Superbruger
Tilføjet:
20-02-2006 22:29:20
Svar/Indlæg:
339/15
Hej
Har for nylig skiftet fra et AGP system til et PCI-e system jeg skiftede fra et Asus A8V deluxe og til et Asus A8V E SE.
Det hele har kørt fint indtil nu, eller det troede jeg! For i dag ville jeg lige se om jeg kunne oc bare lidt. Inde i Bios ser jeg så at mine ram kun køre med 166MHz mod de 200MHz som de burde køre med.
Jeg ændre så hastigheden til det den skal være, men så vil computeren ikke boote.
Ud over det kører rammene også med T2 og T1, hvis jeg ændre ved det vil den helleri kke boote.
det skal siges at de ram jeg bruger tidligere har kørt med 230MHz uden problemer, det var dog på det gamle bundkort (Asus A8V-deluxe).
Rammene sidder som de skal, så det er ikke der problemet ligger, har tjekket både i bios, ved at kigge på dem og med CPU-z, og de sidder som dual channel, så jeg tror ikke at der er der problemet ligger.
Efter at have indet at rammene nu ikke kan køre med hastigheder over 166MHz, er jeg så småt begyndt at tro at der er en fejl på mit bundkort.
Har også opgraderet til den nyeste bios, men det hjalp ikke noget.
Har kørt en test af mine ram, både en lavet af microsoft og med Memtest. Hverken den ene eller den anden program fandt nogen form for fejl.
Men jeg kan stadigvæk ikke få måskinen til at boote op, når rammene bliver tvunget til at køre med 200MHz.
Har søgt på google, men jeg synes ikke lige at jeg kan finde noget.
Er der ikke nogen der har nogle kreative forslag til hvad jeg kan prøve, eller skal jeg sende kortet afsted til en RMA?
Med venlig hilsen Stubkier.