Test af Logitech G15

Litteratur d.  20. februar. 2006, skrevet af red_martians
Vist: 550 gange.

red_martians

Moderator
Tilføjet:
20-02-2006 22:57:20
Svar/Indlæg:
7881/1165
Kommentar til nyhed på: http://www.overclocking.dk/new...
Ham_Selv^

Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2006 23:06:58
Svar/Indlæg:
2453/80
uhadada jeg elsker det skidt :e

Ne0nfarven

Superbruger
Tilføjet:
20-02-2006 23:19:16
Svar/Indlæg:
286/51
Hellere det end Di Novo :e

--DaxTeR--

Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2006 23:22:19
Svar/Indlæg:
1089/98
Det står ''Endnu ikke dansk layout'' Kommer den dan med dansk layout? :00

[G.N.U.]

Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2006 23:36:39
Svar/Indlæg:
2175/21
det påstår logitech...det skulle faktisk være dukket op her i feb, men produktionsvanskeligheder er opstået....selvom jeg må indrømme det lyder dumt, medmindre lille quang er gået i strejke.

Jaller

Elitebruger
Tilføjet:
20-02-2006 23:37:51
Svar/Indlæg:
657/18
ja det gør det det burte være her i denne måned...

X-Man

Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2006 00:30:23
Svar/Indlæg:
419/70
ja den kommer med dansk layout, har snakket med en fra Logitech af, og han sagde den ville komme med det

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2006 00:48:54
Svar/Indlæg:
3943/44
syntes nu nyheden på tweak om den nye lara croft er mere interessant

hamderD

Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2006 10:45:09
Svar/Indlæg:
7263/260
Det er et meget fedt tastetur, men det mangler nu det danske layout ! :(

--DaxTeR--

Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2006 15:20:24
Svar/Indlæg:
1089/98
Hvis det kommer med dansk layout, så skal jeg da ha sådan et :P
Har har haft et Internet Navigator Special Edition i snart 2 år, og har jeg altid vært glad for :)

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2006 16:56:33
Svar/Indlæg:
3532/303
Synes ikke det slår dinovo, synes det virker grimt og klodset, men hver sin smag, jeg er heller ikke power gamer eller noget.

Boomer

Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2006 18:41:42
Svar/Indlæg:
906/100
Nu har je selv et g15 og synes at det er bedre at skrive på en dinovo, som jeg selv har været meget glad for. Det er rigtig at det ikke er det pæneste dyr i skoven men det har sq os nogle extra feature + du kan få det display til at kunne rigtig meget med nogle freeware apps. og programmer som gamere selv laver.
Jeg har været rigtig glad for mit G15 og dinovo.

mvh.Boomer

Lars

Superbruger
Tilføjet:
21-02-2006 21:13:42
Svar/Indlæg:
1633/76
Er ca. så smukt som designet som en røven på et næsehorn. Havde det været til at holde ud og se på samt haft dk layout, så havde det haft muligheder... men det er er UK og snotgrimt. Jeg kan ikke komme mig over hvor grimt det er, det ville aldrig komme over mit dørtrin. Ikke engang hvis en kammerat havde det med til lan :e

Chepard

Superbruger
Tilføjet:
21-02-2006 22:01:24
Svar/Indlæg:
42/0
Hvorfor tuder folk sårn' over engelsk layout? du mangler ÆØÅ, og hvad så? du ved jo hvor de ligger! jeg har selv siddet ved et engelsk-tastatur de sidste 5 år, og det har ALDRIG været et problem for mig! så værre er det altså heller ik'

Bonghjerne

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2006 11:15:40
Svar/Indlæg:
658/48
Jeg har også vænnet mig til UK layout pga. en kammis kLaPtoP...

Det er sku ikke så svært at finde rundt på, men jeg kan godt se at det for bedstefar "Ørneøje" der kredser i 20mins inden han finder den næste taste, at det måske ville være et problem...

Og jeg har orøvet div. logitech oa. tastature, men ind til videre har intet slået mit gode gamle KeyTronic ErgoForce KT2001 eller mit 75,- dyre acer tastatur :e

Der skal bare ikke være genvejstaster/hotkeys på et tastatur... de er der udelukkende af den grund at de skal være til gene for mig (tilsyneladende)

Cyber-Frog

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2006 13:53:36
Svar/Indlæg:
830/15
Den test er da til grin, det skinner jo ud af den at de ikke fatter at vælge sprog/tastatur layout i windows - Til grin jo :00

Die_Happy

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2006 15:40:21
Svar/Indlæg:
3385/80
#15 Du er da den eneste der er til grin mester ;)

At vælge dansk i windows ændrer da ikke en skid ved at layoutet STADIG er forkert.. Sgu da fuldstændig det samme som at købe en bil hvor rattet sidder i den forkerte side - ja, man kan godt finde ud af det, men det er sgu ikke pisse godt når man er vant til andet. Ja, det kan sagtens anvendes, men det er ikke kun ÆØÅ der ligger anderledes.

Tænk dig lidt om.. :00

Cyber-Frog

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2006 16:10:32
Svar/Indlæg:
830/15
#16 - ÆØÅ ligger skam hvor de plejer, så du burde måske revidere din opfattelse af hvem der har brug for at tænke sig om. Det eneste der er anderledes er at større/mindre end og backslash er væk, resten af tasterne ligger hvor de altid har gjort.

Tænk dig lidt om.. :00

Die_Happy

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2006 16:48:57
Svar/Indlæg:
3385/80
#17 De ligger ikke samme sted - set fra den vinkel at de ligger "oven på" nogle andre taster.

Hvad med det eksempel jeg gav med bilen..?? Rattet er der, det sidder bare et andet sted.. så er det vel fint nok eller hvad??

Det er et spørgsmål om at tastaturet ikke er lavet til danske brugere - og det trækker sgu ned!

Og jeg er jo ikke den eneste der mener det samme.. Kim fra tweakup som har anmeldt samme tastatur mener sørme præcis det samme: http://www.tweakup.dk/article/...

Logitech G15 Gamer tastatur trækker Tweak'O meter op til 70 points for et produkt som faktisk er pisse godt lavet og har en masse fede funktioner, men her i Danmark dumper det helt igennem nettet fordi det ikke har de danske taster vi er vant til at have når der skrives. Dette betyder for mig personligt at tastaturet kun har 50 % anvendelighed og så er investeringen ikke optimal. Til en gamer er G15 dog optimal og hvor man kører med UK layout og der vil det vel score noget der ligner 90-95 points, men ikke her i Danmark.

Cyber-Frog

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2006 16:55:14
Svar/Indlæg:
830/15
#18 - Så har samtlige de tastaturer jeg har ejet været falske ifølge dig - for knappernes placering matcher fint fint dem.
Du må hellere skrive til microsoft, logitech, keytronics, IBM og en del laptop producenter og skælde dem ud for at lave falske produkter :00

Die_Happy

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2006 17:39:14
Svar/Indlæg:
3385/80
#20 Hvor skriver jeg at de er falske?? Det er da vist lige noget du har fundet på..

Jeg synes ikke helt du har svaret på det jeg skrev. Uanset om du sætter det til dansk tastatur eller ej, så vil tasterne sidde forkert i forhold til det danske layout.

Læs Tweakup's test - kim og jeg er helt enige.

Og så vidt jeg lige har kunnet se, så har der været en del tråde om netop det at det ikke er med dansk layout. Der har endda være op til flere underskriftindsamlinger - den ene har jeg set ligger på over 800 underskifter.

Så det er altså ikke kun min mening! Tror også der skal lidt mere end to eller tre personer til at få logitech til overhovedet at overveje at lave det med danske taster - for de siger jo at de vil lave det.

Cyber-Frog

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2006 18:13:35
Svar/Indlæg:
830/15
#20 - Hvis du mener at tasterne ligger forkert må de jo være falske i forhold til hvad du mener er rigtigt, falsk værende noget forkert og/eller ikke rigtigt.

Hvor svare jeg ikke på hvad? - Hvis du henviser til det med bilen kan jeg på ingen måde se en sammenhæng, det næste bliver vil at du kommer med postulater vedrørende cykler og færger :l ?:(

Die_Happy

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2006 19:26:58
Svar/Indlæg:
3385/80
#21 Der er vidst noget du grueligt har misforstået. Falsk er når noget bliver udgivet for at være noget det ikke er - det er falsk.

Jeg siger at tasterne sidder forkert set ud fra det danske layout.
Der er en væsentlig forskel.

Du kan ikke se sammenhængen med mit eksempel med bilen? Der er virkelig nogle ting du ikke forstår - eller vælger ikke at forstå med vilje?

Mit eksempel gik ene og alene ud på at tasterne på tastaturet sidder forkert i forhold til et tastatur med dansk layout, og at hvis rattet i en bil sidder i højre side - så virker det forkert for os danskere. Og pointen er, at ratter jo sidder der, og at man kan bruge det, men at det sidder forkert.

Men jeg ved godt nok ikke hvorfor jeg spilder min tid på at forklare dig det.. Du er jo sikkert bare en af dem der synes det er skide fedt at sidde og nedgøre andre folks arbejde. I så fald, så har jeg sgu næsten ondt af dig.

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2006 20:38:22
Svar/Indlæg:
3640/1231
Der ER forskelle på det danske og det engelske layout, også udover ÆØÅ!

Men er ikke sikker på i snakker om det samme :00

Alle taster med [Alt Gr] vil findes andre steder end normalt, når du skifter layout. De ligger nemlig og danser rundt dernede hvor vi så gerne vil have vores latterlige ÆØÅ'er.

Anyway, hold tonen sober :)

Cyber-Frog

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2006 21:31:28
Svar/Indlæg:
830/15
#22 - Nej, jeg er bare en af dem der keder sig og prøver at finde lette ofre der hidser sig op over ingenting :00 :e

Die_Happy

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2006 21:51:01
Svar/Indlæg:
3385/80
#23 Jeg tror da at vi snakker om det samme.. Han piver over at vi er ekstremt mange der synes at tastaturet uden dansk layout er dårligt. Det forstår han bare ikke.. Han tror at han har genopfundet den dybe tallerken ved at flame testen og sige den er noget lort, med den ene begrundelse at vi tilsyneladende ikke skulle have fattet at sætte windows til dansk tastatur - hvilket testen faktisk blev udført med eftersom jeg jo er dansker og bruger dansk tastatur.

Det er skam bare den type der tror de er seje og føler sig smarte når de sidder og gør nar ad tests rundt omkring på nettet - jeg har ikke rigtig forstået deres forskruede tankegang, men det har vidst noget at gøre med at de føler sig store og bedre når de gør det.

Dertil kommer så bare det faktum at de personer oftest ikke har fattet en meter af hvad det rent faktisk handler om! I denne sag handler det jo om at tastaturet ikke er i dansk layout, og at tasterne derfor sidder en del anderledes. Jeg har endda beskrevet det i testen, hvor jeg skriver at det vil fungere godt i CS hvor det i forvejen er US layout som ikke kan ændres, men at det til normalt brug ikke er specielt godt.

Blev et lidt langt indlæg, men det er hvad der må til for at banke lidt fornuft ind i hovedet på visse folk ;)

Cyber-Frog

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2006 22:12:28
Svar/Indlæg:
830/15
#25 - Der er ingen grund til at blive personlig over for en person der siger sin mening, hvis ikke du kan tage det burde du nok finde dig en anden hobby. :00

Du skulle passe lidt på dit blodtryk, det er slet ikke sundt det der :e

Die_Happy

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2006 22:39:11
Svar/Indlæg:
3385/80
#26 Der er stor forskel på at sige sin mening, og så at sige noget der er direkte forkert.

For faktum er at det tastatur ikke et lavet med dansk layout, og faktum er at der er væsentlige forskellige fra det og så til det danske layout. Det er et stort problem for mange hvis man ikke kan 10-fingersystemet 100%.

Men du siger jo ikke kun din mening, du siger at jeg beskylder produktet for at være falsk - hvor faen du så ellers fik det fra.

Samtidig siger du jo at det er en lorte test fordi du tror at jeg ikke har haft sat tastaturet til dansk.

Hvis du nu havde lært at læse - eller gidet at læse? - konklusionen, så kunne det være du havde skrevet noget andet.

Prøv at læse den:

Havde man været vant til at bruge UK layout - som vores testmodel er med - eller bor man bare i UK, så havde dette tastatur været perfekt, men da vi bor i Danmark, så rammer dette tastatur desværre helt ved siden af. Man kan ikke føre en normal samtale med en person over nette, skrive en stil eller andet når man mangler ÆØÅ. Man kan sætte det til danske taster, men så skal man sidde og gætte sig til hvad der ligger hvorhenne.

Spiller man kun CS, så vil tastaturet være godt, da der i CS alligevel ikke kan bruges andet end UK layout. Dog har man så brug for et ekstra tastatur når man ikke spiller.

Havde det været med dansk layout, så havde dette fabelagtige tastatur trukket scoren helt op mod de 95 % eller mere, men på nuværende tidspunkt må vi nøjes med et UK layout.

Derefter forstår jeg SLET IKKE din direkte latterlige kommentar der lyder:

"Den test er da til grin, det skinner jo ud af den at de ikke fatter at vælge sprog/tastatur layout i windows - Til grin jo"

Skriver jeg ikke netop AT MAN KAN SÆTTE DET TIL DANSKE TASTER??

Cyber-Frog

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2006 22:49:25
Svar/Indlæg:
830/15
#27 - Det sjove er at du gider blive ved, det kan jeg more mig meget og længe over. Det er nærmest somom at du bare skal overbevise dig selv om at du har ret i noget der egentlig ikke er en diskution for andre end dig, hvilket er umenneskeligt morsomt at være vidne til ;)

Die_Happy

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2006 22:54:02
Svar/Indlæg:
3385/80
#28 Jeg morer mig over hvordan du HVER gang undlader at svare på det jeg skriver..

Jeg skrev dette i konklusionen:
<I>Man kan sætte det til danske taster, men så skal man sidde og gætte sig til hvad der ligger hvorhenne.</I>

Du skrev dette indlæg:
<I>"Den test er da til grin, det skinner jo ud af den at de ikke fatter at vælge sprog/tastatur layout i windows - Til grin jo" </I>

Indrøm dog at du ikke havde læst testen ordenligt før du begyndte at rakke ned på den.

SharePirat

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2006 23:08:17
Svar/Indlæg:
294/76

Cyber-Frog

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2006 23:15:42
Svar/Indlæg:
830/15
#29 - Det må være træls at se så seriøst på tilværelsen og ydermere tro at man bare ved alt om alle, dette er vel din natur og det skal jeg ikke prøve at lave om på - Dog vil jeg foreslå dig at se mere lyst på livet og slå en forklaring på ordet ironi op, når dette er gjort fra din side af er jeg sikker på at du vil se at netop det skinner igennem alt jeg har skrevet her i denne tråd. ;)

Die_Happy

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2006 23:21:53
Svar/Indlæg:
3385/80
#31 Hahaha det lykkedes dig så endnu en gang at lade være med at svare på det jeg havde skrevet..

Undlader du at svare fordi jeg har ret? Ser ud til at #30 også har set det sjove.

Men nu siger du at det er mig der tror at jeg ved alt om alle, men var det ikke dig der skrev at det var en lorte test fordi jeg ikke havde fattet at sætte windows til dansk tastatur?? Er det ikke dig der spiller bedrevidende der?? Men hov, vi glemmer da lige at jeg faktisk godt ved det, og at jeg faktisk skrev det i konklusionen..

Svar nu bare på det jeg skrev - hvis du altså tør og ikke bare kryber udenom endnu engang.

SharePirat

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2006 23:27:08
Svar/Indlæg:
294/76
cf - jeg har læst tråden, og i mine øjne virker du somend også en smule seriøs, først til sidst at man ka begynde at ane at det er ironi..
Og jeg kan da godt forstå at Die_Happy går lidt amok, det er sguda træls at få kritiseret sin anmeldelse helt vildt.
Tror somend ikke at han ser så sygt meget seriøst på tilværelsen, tror bare han er træt af at blive kritiseret.. tror jeg også du ville være?

Die_Happy

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2006 23:32:29
Svar/Indlæg:
3385/80
#33 Ikke helt. Jeg kan godt li' at få kritik - men kun hvis det er berettiget. Og det er det ikke her. Jeg prøver hele tiden at forbedre mine tests, og ber da også tit folk om at give noget kritik.
Kan man også se fra mine første tests til nogle af de sidste - her er billederne langt bedre.

Han siger at testen er noget lort fordi han tror at jeg ikke har kunnet finde ud af at sætte windows til dansk tastatur sådan at tastaturet virkede som et dansk - dog med taster uden rigtige bogstaver og tegn på. Men jeg HAR JO skrevet i testen at man kan sætte det til dansk, men at man så må gætte sig til nogle af bogstaverne.

Derfor er det jo uberettiget og virkelig dårlig kritik han giver. Havde han nu skrevet det pænere fra start af og undskyldt at han ikke havde fået læst det hele - ja så skidt med det. Men når han spiller smart og rigtig skal tryne min test, ja så får han sgu igen af samme mølle.

SharePirat

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2006 23:41:08
Svar/Indlæg:
294/76

Kan godtnok heller ik forstå hvorfor han gik amok, det er jo en fin test, der er jo ik noget at komme efter der..
Og som jeg skrev før var der slet ingen synlige tegn på ironi i det/de første indlæg..
Cyber_frog -> Hvis du vil gøre ordentligt opmærksom på at du er ironisk, burde du laver nogle sjovere smileyer end " :00 " Det er imo ikke vilderen ironisk at se på, det virker endda somom du mener det du skriver ret seriøst :O
Men det gør du jo åbenbart ikke?
no offence - men det kan jeg sgu ik se :/

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2006 00:32:13
Svar/Indlæg:
6624/113
Selve testen kan jeg ikke se noget som helst galt i. Det er fedt at se så mange elementer af et produkt nævnt i en så neutral tone. Kun ros herfra.

Men selve produktet, synes jeg virker som noget lort. Logitech er fanme kendt for at gøre det med layoutet bedre - dvs launche med alle mulige layouts fra dag 1, så hvad fanden skal G15 være begrænset til US layout for?
Og så er det godt nok ret poppet i det hele taget. :D

Cyber-Frog

Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2006 08:34:06
Svar/Indlæg:
830/15
#34 - Hvad er det helt nøjagtigt at du synes det er åh så vigtigt at du får beroliget dit hjerte med at jeg svarer på?

#35 - Hvor går jeg amok henne? Så vidt jeg kan se har der ikke på noget punkt været hårdt sprog fra min side - Noget helt andet er, hvorfor skal du blande dig i vores sjov? :)

Die_Happy

Elitebruger
Tilføjet:
23-02-2006 12:02:55
Svar/Indlæg:
3385/80
#37 Glem det... <i>redigeret, no reason given ;) </i>