meget til...
Dårlig montering - han påfører måske kølepastaen korrekt, hvor du sviner med det.

Der er alt for mange faktorer til at man kan sammenligne.

<i>Nu hvor Amd 64 cpuer kommer ned på omkring 1.4v std. så afgiver de en del mindre varme fra sig, selv om der er mem controller på cpuen.</i>

VCore har intet med temperatur at gøre - men det har thermal design derimod. Det er et udtryk for hvor meget spildeffekt der skal aftages i køleren, og det er nemmere at køle en CPU med heatspreader end en uden - forudsat der er god kontakt under den.

<i>Der vil jeg igen lige fremhæve at en kamerat kan køre 2980mhz på en opteron, som kører 1800mhz std. og det klares med en org. box køler.</i>

Jeg vil lige fremhæve at du ikke har sagt noget om full load temperatur eller hans kabinets airflow, eller ambient temperatur, eller for den sags skyld bundkort mærke/model.
Desuden vil jeg samtidigt fremhæve at der er enorm spredning i hvor meget spænding Opteron'er skal have for at rende 2980MHz - og derfor også enorm spredning i hvor mange watt der skal aftages fra dem. EN er ikke et statistisk grundlag. ;)

<i>Derfor syntes jeg har skal smide penge efter en opteron i stedet.</i>

Det er så ikke det han spørger om, men hvorvidt vandkøling er godkendt til montering i et kabinet eller ej.

<i>Efter et halv år med vandkøling skiftede jeg radi om, til den som er forklarret før. efter det fik jeg ikke ordenligt tætnet pumpe studsen og der løb lidt ned på bunden af kabiet.
efter lidt tid begynde det at stinke og jeg så så, at der lå en grøn gul klat i bunden af kabi.
klatten havde ætset malingen væk i mit kabi og koberet på radien var begyndt og ire.</i>

Så har du benyttet en væske som var aggressiv over for kobber, så et eller andet har du gjort HELT forkert i det system. Der er ingen grund til at analysere hvad, for du kan ikke se forbi din egen oplevelse med vandkøling, og indse at vi faktisk er nogen som kan få det til at virke, og at det kan aftage effekter som luftkøling ALDRIG - og jeg gentager ALDRIG - vil kunne.

<i>Men jeg vil da give dig ret i, at det er lidt svært at brænde huset ned med en computer, hvis kassen er lukket og der ikke er store huller i den.</i>

Det er stort set umuligt. Der er så FÅ eksempler på reel flammeudvikling fra en vandkølet PC i verden, at man ikke kan konkludere noget som helst. Alene det at #0 har undersøgt sagen forud, gør at han er ekstra opmærksom på hvilke dele han køber og hvordan det bliver samlet og efterprøvet. ;)

Mens jeg har dig, vil jeg råde dig til en sjov lille ting. Tag en ledning og kortslut den sorte og den gule i et harddisk stik bare 2 sekunder. Hvis det er en bare nogenlunde PSU, vil den lukke ned / vil sikringen gå i den inden ledningerne overhovedet stiger i temperatur. Der er således både et HFI/HPFI relæ, en sikring i huset - en sikring på indgangen af PSU, og en elektronisk sikring på udgangene fra PSU som beskytter maskinen.
Min aldrende Enermax EG465AX-VE lukker ned - min 651VE sprang en sikring indeni, og min OCZ Modstream 400watt gør det samme. ;)

<b>Testimonial:</b>

Jeg har nu vandkølet i knap 7 år på et ordentligt læs maskiner - både egne og andres.
Jeg har haft druknet mindst 10 maskiner med alt lige fra længerevarende dråbeansamling på et grafikkort, til en reel oversvømmelse af kabinettet - og ALDRIG har det kostet mig et stykke hardware, eller en nedbrænding af et hus.

Det eneste eksempel jeg nogensinde har set hvor der var antydningen af flammer eller gnister, var billeder af en mus der havde gnavet i et lydkort mens maskinen var tændt.

Sker det ofte hos ret mange her...? :e

hestenhenning

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2006 20:33:27
Svar/Indlæg:
1137/24
#34 Solgt :)
/Thomas

Anonym20216287339

Overclocker
Tilføjet:
06-02-2006 20:35:30
Svar/Indlæg:
25/10
..det var noget min far begyndte at snakke om, men han ringede også til forsikringen og de sagde at hvis det ikke var samlet rigtigt, så dækkede det ikke, og hende forsikringsdamen vidste ikke om man måtte montere det selv.... men jeg får ikke lov at købe sådan noget af mine forældre.. :r :00 ..

lige et spørgsmål på faldrebet: kan man godt bruge et s. 940 bundkort+ 2 opty. 1,8 Ghz almindelig pc? da jeg har kigget lidt på det, og er der evt. nogle der var hvordan de clocker ( s. 939 opty skulle jeg clocke godt ) :i ?:(

Tobias

Tak for alle svarene :e

Anonym20216287339

Overclocker
Tilføjet:
06-02-2006 20:35:53
Svar/Indlæg:
25/10
det tvivler min far på, når der skal udbetales 2 mill. for et total nedbrændt hus, med inventar ..... vi har ringet til forsikringen, og de dækker ikke hvis det er samlet forkert... :e

Anonym20216287339

Overclocker
Tilføjet:
06-02-2006 20:37:13
Svar/Indlæg:
25/10
ups, fik vidst ikke opdateret ... shit.. :e

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2006 20:39:49
Svar/Indlæg:
6624/113
Jo de gør.

Den eneste grund til de siger som de gør, er fordi de ikke ved hvad det går ud på når man siger "vandkøling". Så er det nemmere at sige noget de ikke bliver holdt ansvalige for at have sagt.

Hvis du bor i nærheden, skal jeg da gerne samle det for dig. ;)

Anonym20216287339

Overclocker
Tilføjet:
06-02-2006 20:45:41
Svar/Indlæg:
25/10
Hvor bor du da, (selvom jeg ikke tror at jeg for lov til at kbe det af den grund :r :00 :x )

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2006 20:47:01
Svar/Indlæg:
6624/113
Lige syd for Roskilde.

Anonym20216287339

Overclocker
Tilføjet:
06-02-2006 20:47:52
Svar/Indlæg:
25/10
HEHE, jeg bor ved Skive ( det mørke jylland ) :e :r

lars

Overclocker
Tilføjet:
06-02-2006 22:12:33
Svar/Indlæg:
140/15
Jeg har kun den arfaring, som jeg har fået på mit setup.

Jeg gik ud fra at når min antikorosions væske, kan ætse malingen i en stacker kabi, så kunne det osse lave nogle kortslutninger i printbaner under et tyndt lag print lak.

Et blyant mod virker sådan at, man leder en højere spænding uden om en modstand, så får man en højere spænding på en spændingsregulator og derfor sender den højere spænding ud til gpu.

Nu har jeg lavet en fed streg med en blyant, den vil sansynligt ødelægge et grafikkort når man pencil modder.
Når jeg sætter et multimeter på, med en afstand som passer med en SMD modstand, så leder vand (4Mohm) lige så godt som blyant.

Jeg viste ikke at computer hardware kunne holde til så mange tæsk, jeg arbejde normalt med strømforsyninger, forstærkere og styringer, de kan ikke holde til vand eller andre små fejl.

kasper2

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2006 22:16:37
Svar/Indlæg:
996/49
min dfi bundkort overlevede nu heller ikke en læk, og den lagde til tørre i ca 5 fage, men den var færdig

Carpe^Diem

Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2006 07:50:48
Svar/Indlæg:
1155/43
Jeg har også haft en del forskellige vandkølings systemer gennem tiden, og jeg har heller aldrig mistet noget hardware. Det på trods af at mit gamle p4 setup havde fået vand fra cpu soklen, ned over boarded til agp kortet, og ned over de resterende porte og kort i maskinen. Efter at have tørret det med en hårtørre, og have renset ireen af, spillede alt fortrinligt.

Dog har jeg prøvet vand i cpusoklen over en 2-3 måneder, uden at opdage det. Der var ikke mange ben der sad fast på cpuen efter det lille stunt. Men på trods af det, så kunne min maskine stå og folde op til en 3 dage af gangen(dette var selfølgelig inden jeg skilte det ad), så vand kan altså ikke lede specielt godt :) Dette var dog ikke på vandkøling, men på et vapochill der ikke var isoleret ordentligt.

hestenhenning

Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2006 11:16:31
Svar/Indlæg:
1137/24
Hvis du leak tester 48 timer foer du saetter stroem til svinet, saa sker der ikke noget... Det er naesten med statsgaranti!

Sandsynligheden for at hytten braender ned ved at computeren gaar op i flammer pga. vandkoeling er en del mindre end din mors vaskemaskine goer det...
HVIS HVIS HVIS lortet braender ned ved at computeren er braendt af pga. vandkoeling, saa kan de alligevel ikke bevise det var derfor... Det kan vaere saa sindsygt meget andet som har antaendt sig selv i den...

Bed dine foraeldre om at tage spejder kasketten af og laegge banjoen over ved siden af kanoen og lade deres dreng opleve noget paa egen haand, som ikke er 110% sikkert men kun 95%...

Easy doesn't make you think!
/Thomas