Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2006 15:23:25
Svar/Indlæg:
1230/171
Hey
Jeg har i de seneste dage overvejet, hvordan jeg skal forholde mig til Det Islamiske Trossamfunds iscenesættelse af de seneste ugers kollektive afstraffelse af borgerne i den danske stat. Grunden til denne kollektive afstraffelse er, som I sikkert alle ved, at en dansk provinsavis, Jyllands-Posten, har trykt en række Muhammed karikaturer i deres avis.
Som udgangspunkt er jeg meget imod kollektiv afstraffelse og har altid været enig i det synspunkt at den kollektive afstraffelse vi i mange år har set udøvet på Vestbredden og i Gaza fra Israelsk side rettet mod palæstinenserne var og er unfair.
Uanset om man er enig eller uenig i det legitime i at trykke Muhammed karikaturerne eller ej, så er og blive kollektiv afstraffelse uacceptabel.
Derudover er jeg også helt enig i det grundsynspunkt at dialog er vigtig. Jeg har det bare meget svært med at skulle have en konstruktiv dialog med en gruppe af mennesker, som på forhånd vil lægge begrænsninger på, hvad jeg kan tillade mig at sige. Hvis respekt overhovedet er en forudsætning for konstruktiv dialog, kan man også udtrykke det på den måde, at det er meget svært at have respekt for respektløsheden. Dialog er vigtig, men ikke altid opnåelig.
Derfor er jeg nu kommet frem til den konklusion, at der ikke er andet at gøre end at give igen med samme mønt. Jeg vil derfor opfordre alle jer andre herinde til at medvirke til en kollektiv afstraffelse af muslimerne ved at boykotte dem på alle tænkelige FREDELIGE måder - hvor det overhovedet er muligt. Boykot eksempelvis de muslimske handelsfolk (kiosker, pizzeriaer, grønthandlere etc.), produkter med oprindelse fra muslimske lande og omgiv i øvrigt muslimerne med en "mur af tavshed".
Det Islamiske Trossamfund har brugt ytringsfriheden til at iscenesætte en kollektiv afstraffelse af alle borgere i den danske stat og har krævet en uforbeholden undskyldning fra Jyllands-Posten for at stoppe denne kollektive afstraffelse.
En kollektiv afstraffelse af muslimerne bør stoppe i det øjeblik Det Islamiske Trossamfund giver en uforbeholden undskyldning for at have forsøgt at krænke ytringsfriheden her i landet - og i øvrigt sørger for, at den kollektive afstraffelse vi er vidne til lige nu stoppes.
Hvad mener I andre: Er ræsonnementet OK, eller er jeg helt afsporet?
comment
PS: Jeg ved at dette er meget følsomt stof og jeg vil derfor gerne bede alle, der vælger at deltage med indlæg i denne tråd, om at beherske sprogbrugen. Om ikke af andre grunde, så for at sikre at tråden ikke bliver slettet af en moderator.