#0 - Du skal starte med at rengøre som bare fanden. Når det er gjort, og du har identificeret hvad materiale som vandkøleren er lavet af, er det nemmere at råde dig.
Forudsat du er sikker på det er kobber, vil jeg råde dig til at få fat i en som kan lodde i kobber, for der skal lidt træning til for at man ikke smelter hele lortet, da finner osv er ret tyndt på sådan en fyr.
Hvis du ALDRIG har loddet i kobber, er det helt sikkert en god ide at skaffe en loddebrænder, noget loddefedt, og noget tin - og så øve dig på nogle stumper kobber som i størrelse og tykkelse minder mest muligt om din vandkøler.
Jeg ville ikke samle det med plexiglas eller silikone, da kobber ikke er ret godt at lime eller klistre på. Sikkerheden angående tæthed, er således ikke ret god, medmindre du lodder.
Hånden på hjertet - det er en ret svær fremgangsmåde du har valgt at lave en vandkøler på. ;)
Hvis du bor i nærheden af Roskilde, skal jeg dog gerne assistere dig, hvis muligt. ;)
#5 - Jo man kan - dog ikke hvis der er loddet på det. Kig under "TIG" svejsning... ;)
Desuden tror jeg nok spændingerne overlever at blive kaldt 220 og 380 volt, i stedet for 230 og 400. ;)