Jeg kunne godt bruge noget hjælp til, hvorvidt min comp kan klare lidt overclocking. Men ved ikke, hvad I kloge hoveder skal bruge af info for, at hjælpe mig. Har Aida og Sandra, men hvad skal i bruge derfra?
CPU: Pentium 4 c Ram: 4*256mb Kingston/Samsung (@200mhz. Timings = 3-4-4-8) Bundkort: Microstar m i865p-chipset. (Vidstnok et MSI OEM-board hvis jeg ikke tager meget fejl ?)
->#0 Er det en Medion-computer du har ?
Og hvilket grafikkort har du ? (det kan du de under -> Kontrol panel, skærm, indstillinger, advanceret)
Hent lige et program som motherboard monitor for at se hvordan temperaturen står til, så kan du overveje om den har lyst til at blive overclocket. Når du er i bios skal du langsomt hæve FSB'en. Der er to faktorer, noget der hedder en multiplier og så er der fsb(Front side bus), gange man fsb med multiplieren får man sin clock frekvens, der i dit ikke oc'ede tilfælde så er 2.8 ghz :)
Det er jo helt fint, så må du igang med at gi den lidt gas. Se hvor langt du kan komme uden at røre vcore. Det er en funktion der giver mere spænding til din cpu, det kan resultere i bedre oc, men også mere varme og hvis du skruer for meget op - død cpu. Mvh. Rage