#1 Sådan som jeg forstår det så kræver det mindre strøm at sende en strøm igennem en kortere bane, hvilket jo er tilfældet når vi nu er nede på 65nm. Desuden bliver de jo nok hellere ikke dummere derinde :D Rage
Well, umiddelbart går der nok en grænse et sted vil jeg mene. Det er sådan lidt en gylden mellem vej. For det ville jo være fjollet ikke at hive flere mhz ud af en core hvis den godt kan klare det uden at strømforbruget stiger markant.
Og somregel stiger strømforbruget proportionelt med clockfrekvensen, lortet begynder først at blive uhyggeligt hvis man roder ved vcore :) Ret mig hvis jeg tager fejl. Rage
#4 afaik så stiger det ligefrem proportionelt med clockfrekvensen og i 2. potens hvis man hæver vcoren
Men der spiller jo også andre ting ind som lækstrøm der kan stige markant ved højere clockfrekvenser... Jeg er næsten overbevist om at Intel er klar over de nok ikke skal gentage Prescott nummeret nu da AMD har en så god cpu på markedet.
#4 ---> Ligefrem proportionalt og 2. potens.. Jeg får det fårligt..:x Har lige siddet og lavet blækregning til i morgen, og troede jeg kunne slippe for det.. :( :e