Start med at putte lidt afspændingsmiddel fra opvaskemaskinen i vandet. Det fjerne en del af støjen.
Er dette ikke nok, må du igang med at modde pumpen, hvor du så må have vandet af systemet.
Skild pumpen ad, og huv rotoren af akslen. Sørg for, at der ikke sidder en belægning på rotoren (skal skrabes af med noget hårdt, f.eks et kreditkort eller en lineal) eller akslen.
Tag derefter et 2.5mm bor, og bor forsigtigt hullet i rotoren op. Dette gør, at der ikke er (ret meget) friktion mellem rotor og aksel. Sæt så rotor på akslen, sammen med gummi dupperne, og monter aksel duppen i samme ende som impelleren i den del af pumpehuset, som du hev af, da du skilte/åbnede pumpen.
Dette har jeg gjort med den ene af mine 2 L30 pumper, og det har fjernet en stor del støj, og sammen med afspændingsmiddel tricket, så er der ikke længere nogen støj fra mine pumper, der er blevet monteret på en stålplade uden for/i forlængelse af kabi (begge pumper).
Det er vigtigt, at det er impeller enden, og ikke magnet enden, der sidder fast i huset, da impelleren er lidt skæv i de fleste af pumperne, og dermed vil kunne stå og banke imod huset, hvis du sætter magnet enden fast i huset (da impeller enden af akslen ikke vil kunne nå helt ud til indsugnings dækslet).