Bygge egen Case

Case-modding d.  07. februar. 2006, skrevet af finger
Vist: 615 gange.

finger

Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2006 17:36:00
Svar/Indlæg:
571/106
Hey,

jeg går lidt og overvejer at bygge min egen case.
Jeg vil gerne ende med en overflade i rustfrit stål. En helt glat overflade uden noget gejl overhedet. Det skal være til en HTPC.
Nu har jeg ingen erfaring med det overhovedet, så alt er nyt.
Det der lige bekymrer mig mest er om man risikerer at kortslutte det hele. Jeg synes nu ikke min normale kabinet har nogle specielle isoleringer eller noget.
Råd og vejledninger modtages med kyshånd.

SimTex

Superbruger
Tilføjet:
07-02-2006 17:53:59
Svar/Indlæg:
527/21
Øerne hvorpå du montere bundkortet er forbundet til stel, så kortslutninger undgåes. Du behøver derfor ikke være bange for kortslutningen på den bekostning, og hvis du vil være på den sikre side, tror jeg stadig du kan få de isolerings skiver der blev brug i gamle dage til at ligge i mellem bundkortet og monteringsforhøjningerne.

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2006 22:51:12
Svar/Indlæg:
4310/364
rustfrit stål :i
lyder godt :i
du smider jo selvfølgelig billeder når du kommer så langt! :e:i

K1lroy

Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2006 23:02:52
Svar/Indlæg:
767/119
Hmm, hvorfor rustfrit stål? Har arbejdet lidt på samme projekt en gang - jeg fik laserskåret en front til kabinettet i rustfritstål, og i bagklogskabens lys ville det have været bedre for mig bare at bruge alm stål - rustfrit tager meget let mod mærker fra fingrene hvis det ikke er behandlet/lakeret, desuden er det meget hårdt - jeg ville fx selv børste det, og det var næsten umuligt..

Nu kan jeg ikke se i din profil hvor du er fra men hvis det er i regionen omkring vejle/horsens har jeg nogle kontakter til steder hvor der er laserskærer hvis det har interesse, så smid en PM..

finger

Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2006 15:49:00
Svar/Indlæg:
571/106
tja, der er fvel heller ingen grund til at det skal være rustfrit. Troede bare det havde en blankere overflade.
Men nu når jeg tænker over det skal det nok være børstet stål.
Meeeen jeg ved nu heller ikke om jeg for gjort noget ved det.
Er stadig i tænkeboks.
Jeg overvejer at bygge det i MDF plade og så klistre noget stål uden på. jeg har nemlig ikke en svejser og jeg tror det giver den bedste finish. I samme tanke overvejer jeg også bare lat lave det i ren MDF plade og så sprøjtemale den hvid. Det passer også bedre ind i stuen.

p.s. bor nord for KBH.