3000+ er lidt forskellig. Generelt clocker de fint.
Men den du linker til er en med Winchester-kerne. Det er hvad man kan kalde en lidt forældet cpu. Den har ikke SSE3-understøttelse og bliver en smule varmere end de cpu'er de fleste har herinde ( kaldet Venice ).
nederste er en BP'er. Kaldet Venice E3. Generelt clocker E3'erne en smule bedre end E6. Dog sker det at forhandlerne blander E3 og E6 sammen, så man ka desværre ikke være helt sikker på hvad man får.
Så jeg ville tage den fra det nederste link.
Selve boardet clocker "godt" taget prisen i betragtning. Forstået på den måde at det jo er et budget-bundkort. Det giver på den måde ikke så store volt-muligheder. Man kan give op til 1.45 vcore ( 1.55 med simpelt mod ) og 2.7-2.8v til ram ( nok til ram med tccd-chips ).
Så kan man faktisk nå et ganske acceptabelt clock.
Derudover er ydelsen på dette bundkort ganske fortrinlig ( 99% med nForce4 ).
#4 men gør det det store med vamen, nu er jeg heller ikke den vilde ocer, leget bare lidt med det en gang i mellem, men som standart har jeg ikke ocet min cpu.
venice har også en bedre memory controller, som måske vil komme til gavn senere hen..i hvert fald er der ingen idé i at tage winchester, når venice koster det samme..
Men har lige tjekket link 1 og det bundkort jeg selv har fundet ved shg det bliver fatisk lige så dyrt som at bestille ved de 2 der er billigst(som har på lager), som er bj trading og prc-data