Problemer med "Ghost" af HD...

Diverse d.  11. februar. 2006, skrevet af noBrain
Vist: 279 gange.

noBrain

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2006 17:58:17
Svar/Indlæg:
326/165
Hejsa,

Håber i kan hjælpe mig lidt her - jeg prøver at flytte XP fra min 80gb til en 120gb HD. Jeg har gjort det nogle gange før, men den her gang vil det bare ikke fungere!
Jeg har prøvet både Symantec og PowerQuest´s værktøjer, men de giver begge samme fejl :

Når man kommer til velkomstskærmen står der bare "Microsoft Windows", billedet og navnet på brugeren kommer ikke frem. Det samme gælder også for fejlsikret tilstand.

Hvad hulen kan problemet være? Maskinen kører FAT32, hvis det er til nogen hjælp.

JLT2000

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2006 18:17:41
Svar/Indlæg:
1103/38
jeg ville da ikke flytte så meget rundt med mit styre system det fucker altså til sidst sikkert det der er sket.

start på en frisk med en ominstall så virker det og så ghost igen med det program du syntes bedst om.

og brug ntfs kan klart anbefales fremfor fat 32 medmindre du ikke kører xp.

noBrain

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2006 18:25:27
Svar/Indlæg:
326/165
Når jeg skriver at jeg har gjort det før, så er det altså ikke på denne installation - jeg har bare prøvet det før, uden probs. Denne gang giver det problemer.
Jeg ved godt at NTFS er bedre, men jeg gider ikke konvertere nu. Jeg skal bare lige have maskinen til at køre på den anden disk da den 80gb skal bruges i en anden maskine.

JLT2000

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2006 18:32:14
Svar/Indlæg:
1103/38
jeg bruger drive image 5,6 fra Symantec men om det er den samme som du bruger.

lad mig forstå korrekt du kan godt for lov at lave din ghost men ikke kører ind i windows korrekt .
men du siger kører på en anden maskine vil det så sige andet bundkort for så har vi da fundet dit problem så skal du afinstallere chipsættet.

hvis det ikke er samme chipsæt selvføldig

noBrain

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2006 18:40:12
Svar/Indlæg:
326/165
Undskyld mit ordvalg, men kan det virkeligt være så svært at forstå? Det handler om én PC med et styresystem. Dette OS skal flyttes til en anden HD, for så at kunne fjerne den første harddisk, da denne skal bruges til et andet formål...

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2006 18:53:14
Svar/Indlæg:
4657/53
hvor store er dine partioner på de 2 diske.

120gb på Fat32 lyder lidt voldsomt.
jeg ville nok konvertere C: drevet før der bliver lavet en ghost.
det tager heller ikke lang tid og gøre det. + et par reboots.

Start/kør/cmd hit enter
Skriv følgende i vinduet med kommandoprompten:
convert drevbogstav: /fs:ntfs

F.eks. vil convert D: /fs:ntfs formatere drev D: i ntfs-format.

noBrain

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2006 19:00:48
Svar/Indlæg:
326/165
#5 Hvis det kan virke med Fat32 har jeg ingen interesse i at konvertere - det skal bare virke midlertidigt.
Håbede på at finde en som havde prøvet samme fejl, men nu prøver jeg at lave en reparationsinstallation oven i den "ghostede"...

Cyberguyen

Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2006 06:55:24
Svar/Indlæg:
611/26

Jeg har før oplevet nogle problemer med Ghost og er efterhånden ikke tilhænger af det fordi Symantec stort set ikke har tilført noget til dette system efter at de købte det.

Jeg er begyndt at benytte Acronis True Image istedet, den findes både i en personal og en workstation version hvor sidstnævnte kan tage image af disken imens man arbejder. Den kan også lave et Icremental image som kun gemmer ændringerne fra sidste image.

Jeg har ofte lavet samme stunt som dig, ingen problemer bagefter - folk som siger at det er bedre med en reinstall bare for at skifte harddisk ved ikke hvad de taler om. Hvorfor skulle ens system tage skade af det? Kan Windows ikke li' en lidt større disk end den som den blev installeret på. Kan windows ikke li' serienummeret på disken osv.
Selvfølgelig kan windows ikke li' at skifte fra C til D, men det er jo heller ikke det som der diskuteres.

noBrain

Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2006 10:11:58
Svar/Indlæg:
326/165
#7 Tak for kommentaren :)

Atomizer

Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2006 12:14:25
Svar/Indlæg:
688/32
Jeg har oplevet lige nøjagtigt samme fejl efter en ghost på en notebook i sidste uge. XP Kommer til der hvor der står "Velkommen" og så sker der ligesom bare ikke mere.

Desværre fandt jeg aldrig ud af hvad det er der gjorde det men jeg har da lige et par spørgsmål til dig som måske kan hjælpe dig på vej.

Hvordan kopierer du?

Disk til disk?
Disk til image og derefter image til disk?
Partition til image og derefter image til partition?
Partition til partition?

Da jeg havde problemet var det først en partition til image og derefter en image til partition der fuckede. Det skal siges at det virkede de første par gange jeg kørte ghosten. Først efter jeg installerede Windows manuelt på partitionen og derefter ghostede gik det galt. Derfor tror jeg det i mit tilfælge havde noget at gøre med partitionslayout. Fx. 1 x primær og 1 x ext vs. 2 x primær.

Håber min post hjælper dig lidt.

Btw. giver 7 helt ret.

noBrain

Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2006 12:30:42
Svar/Indlæg:
326/165
#9 tak for inputtet

Til at starte med ville jeg have brugt Acronis, men da det kun ville kopiere harddisk til harddisk, altså ikke nøjes med system-partitionen, prøvede jeg andre programmer i stedet.
Nu lod jeg det så tage den tid det skulle og kørte Acronis program - vupti, så startede maskinen i først hug :)

Cyberguyen

Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2006 14:05:48
Svar/Indlæg:
611/26
Mit Acronis kan godt kopiere partition til partition 🙂

Cyberguyen

Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2006 14:10:12
Svar/Indlæg:
611/26
Der er forresten noget med at hvis man kopierer system partitionen over på en disk som der skal startes på. Så skal man gøre den oprindelige disk usynlig for windows under opstarten første gang, ellers vil windows kigge på disken og prøve at loade tingene derfra.

Det skriver Norton vidst også noget om.