Software til overvågning af netværk

Software d.  19. februar. 2006, skrevet af dr_schlemer
Vist: 260 gange.

dr_schlemer

Elitebruger
Tilføjet:
19-02-2006 20:09:48
Svar/Indlæg:
499/44
Vi er nogle stykker, der deler et trådløst netværk, men jeg synes det er blevet lidt trægt på det sidste på trods af, at det er en 3072/512 forbindelse. De andre siger, de ikke henter en hel masse ned - men kan jeg på nogen måde overvåge, hvor meget trafik, der kører igennem til de forskellige computere? Der er desværre ikke mulighed for dette i min billige trendnet router - men måske der er noget eksternt software, der kan? Gerne freeware :e

dr_schlemer

Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2006 11:30:58
Svar/Indlæg:
499/44
?

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2006 11:34:25
Svar/Indlæg:
6624/113
Så skal du bare sætte en maskine op som leger router - evt med m0n0wall eller lignende på.

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2006 21:06:37
Svar/Indlæg:
1262/95
Hvis det er en forholdsvis avanceret router, kan du sætte SNMP op i den og derigennem overvåge hvor meget båndbredde der bliver brugt.

http://www.paessler.com/prtg/d...

PRTG er efter min mening en ganske udemærket løsning.

Ellers kan du jo, som #2 skriver sætte noget software router/firewall værk op, som alle PC'ere SKAL igennem for at komme på internettet, derved bør du kunne lave nogle rapporter der viser hvilken PC der har det højeste forbrug. Kerio Winroute Firewall eller Microsoft ISA 2004 er ganske gode til det formål, førstnævnte er gratis i 30 dage, ISA 2004 er gratis i 120 dage. Det skal dog sige at Winrouter er forholdsvis avanceret og ISA 2004 er endnu mere avanceret, så det kræver lige lidt benarbejde at få dem igang.

Dirne

Superbruger
Tilføjet:
23-02-2006 00:07:05
Svar/Indlæg:
30/5
Hvis alle computerne benytter trådløst-netværk til at komme på nettet kan du bruge et program kaldet LinkFerret (kan downloades her: http://www.linkferret.ws/ ). LinkFerret bruges til at sniffe trådløse packets med og i programmet kan du bl.a. se nogle diagrammer over de opsnappede data. Du kan fx. se grafer over hvor mange pakker hver trådløs enhed sender og modtager. Dette er blot en ud af mange ting LinkFerret kan bruges til. LinkFerret kan også kan bruges til ting der er mindre lovlige så husk at holde dig fra disse aktiviteter.