Spørgsmålet var "grafikkort med longhorn support"
Dermed går jeg ikke over stregen i mine udtalleser da HDCP supprt er krævet for at man kan sige at man supporter Vista/Longhorn.
Til dem der siger at det ikke passer at den ene eller den anden har løjet og om det er kortproducenterne eller ej kan jeg kun sige at i ikke ved nok om emnet, men NVidia har i dette ene tilfælde for en gangs skyld været den der har løjet mindst, det kommer dog lidt an på hviklet syn man har på ansvar osv.
I den sidste tid har ati stille og roligt fjernet alt der indikerer hdcp support i deres egne produkter fra deres hjemmeside.
Det er så let, det her er en både ATI og NVidia gerne vil krybe udenom, så for fuld hdcp support kommer vi nok til at vente lidt endnu.
Men forhåbentligt vil G80 og R600 være ordentligt HD ready/Vista ready når de kommer ud på hylderne engang fra efter sommerferien til sidst på året.
Læs endeligt det TC materiale som flere tilskynder, det er godt at vide den slags inden man ligger både pengepunk og hovedet på blokken som stjernedum forbruger.
VISTA bliver afgjort en indgangsvinkel til at kneppe alle forbrugere for hver en skilling mulig, at sammenligne Linux med Vista på det område er lidt ligesom med den nye Xbox 360 og dens mega komemrcielle indgangsvinkel til konsol markedet kontra PS3's mere end user satisfaction indgangsvinkel for dem der kender lidt til det.
Det er sgu rart at vide om det ene og alene er penge der tæller eller om de også tænker bare lidt på hvordan det bliver i længden for end useren, noget jeg syntes MS tenderer mere og mere til IKKE at beskæftige sig med.
Hvis der kom flere spil med linux support ville jeg skifte hurtigt, men ak og ve, jeg er ludoman, så det er ikke let.
Men driver supporten er da ved at være der.