#6: AGPx4 er mellem 0.5 til max 1% langsommere end AGPx8 og andre gange er det omvendt så nej det har INTET med AGPx4 at gøre da dets båndbredde endnu ikke engang har været fuldt udnyttet.
Jeg havde et nforce 2 ultra-400 bundkort og en XP1800+ T-Bred OC'et til 2.2Ghz og et GF6800GT. Der scorede jeg 10.700point i 3dmark03 og 5000point i 3dmark03 og 18'000point i 3dmark2001.
Den score på over 12'000point i 3dmark03 er kun muligt ved overclocking af kortet, for selv et standard GF6800Ultra lå ved stock på ca. 11'500point
#0: nVidia optimerer ikke længere deres drivere til 3dmark2001, derfor scorer man forbløffende lidt selv med de stærkeste kort. Yderligere er 3dmark2001 yder system afhængigt, dvs din CPU, ram, bundkort bidrager mere til det samlede resultat en GFX går. I 3dmark03 og 05 er det omvendt. I 3dm03 betyder systemet ikke ret meget, mens i 05 betyder det næsten intet, her er det gfx ydelsen der tæller.
Sidst så kan jeg fortælle at selv på GF4Ti serien er scoren faldet en del med de sidste nye drivere. Med 41.70 serien scorer jeg 1000point mere end med 81.xx serien.
Så om dine scores er ok, så ja taget systemet i betragtning og hvad du kan forvente af det. Men hvis du kan få fat i en XP1700/XP1800+ T-Bred JIUHB DLT3C el. JIUHB DUT3C stepping så kan du nemt komme op på 11x200mhz fsb = 2.2Ghz.
#12/13: Tag lige og læs den test ordentlig igennem og du vil se den absolut intet har at gøre med hvad der omtales her. #11 har fuldstændigt ret.
Det de gør er at køre AGP bussen ud over dens specifikationer på de normale 66Mhz og får den op på 75Mhz, men det er på ingen måder sundt for hverken bundkort el GFX i det lange løb, og hvis de satte en PCI lydkort i ville det hele garanteret brænde samme da når de AGP hastigheden over 66mhz så øger de også PCI bussen over de normale 33Mhz.
Det de skriver her: <b>Efter at have kørt testen igen med grafikkortet tunet til maksimum opnåede vi et resultat der er noget højere end det resultat hvor AGP porten kørte ved standart 66MHz.
Dette bekræfter lidt af vores teori, som går ud på at båndbredden på vores AGP x4 port er ved at være opbrugt. Derfor er det jo rart at vide at AGP x8 standarten er ved at blive implementeret i de nye bundkort der nu og i den kommende fremtid, kommer på markedet.
</b>
Det er direkt absurd og noget værre vås. For dermed mener de indirekte at så burde AGPx8 standarden operere ved 75Mhz, men det gør den ikke, den kører ved 66mhz mens båndbredden er sat vejret. Derfor ser man i ORDENTLIGE test yderst minimal forskel mellem AGPx4 og AGPx8. Alle GFX kortene er limiteret af bussens hastighed og derfor betyder det reelt intet hvor meget mere båndbredde der er at gøre godt med når AGP bussen ikke kan følge med længere.
Læs og forstå. Det har absolutet INTET at gøre med AGPx1/x2/4/x8/ ydelses forskelle.