styring af køler med ai booster

Diverse d.  07. februar. 2006, skrevet af System
Vist: 245 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
07-02-2006 17:45:02
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg har købt ny køer til min cpu (coolermaster hyper 48) Jeg vil gerne at den skal køre i et fast antal omdr hele tiden i stedet for at svinge. Jeg har ai booster og pc probe 2, men jeg syntes ikke at jeg kan sætte den til at køre fast der.
Findes der et program til det eller kan de programmer jeg g vil har bruges eller skal jeg til og købe en manuel styring??
JLT2000

Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2006 21:25:34
Svar/Indlæg:
1103/38
nu ved jeg ikke med ai booster da jeg altid har oc manuelt men ved ikke med dit bundkort da asus Qfan er meget forskellig fra board til board.

hare dog læst et sted det skulle virke med det der ai booster men om det gælder alle asus boards ?

nogle kan man kun enable det som på min :x andre kan man styrer det via % og andre med performance standart osv:

røv de ikke laver de med % styring på alle deres boards så virker det optimal. bare ikke for noob's sikkert derfor :l

det andet er noget bæ da den styrer efter hvad cpuen er i gr og med Cool&Quiet.

kkristian

Overclocker
Tilføjet:
08-02-2006 08:12:13
Svar/Indlæg:
98/28
Det er et asus p5wd2/premium, 955x lga775 board, i bios kan jeg kun enable det.
Efter at jeg har sat den ned til optimal køling i stedet for performance, virker ai booster ikke ved opstart af pc'en.
Den skal lukkes ned i jobliste og så går der ti min ca før den er lukket ned. Derefter er der ingen problemer.

JLT2000

Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2006 14:45:32
Svar/Indlæg:
1103/38
prøv og inorer cpu fan speed i bios der er noget med når rpm kommer under er 1000 ell 800 rpm så laver den det der fis

ellers må du jo lærer og clocke manuel eneste løsning ellers en separet fan controller ell støjen :00

alexdon

Overclocker
Tilføjet:
09-02-2006 05:48:31
Svar/Indlæg:
129/35
Hej,

Hvis jeg ikke tager fejl, så den strøm stik til din CPU blæser på bundkortet er en 4 ben stik.
Jeg har nemlig selv en ASUS selv, har haft det samme problem. 4 ben stik til blæseren. Indtil jeg fik skiftet min blæser. (ikke på grund af blæser hastighed svingninger)
Så fik jeg en anden CPU blæser, hvor den kun havde 3 ben. Så sat jeg blæser stikket (3 ben) på bundkortet (4 ben), hvor den ene af stik benet på bundkortet var fri.
Efter det, havde jeg ikke dette problem mere.

Jeg fik det af vide af en, som har godt forstand på det, at det 4. ben på stikket, er til at bundkortet selv kan justere hastigheden på blæseren. Han sagde at den 4. ben er underordnet, og ikke har en rigtig funktion ud over justering, derfor kan man klippe ledningen af, så kører blæseren med samme hastighed hele tiden. Men du skal bare huske, at hvis nu du skal klippe den af, så pas på med at klippe den rigtige af, og ikke strøm ledningen til blæseren.

Alex

kkristian

Overclocker
Tilføjet:
16-02-2006 17:45:05
Svar/Indlæg:
98/28
Det løser da ikke det problem at jeg vil have den til at køre lidt stærkere end 1385 omdr, men jeg køber bare sådan noget styring.