Da jeg fik et Pci express grafikkort i fødselsdags gave, vil jeg gerne kunne bruge det, derfor har jeg brug for et bundkort som understøtter Pci express.
Jeg vil stadig gerne kunne bruge min gamle hardware.. P4 2,6-C, 1 gb ddr ram o.s.v.
Ville et bundkort som dette være løsningen? Kan det overclocke? Mener at have hørt et eller andet med at det ikke kan låse pci portene?
1) The PCI-bus seems to stay locked. PCI-E is not locked and should be set to Auto or PCI-E/2 for best results. (Wrong settings for PCI-E freq. in Bios results in no boot according to my testing) 2) I have not seen any problem up to 260 (which was the max my CPU would handle). 3) Yes. 4) The cheapest CPU that clocks the best This is a "lucky draw" and no gurantee that a 780 will clock better than a 730, but in most cases it will. On a budget I would say buy a 730 or 740.
Men så kan man købe et I/O kort til under 250,- og vupti - flere ide+sata porte :).
Inde på Xtremesystems er der mange der kører med dette bundkort - og det clocker vist ok. Noget at clockningen skal vist bare foretages gennem windows...