Ghosting på lcd tv?

Diverse d.  20. februar. 2006, skrevet af Bam4k
Vist: 266 gange.

Bam4k
 
Superbruger
Tilføjet:
20-02-2006 11:02:02
Svar/Indlæg:
685/107
Er der nogle der ved noget om garantien ang virkelig voldsom ghosting på et lcd tv?

Mine forældre har købt et lcd tv.
Der er voldsomt mange skygger, selv når folk i tv bare sidder og snakker normalt kan man se skygger fra deres hoved når de bevæger det lidt.
Er det bare ærgeligt eller er det noget man godt kan tillade sig og reklamere?

På forhånd tak for hjælpen

Bam4k
 
Superbruger
Tilføjet:
20-02-2006 11:24:03
Svar/Indlæg:
685/107
Hmm nu har jeg snakket med en sælger der hvor de har købt tv'et.
Han siger der ikke er så meget og gøre ved det, da han mener det er signalet der er problemet.

Forresten, det er et amitech 32" lcd.



nAlen
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2006 12:47:10
Svar/Indlæg:
687/9
Tror desværre ikke der er så meget at gøre ved det..

Pris og kvalitet hænger jo (desværre) sammen



Bam4k
 
Superbruger
Tilføjet:
20-02-2006 13:07:33
Svar/Indlæg:
685/107
jow det kan jeg jo kun give dig ret i.

Men vi snakker nogle gange hvor det ligner at billedet er lagt 2 gange oven i hinanden. Det kan vel ikke være meningen? Der er vel grænser for hvor dårligt det må se ud.

Kan det godt være signalet den er gal med, som ekspedienten fortalte mig?



nAlen
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2006 15:42:07
Svar/Indlæg:
687/9
de skærme jeg har gloet på, har dårligt signal vist sig i form af ubegribeligt irreterende "sne" på skærmen..

Aldrig i form af ghost og den slags.. men for at teste det kan du jo skaffe en signalforstærker, og prøve det engang :)

Ikke at jeg tror det hjælper synderligt, men man kan jo være heldig :)



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2006 16:18:27
Svar/Indlæg:
6052/189
smid en dvd-film på.

sikr dig at kablet er af god nok kvalitet.

har du stadig problemer, så ska der reklameres.



Bam4k
 
Superbruger
Tilføjet:
20-02-2006 16:32:36
Svar/Indlæg:
685/107
Jeg smider en film med fart på :)

Tak for svarene alle :)



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2006 13:04:23
Svar/Indlæg:
3329/182
Jeg tror desværre ikke du skal regne med at du kan gøre noget som helst.

Jeg gætter på dine forældre har købt et billigt TV i Bilka eller lignende. De LCD TV der er der er jo forholdsvis billige og koster måske under det halve af hvad de ville gøre i Fona, Merlin, HiFi Klubben osv osv.

Desværre, eller måske ikke desværre. Blot faktum er at de skærme der kan findes i Bilka og lignenede til få penge er ofte med grade B paneler = 2. sortering. Derudover er det forældet teknologi og dårlige komponenter. Dog ikke altid, men ofte...

Et LCD TV kan være nok så godt på papiret, men det er EKSTREM sjældent at det lever op til specifikationerne i virkeligheden.

Sørg for at få et TV med indbygget DVB-T tuner, direkte HDMI-port (ikke alt mulig andet pjat til at tilslutte HD-signalet) og så skal i se TV'et inden i køber det. Her skal i forøvrigt ikke se en DVD-film på skærmen. Eller det må i da godt. Men sørg for at se TV-signalet inden i køber. Det er fandme ærgerligt at blive skuffet...
Man kan også købe LCD-TV der skal modtage HD-signalet igennem en DVI port, som er en smule opgraderet og kan vise ophavsrettighedsbeskyttet materiale. Det kan man ikke på en normal DVI port. Men grundlæggende er at dette er noget lort. Der skal være direkte HDMI port ellers er det til at hytte over højre skulder.

HUSK DET NU!:
- DVB-T tuner indbygget. Du vil blive træt af en ekstern eller ingen som helst.
- HDMI port (HD-ready eller ej)
- Se det i funktion - vel at mærke TV-signalet.

Resten er stort set op til jer.



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2006 13:09:38
Svar/Indlæg:
3329/182
#5 Den der med bare at smide en DVD-film går desværre ikke. Som jeg antyder i mit indlæg i #7 er der alverden til forskel mellem billedkvaliteten på en DVB-T tuner, alle andre tunere og et DVD-signal.

DVD-billedkvaliteten kan sagtens være perfekt mens tuneren kunne være fremstillet i middelalderen og virker derefter. Jeg har netop haft et Viewpia 37" LCD TV forbi, hvor det netop var sådan. Dette TV kan bl.a. også købes i Bilka.