Boykot muslimerne

Hyggehjørnet d.  07. februar. 2006, skrevet af comment
Vist: 283 gange.

comment

Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2006 15:23:25
Svar/Indlæg:
1230/171
Hey

Jeg har i de seneste dage overvejet, hvordan jeg skal forholde mig til Det Islamiske Trossamfunds iscenesættelse af de seneste ugers kollektive afstraffelse af borgerne i den danske stat. Grunden til denne kollektive afstraffelse er, som I sikkert alle ved, at en dansk provinsavis, Jyllands-Posten, har trykt en række Muhammed karikaturer i deres avis.

Som udgangspunkt er jeg meget imod kollektiv afstraffelse og har altid været enig i det synspunkt at den kollektive afstraffelse vi i mange år har set udøvet på Vestbredden og i Gaza fra Israelsk side rettet mod palæstinenserne var og er unfair.

Uanset om man er enig eller uenig i det legitime i at trykke Muhammed karikaturerne eller ej, så er og blive kollektiv afstraffelse uacceptabel.

Derudover er jeg også helt enig i det grundsynspunkt at dialog er vigtig. Jeg har det bare meget svært med at skulle have en konstruktiv dialog med en gruppe af mennesker, som på forhånd vil lægge begrænsninger på, hvad jeg kan tillade mig at sige. Hvis respekt overhovedet er en forudsætning for konstruktiv dialog, kan man også udtrykke det på den måde, at det er meget svært at have respekt for respektløsheden. Dialog er vigtig, men ikke altid opnåelig.

Derfor er jeg nu kommet frem til den konklusion, at der ikke er andet at gøre end at give igen med samme mønt. Jeg vil derfor opfordre alle jer andre herinde til at medvirke til en kollektiv afstraffelse af muslimerne ved at boykotte dem på alle tænkelige FREDELIGE måder - hvor det overhovedet er muligt. Boykot eksempelvis de muslimske handelsfolk (kiosker, pizzeriaer, grønthandlere etc.), produkter med oprindelse fra muslimske lande og omgiv i øvrigt muslimerne med en "mur af tavshed".

Det Islamiske Trossamfund har brugt ytringsfriheden til at iscenesætte en kollektiv afstraffelse af alle borgere i den danske stat og har krævet en uforbeholden undskyldning fra Jyllands-Posten for at stoppe denne kollektive afstraffelse.

En kollektiv afstraffelse af muslimerne bør stoppe i det øjeblik Det Islamiske Trossamfund giver en uforbeholden undskyldning for at have forsøgt at krænke ytringsfriheden her i landet - og i øvrigt sørger for, at den kollektive afstraffelse vi er vidne til lige nu stoppes.

Hvad mener I andre: Er ræsonnementet OK, eller er jeg helt afsporet?

comment

PS: Jeg ved at dette er meget følsomt stof og jeg vil derfor gerne bede alle, der vælger at deltage med indlæg i denne tråd, om at beherske sprogbrugen. Om ikke af andre grunde, så for at sikre at tråden ikke bliver slettet af en moderator.

Goaguy

Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2006 16:09:40
Svar/Indlæg:
3410/199
Jeg synes det er en dårlig ide - dels fordi jeg ikke kan undvære falaffel fra det lokale mujaffa-sted.. og.. Fordi vi ikke aner hvem der er muslimer eller ej. Hvis vi gør det, er vi jo ikke en disse bedre end dem, vel? De fleste af dem, for hvem det kan lade sig gøre at drive forretning i danmark i stedet for at få bistandshjælp, har nok alligevel tilpasset sig så meget i danmark, at de kan se det ud fra vores synspunkt.

Men.. Jeg kunne da godt finde på det, hvis andre gjorde..

Woodgnome

Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2006 16:20:03
Svar/Indlæg:
1888/560
#0 Jeg er helt enig i, at deres kollektive afstraffelse er for dumt. De har ingen ret til at lade det gå ud over alle danskere fordi Jyllandsposten har dummet sig. Det giver lidt følelsen af, at de muslimer som har set sig sure på vesten, bruger Jyllandsposten som en dårlig undskyldning for at svine alt og alle i vesten samt retfærdiggøre deres afbrænding af ambassader osv.

Men forklar mig lige hvorfor vi skal vi give igen af samme skuffe? Er det ikke at synke ned på deres niveau? Hvis de begynder at kaste med sten, skal vi så også? Og nu hvor vi er i gang, kan vi da lige så godt også brænde deres ambassader ned! Lad os da lige tage deres moskeer også - bare for at understrege, at de ikke skal komme og tro de er noget!!

.....

At svare igen på den måde er nok det dummeste vi kan gøre, da det eneste vi får ud af det, er en forværring at situationen.

Dem som mener vi skal boykotte muslimerne, burde sætte sig ned og tænke over hvor smart det er at smide mere brænde på bålet. Det er muligt, at det sætter jeres pis i kog, at nogle muslimer pisser på os, men hvad tror i lige i får ud af at pisse tilbage på dem? :00

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2006 16:28:28
Svar/Indlæg:
4263/107
<I>Er ræsonnementet OK, eller er jeg helt afsporet? </I>

Nej. Det er ikke ok.

Og i øvrigt finder jeg det komisk som du selvmodsiger dig selv. Du går ikke ind for kollektiv afstraffelse af alle muslimer i første halvdel, men det gør du til slut?

Boycotte samtlige muslimer fordi en flok fanatiske tåber kaster med sten mod ambasader?

Det er lige så sindsygt som at påstå at alle danskere er enige i Pia K.'s holdninger, og at vi alle er racistiske.

Og må jeg endnu engang gøre opmærksom på at <B>Ytringsfriheden</B> ikke er det samme som <B>Ytringspligt</B>. I øvrigt er der diverse begrænsninger af ytringsfrihed jf. racismeloven, blasphemi paragrafferne mv.

comment

Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2006 16:41:05
Svar/Indlæg:
1230/171
#1: Ja, falafel er en dejlig ting :)

Og du har helt ret i at det kan være meget svært at identificere, hvem der er muslim og hvem der ikke er. Bl.a. derfor skriver jeg "hvor det overhovedet er muligt".

Jeg tror også du har ret i at mange muslimer kan se problemstillingen "fra vores side". En boykot er ikke retfærdig, desværre.

Sidst, men ikke mindst har du også helt ret i at en boykot af muslimerne ikke er en snus bedre end den boykot vi lige pt. er udsat for. Mit store problem er bare, at jeg ikke kan se, hvordan man ellers kan lægge pres på en organisation som Det Islamiske Trossamfund (DIT). Hvis du eller andre har en bedre idé, så sig endelig til.

#2: Jeg kan udmærket se din pointe, men igen, hvordan skal man ellers kan lægge pres på en organisation som Det Islamiske Trossamfund?

#3: Selvmodsigelsen var hele pointen med min post. Jeg er meget i syv sind med, hvordan man kan modarbejde og lægge pres på DIT og har som sagt ikke kunnet finde på andet, men jeg er meget åben overfor om du eller andre kan komme op med et alternativ.

At der er begrænsninger på ytringsfriheden kan aldrig begrunde at religiøse grupperinger kan kræve yderligere begrænsninger. Blasfemiparagraffen er i øvrigt - efter alt at dømme - ikke overtrådt i dette tilfælde.

Woodgnome

Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2006 17:02:24
Svar/Indlæg:
1888/560
#4 ja det må du sku' ikke spørge mig om - det lader jeg nogen der ved noget om. Forhåbentlig nogle politikere eller sådan nogen :)

comment

Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2006 17:27:31
Svar/Indlæg:
1230/171
#5: :) Men, ud over ytringsfriheden har vi også noget der hedder foreningsfrihed, som sætter klare grænser for, hvad politikerne kan stille op over for denne slags - og heldigvis for det.

Mit problem er, at jeg ikke bare kan sidde med hænderne i skødet og se på at DIT på denne måde - via gadens parlament - fastlægger "lovgivningen" på området for vores ytringsfrihed. For mig er det helt uacceptabelt.

hightower

Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2006 18:25:43
Svar/Indlæg:
2440/66
hmm tjae jeg har selv for flere år siden mere eller mindre boykottet 'dem'. træt af 'deres' ofte alt for gamle varer, cola'er uden pant og andre varer med tysk indholdsbetegnelser fra kioskerne og alt dårlig mave fra pizzariaerne - italiensk pizza my ass, når der hænger en et billede af en ayatollah i baglokalet ;) så helt ok at gøre det, men på baggrund af krisen nu er måske at stramme den, der skal nogle andre faktorer spille ind og det behøves vel ikke være et systematisk 100% boycot, jeg kan stadigvæk godt nappe en shawarma i ny og næ inde på strøget i kbh. det er rigtigt, at ikke alle muslimer er som abu LABAN, og altid trist at se fundamentalisterne dominere i TV, men jeg tror det her handler om meget mere end de tegninger og DK er et let mål i forhold til USA. ligesom med bin laden, savner jeg at se de virkelig tager afstand fra det i stedet for nogle fesne undskyldninger - de har det sikkert på samme måde i denne sag. :i måske er løsningen en ny og velsignet mælk til de arabiske lande. JARLA. "godkendt af profeten". :e

Cyber-Frog

Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2006 18:55:01
Svar/Indlæg:
830/15
Jeg kan så stille mig kritisk over for denne tråd, så vidt jeg mindes er der flere gange blevet gjort opmærksom på at oc.dk/h-t.dk ikke er et politisk værested og derfor ikke bør være hjemsted for politiske diskuttioner.

comment

Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2006 19:32:02
Svar/Indlæg:
1230/171
#8: Hvis "politiske emner" ikke kan tåles, så ville det måske være en go' idé at indføje det i reglerne for forum.

Desuden er det her soap-box'en, hvor lidt af hvert skulle kunne tåle at blive diskuteret.

Goaguy

Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2006 21:04:38
Svar/Indlæg:
3410/199
Regeringen skal nok gøre, hvad der skal til. Smid de imamer der tager rundt i mellemøsten og pisker stemningen op, derned! - og luk og sluk så. Arla har da vidst også markedsandele nok i forvejen.. :00

Huddy

Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2006 21:46:59
Svar/Indlæg:
1881/217
Deaktiveret af mig.

Tråden balancere på kanten af det racistiske i sig selv.
Og det bliver ikke bedre af, at emnet er sprængfarligt i denne periode.

Man brænder svaperen, hvis man pisser benzin på bålet.

Teresa

Moderator
Tilføjet:
07-02-2006 21:54:03
Svar/Indlæg:
2458/91
Jeg tror vi danskere fatter så lidt, når det gælder at leve i et troende samfund og selv være et troende menneske. Vi er så opslugt af fri sex, cucci-tasker og demokrati, at vi glemmer gode gamle værdier som høflighed, venlighed og imødekommenhed. Vi er så fulde af os selv at vi ikke kan magte at give 10% af verdenens befolkning en undskyldning...
Chefen for Jyllandsposten burde give en ordentlig undskyldning.

Og så skal det altså lige siges...

Jeg får stadig et smil hos grønthandleren, slagteren, bageren og i kiosken... Jeg har endda snakkes med flere muslimer om dette emne... INGEN af dem kastede bomber, brændende fakler eller sten efter mig...

Så hvorfor skulle de muslimske danskere straffes??? De brænder jo ikke noget af.... de demontrerer ikke... tværtimod er de splittet mellem deres fødeland og det land de bor i...