Abit... Mine erfaringer, og Hvorfor ikke...

Hyggehjørnet d.  17. februar. 2006, skrevet af Bonghjerne
Vist: 326 gange.

Bonghjerne
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2006 01:43:53
Svar/Indlæg:
658/48
Først... den her tråd skal ikke ses på som en decideret hetz eller lign. mod ovenstående producent...

Jeg baserer den på egne meninger, ogf folk bedes holde en sober tone osv.

MEN... nu til sagen...

Jeg forstår ikke alle de folk der lovpriser ABit...

Personligt er jeg meget meget skuffet over dem mht. stabilitet og mit generelle indtryk, da jeg endnu ikke har haft et ABit board der har kørt 100% efter planen...

Først havde jeg et NF7-s rev. 2... Det clockede middelmådigt, og jeg var plaget af random reboots...
Ikke nok med at det rebootede, havde ustabile spændinger (måske pga. PSU... who knows.. NQ4001 som ellers havde funket fint i et P4 system med et asus board), og køleren til chipsettet kun fungerede ca. 14 dage af den tid jeg havde det optimalt (dvs. uden at komme med en kurrende lyd når man bootede op, samt køle ordentligt).

Jeg fik derefter et alm. NF7, og det havde ca. de samme problemer...

Jeg fik da solgt delene, og fik skiftet til en 2.8NW på et AI7...

AI7 boardet fejlede for så vidt ingenting, havde dejlige volt muligheder til RAM, og fungerede næsten optimalt bortset fra Igen...( larmende chipset blæser som dog kunne drosles ned vhja. bios... Kors hvor dejligt) og noget meget underligt software (uGuru my hiney...)...

Efter AI7 boardet fik jeg IC7, igen... et middelmådigt board, og det levede da næsten også op til mine forventninger... IGEN var klagepunktet køleren til chipsettet...

Alt i alt har jeg ikke været så faens imponeret af ABit, på det støjmæssige plan samt det ydelsesmæssige plan...

Så kommer vi til det clockmæssige (hvilket mange nok vil mene er det mest interresante)...

Jeg har endnu det abit board tilgode der ikke har haft problemer når jeg har haft jordet op for FSBen... måske er det bare mig der vil have for meget ud af mine CPUer, men +300mhz på en 2.8NW (som for i øvrigt har haft rendt 3.75), på et IC7 kort, burde da være til at opnå, UDEN at det begynder at brokke sig...

Men nej... Måske er det endnu en gang min daværende PSU (NQ4001bx, som kørte finfin med et P4P800-e-dlx @ 3.6ghz med samme CPU) der har haft drillet mig...

Jeg skiftede derefter til en lækker barebone fra EPoX, og der ville den da gerne de +300mhz, SELVOM jeg ingen volt muligheder havde i bios...

Alt i alt har jeg ved mig selv (desværre) måtte konkludere at det muligvis var abit boardene der drillede mig på det groveste...

Nu undrer i jer måske over at jeg har haft brugt en fandens masse tid på at skrive dette indlæg, og jeg vil svare ærligt... Jeg ved det faktisk ikke... Måske fordi jeg gerne vil "advare" folk om abit ?... Eller fordi jeg bare har haft brændt inde med det her i så længe efterhånden at det bare måtte ud ?

Guderne må vide det... Også derfor jeg placerede denne tråd i SoapBox'en...

Andre end mig med yderst usle erfaringer med ABit på bundkorts området ?

mvh.
Bonghjerne
aka.
Kenneth Larsen

Cyber-Frog
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2006 08:13:18
Svar/Indlæg:
830/15
Fanboy :00



Ford
 
Overclocker
Tilføjet:
17-02-2006 08:26:22
Svar/Indlæg:
75/18


Ja, jeg har lige skiftet til bl.a. et abit bundkort (Abit Kv8 Pro 3rd eye socket 754 ) og har oplevet forskellige pudsigheder efter dette skift, men har ikke fået den tanke, at det kunne være bundkortet, der var problemet:
1) når jeg starter word op og begynder at skrive i det kommer der infernalske lyde fra bundkortet (?)
2) når jeg slukker computeren skal jeg også slukke for psu´en ellers tænder computeren af sig selv efter 5 sekunder.
3) jeg har lige købt en dvd-brænder (liteOn 1635s) og kan ikke få den til at brænde dvd-skiver (kan godt brænde cd og kan også læse fra drevet).

Tror vist at jeg skal overveje et nyt bundkort (er der nogle der vil købe et brugt abit bundkort hahahah).

/Ford