Har idag netop afmonteret den køler, til fordel for en ældre CNPS 7700 AlCu, som jeg bare havde liggende..
Og jeg vil til en hver tid anbefale CNPS 7700AlCu over en CNPS9500, når det kommer til køle evnen.
CNPS9500 er flottere, og lidt mere støvsvag, samt hjalp til godt airflow, da den flytte flytte i samme retning som mit airflow. MEN..
Havde en load temperatur på omkring 55-57grader, hvilket jeg syntes er for højt. Havde afmonteret den 2 gange, renset og tilført ny AS5 kølepasta i korrekt mængde(Afskrabet), for at tjekke at den ikke var fejl monteret.
Men CNPS 7700AlCu ligger min load nu på ca 45grader istedet, men samme CPU indstillinger.
Det skal siges at mit system er bygget til at være så tæt på lydløst, derfor har jeg ikke det største airflow, men bestemt ikke dårligt af den grund. Har en 120mm papst lownoise i front til indsugning, og en 120mm papst lownoise bagerst til at trække varm luft ud. Begge er dog sat til 7V for at være helt lydløse.
Men skulle du fortsat været forelsket i den CNPS9500, så har jeg en liggende ;) Den er den med den blå LED.
Det er bestemt ikke utænkte at CNPS9500 yder bedre end CNPS7700 ved et højere airflow, men det kan jeg ikke udtale mig om.