Nvidia + ATI

Diverse d.  13. februar. 2006, skrevet af >>MASTER<<
Vist: 179 gange.

>>MASTER<<

Overclocker
Tilføjet:
13-02-2006 00:51:32
Svar/Indlæg:
65/21
Hej.

Med forstående HW indkøb har jeg lige lidt spg. ang. mit HW indkøb.

Jeg har siddet og kigget lidt på ATI´s X1900XT og er blevet lidt varm på det, men det findes jo i 2 udgaver et som er CrossFire Hovedkort og et andet som må være Crossfire "slave" kort, så vidt jeg kan se er der ingen forskel på de 2 kort ud over før nævnte, ville da så ikke være smartest at købe en X1900XT CrossFire edition istedet for et "alm" X1900XT ?? Så havde man da det hvis man fik lyster til at opgradere til 2xGFX

Kan sådan et ATI kort godt kører uden problemer i et Nvidia baseret (NF4) mobo, ja det kan det vel, men også CrossFire edtion udgaven af kortet?

Men det er vel udelukket at kører med 2x ATI kort i et Nvidia mobo ik, altså Crossfire med 2x X1900XT, der til skal man benytte et mobo med ATI chipset ik??

Er der nogle af jer der kan lure forskellen på Asus A8N SLI og A8N SLI/SE for jeg kan sgu ikke.

Asus A8N SLI :

http://www.shg.dk/link.asp?got...

Asus A8N SLI/SE :

http://www.shg.dk/link.asp?got...

På forhånd tak :)

Overbuary

Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2006 00:55:37
Svar/Indlæg:
1762/50
Uden problemer..

Havde længe kørt med ATi X800XL i mit DFI nF4, Driver installation går også fint, godt nok noget humor at installere ATi Catalyst + nVIDIA nF4 Driver på samme tid.. :D hehe..

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2006 01:00:12
Svar/Indlæg:
10398/435
For at køre CF skal du have et bundkort med ATI chipset. Jeg tror ikke det er noget problem at have et Master kort i et NF4 board.

>>MASTER<<

Overclocker
Tilføjet:
13-02-2006 01:15:29
Svar/Indlæg:
65/21

Nej regnede heller ikke med det ville være et problem, mener da også jeg selv har kørt med R9800Pro i et NF3 mobo engang i tiderns morgen :)

Ja det har jeg så også læst mig frem til nu, at der skal ATI chipset til, men ok det siger jo egentligt også sig selv Nvidia SLI = Nvidia GFX + Nvidia Chipset og det samme med ATI, syns bare ikke der er nogle af de ATI kort som ser særlig int. ud og så vidt jeg har læst mig frem til understøtter de ikke SATAII NCQ osv. så det gider jeg ikke, men hensyn til indkøb af CrossFire Master kortet så er det også fordi det er lige en lille 100,- billigere end et "Alm" X1900XT underligt nok, men det er det i følge SHG.dk´s hjemmeside, men det skal jo ikke være de 100,- som gør det....

Men hva med de bundkort kan i se nogen forskel ??

Lars_hjort

Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2006 01:21:57
Svar/Indlæg:
1900/33
Du kan også bruge bundkort med Intel 955 og 975 chipsæt til at køre cross fire, det virker af indlysende grunde kun på intel cpu'er;)

/Lars

>>MASTER<<

Overclocker
Tilføjet:
13-02-2006 01:25:54
Svar/Indlæg:
65/21

He He ja det er da indlysende :e Så lærte jeg da noget nyt, Intel skider på ATI´s chipsets og går egne veje..respekt for det 8)

Lars_hjort

Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2006 01:32:22
Svar/Indlæg:
1900/33
#5 De har fået tilladelse af ATI, ellers tror jeg de ville blive kanøflet for at sætte CF klistermærker på deres bundkort;) Er bare irriteret over at man ikke kan køre SLI på intel chipsæt, når det nu er bevist det kan lade sig gøre!

/Lars

>>MASTER<<

Overclocker
Tilføjet:
13-02-2006 01:42:15
Svar/Indlæg:
65/21

Tja hvis man vil have sit chipset CF godkendt så koster det vel penge og sikkert det samme med SLI godkendt, kan jo være Nvidia vil have for mange af dem, eller også stopper AMD dem på en eller anden måde..hvem ved.

Så vidt jeg kan se i din profil benytter du da ikke Intel eller den er måske ikke opdateret?

Jeg har luret lidt på et Intel setup, men man hører jo at man skal holde sig til AMD hvis man vil spille, var der ikke også noget med de bliver så satans varme de Intel CPUér eller det er måske en saga blot...?