Problemer med at game MMORPG på Kollegie

Diverse d.  08. februar. 2006, skrevet af Tamien
Vist: 226 gange.

Tamien

Overclocker
Tilføjet:
08-02-2006 10:08:34
Svar/Indlæg:
1/1
Hej .. jeg er flyttet på et kollegie, (nice at komme væk hjemmefra)... men da jeg normalt gamer World of Warcraft, og Lineage 2.. så kom det som et spark i nosserne på mig da jeg fandt ud af jeg ikke kunne game dem... men godt kunne komme på nettet... kan heller ikke komme på TeamSpeak.. eller oprette webcam med folk på msn.. ? nogen der kunne sige mig hva problemet sku være.. har hørt det er noget med nogle porte..

og det ville være rigtig godt hvis nogen ku komme med en løsning :D

på forhånd tak
Tamien

JLT2000

Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2006 13:42:53
Svar/Indlæg:
1103/38
ja det lyder som noget firewall der blokere og det er i routeren du er koblet på ved ikke lige hvordan dit internet opkobling er men der er ihverfald nada afgang.

så skal man i routeren og åbne porte til den ip du får og det skal være en fast ip med dns nr og hele mulletjavsen dynamisk ip du'r ikke da den ikke giver dig samme ip hvergang og derved får du jo ikke de valgte porte til den korrekte ip.

og det er nemt og vide om det er dynamisk ip du har finder den selv ip'en når du starter pc'en op er den dynamisk.

argo skal du have lavet fast ip med dns og porte der skal åbnes til ip

dns nr fåes fra internet udbyderen

disse porte der skal åbnes kan findes ved blizzard til wow msn til webcam osv:

håber du kan bruge det til noget men du skal sikkert have fat i en der har noget med jeres net at gøre

Tamien

Overclocker
Tilføjet:
08-02-2006 23:29:59
Svar/Indlæg:
1/1
#1 tak.. det gjorde mig en del klogere.. :)

skal forresten connecte igennem Proxy server... ?

tak igen :)