The introduction of the Socket AM2 platform will also change the current cooler specification, forcing the cost of a new thermal solution on those Socket 754/939/940 folks willing to upgrade. The change does not affect the maximum dimensions of the mounting frame, nor the cooler, but it redefines the clamping mechanism. This is no issue for the big players (system integrators and OEMs), but enthusiasts might have to throw their existing high-end cooling solution out of the window.
Det kan bare ikke lade sig gøre at opgradere få ting af gangen. Nu hvor folk kan genbruge PCIe grafikkortet så må vi da som et minimum tvinge dem til at skulle skifte deres dyre køleløsninger... :00
Jeg har 4 PATA enheder. 120gb, 2x160gb + dvd-brænder. Jeg har en PCI enhed: Audigy 2. Du siger selv: "Intel har taget skridtet ja... men at fjerne PCI vil være meget drastisk." Det er da omvendt...
#7, er det så ikke smart man har usb-hub som kan stå pratisk på bordet? hmm 1 mus, 1 keyb, 1 ipod, 1 printer, 1 digikam, 1 mobil... det var 6. wow.. Men du bruger ikke intern dvd-brænder kan jeg høre.. det gør 95%.
scanner, mus, tastatur, printer, usb key og en "strømskinne" til at slukke/tænde for diverse enheder ... det var vist de 6 porte i min spand der blev fyldt ud dér ... og så er jeg endda nødt til at ta' enheder fra når digicam'et skal tilsluttes :(
Tja ... gi' mig bare et par porte mere :p - men syntes da også at det skodder lidt at PATA dør ud ... men det er nok for dyrt at integrere både PATA og SATA
#6 det var ikke så overraskende DDR2 har alligevel skod timings og derfor kan det ikke følge med de low timings DDRI ram, du kan også se i testen boardet er fucked så de kan kun køre "at CL-4-4-4-12 Timings" på deres DDRII ram..så tror helt sikkert det bliver meget bedre :D, den er jo ikke engang udgivet endnu så der er en del forbedringer, og med DDR2 - 800 uhh :D, den største fordel ved det her er prisen DDR2 er jo ekstremt billigt :o
Jeg synes det ser fint ud. Men nu havde jeg også (åbenbart som en af de få) forventet, at en AM2 4800+ yder det samme som en socket 939 4800+. Ellers havde AMD jo nok bebyttet lejligheden til at kalde den 5000+ eller noget andet... ;)
Men når vi kommer til at se nogle resultater med DDR2-800 med stramme timings i retning af 3-3-3-8, så vil der IMO blive en fordel til AM2. Og hvem har egentlig ikke altid ønsket sig muligheden for 4 GB ram i sin maskine uden at betale en herregård... :p
Jaja ingen tvivl om at skiftet til DDR2 er ganske fint. Min kommentar i #1 var også kun rettet mod at de partou SKAL skifte kølemontering system selvom det overhovedet ikke er nødvendigt. De kunne da bare have beholdt det gamle så folks kølere er kompatible med det nye, men nej nej. Sæt folk fik lov til at genbruge for mange ting når de opgraderer - det ville jo være en skandale! :)