#23 din kommentar i #8 "Når du siger at DFI er fyldt med fejl, så tænker du jo selvfølgelig kun RDX200 og SLI-DR Expert ikke ;) "... Der er SÅ mange DFI bundkort der har en eller anden underlig fejl fordi de ikke kan med noget andet hardware eller lignende. Det er IKKE kun de to modeller du snakker om. Til gengæld er der også mange eksempler på hvor det bare kører - det handler nok om held (mit Ultra-D kørte i hvert fald af røven til, men MrMojoRisin der købte det, har vist ikke haft nogle problemer med det).
Der findes i øvrigt kun en Deluxe model af A8N32 (har lige testet det :) ).
#16 det er kun et problem hvis man belaster HyperTransport bussen meget - f.eks. SLI med to vilde grafikkort. Hvis det er ens primære mål, så er A8N32-SLI nok ikke det rette valg, men der er mange andre kvaliteter ved bundkortet.
Modellen jeg testede rendt 340 MHz på clock generatoren out-of-the-box og så er det en del mere Plug'n'Play end DFI er.
Derudover har det et helvedes læs RAM indstillinger, så det er ikke længere en fordel ved at købe DFI.
Ved spændingerne følger Asus rimeligt godt med (DFI er dog overlegen), men med 340 MHz på clock generatoren ved stock spænding og CPU spænding på op til 1.7625 V skal man nok kunne klare det. 3.2 V er måske lige i underkanten, men med DFIs +5 V bug kan DFI boards reelt ikke give meget mere end de 3.2 V...
Derudover kører Asus boardet med 8-fase strøm til CPU (det var noget FX-60'eren kunne lide ;) ).
Et par enkelte småting DFI vinder på (men ikke noget der opvejer alle de problemer jeg har haft med mit Ultra-D) er f.eks. muligheden for at gemme BIOS profiler, power/reset knap onboard, indbygget Memtest86 i BIOS og lignende "tweaker-venlige" ting.
Et par belastende ting ved AN832-SLI Deluxe er placeringen af CMOS Clear jumperen (under låsen på PCI-E x16 slot #2), placeringen af SATA port 5 (ingen/ringe mulighed for RAID pga. SATA port 6 er ekstern) og så vil man få problemer med en heatpipe, hvis man en dag sætter et PCI-E x1 eller x4 kort med en hvis længde i.
Devil_DK, pas på med 3.2 V RAM spændingen, den var ustabil på det board jeg testede (i hvert fald med mine Mushkin RAM), 3.1 V kørte optimalt.
En anden note mht. RAM er, at de er stærkt overvurderede. Mange betaler 3-4k for at kunne køre 300 MHz synkront og det får man næsten ingenting ud af (sammenlignet med hvor meget CPU hastighed tæller). RAM med synkron hastighed er ikke længere den hellige gral og et par billige RAM med divider kan derfor sagtens betale sig.