Hdd lyddæmpning

Diverse d.  21. februar. 2006, skrevet af System
Vist: 293 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
21-02-2006 18:21:49
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg er igang med at dæmpe støjen fra min comp, men ved ikke helt hvad jeg skal gøre med mine to hdd (WD Raptor wd360gd og WD wd250jdb) nogen der kan komme med et bud?? har selv kigget lidt på to stk Sharkoon HDD Vibe-Fixer eller en Blacknoise NB-X-Swing, nogen der kan sige om der er forskel på hvor meget de dæmper.. eller en anden løsning?
palle22
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2006 18:25:12
Svar/Indlæg:
818/185
Hæng dem op i et 5.25 drev i brede stof-elastikker...
Dæmper lyden kanon godt



Ascanius
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2006 19:47:17
Svar/Indlæg:
725/128
Eller noget lettere og billigere:
Få fat i 2 stk postelastik og 2 stk ravplug eller andet lign. for hver HDD.

Før ellastikkerne igennem 5 1/4" monteringerne fra side til side og hold dem fast der med ravplugs eller lign.

Smut så dine diske ind så de sætter i spænd imellem hver af de to elsastikker pr. hdd.

Det larmer overhovedet ikke og samtidigt er der god luft rundt om disken.



The
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2006 19:55:24
Svar/Indlæg:
2651/179
Hvis du gør som -->#1+#2 anbefaler, skal du være opmærksom på at diskene bliver varmere.

Det er rigtigt at der kommer mere luft rundt om diskene, men hvis du ikke har noget airflow, så hjælper det ikke noget, og temperaturen vil stige. Når harddiskene sidder spændt fast til metallet i kabinettet, køler dette harddisken, derfor skal du være opmærksom på temperaturen = Levealderen.

Mvh.



Master_F
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2006 21:31:38
Svar/Indlæg:
47/15
Synes du skal gøre som der bliver sagt i #1 og #2. Har selv mine diske hængt op på den måde og der fungerer storartet.

Fordele:
Billigt
Nemt
Stort set ingen støj

Udlemper:
Elastikker bliver møre af varmen så de skal skiftes engag imellem men hvis det er 1 gang om året er det max.
Hvis du render til LAN med din maskine skal du være mere forsigtig når du flytter dit kabinet.
Du mister to 5,1/4" pladser men hvor mange bruger man af dem? Det er vist sjældent mere end to.

Hva angår varmen så er det aldrig noget jeg har bemærket. Men skulle det være så er der jo så meget plads der nu at du kan sætte en 120mm blæser der foran der stort set intet siger. Så har du ikke bare fjernet støjen fra diskene men du også fået super effektiv køling. Nå ja lige en sidste ting. Stop din postmand og spørg om han ikke har et par elastikker du må få. Dem de bruger er nemlig heavy duty og så har det jo kostet gratis! ;)



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
21-02-2006 22:18:15
Svar/Indlæg:
14079/622
Støjdæmpning og passiv køling - det er i hvert fald hvad jeg ville købe :)

http://www.edbpriser.dk/Listpr...



Skipper
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2006 23:05:35
Svar/Indlæg:
971/67
#1

Se evt. min profil for billede. Det nok det billigst og bedste jeg har gjort for at gøre min spand lydløs. Kan slet ikke høre min raptor og seagate hdd. (har ikke lige lavet et billede med begge diske)

/Skipper



Ascanius
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2006 00:03:19
Svar/Indlæg:
725/128
#3, hvordan kan det så være at hdd temp. målere siger noget andet?
Jeg har kun set at diskene blev meget koldere af det.
men skulle man have så usigeligt lidt airflow så man kommer ud i en situation som jeg IKKE har set til dato, ja så kan man jo lige smide en modded blæser nedenunder.

men jeg har i de tre tilfælde jeg har set det kun oplevet lavere temperature, for før sad diskene jo tæt sammen i samme metalbeslag uden mulighed for luft omkring dem, så det virkede bare som en "masiv varm klump"



dFrag73
 
Superbruger
Tilføjet:
22-02-2006 09:16:24
Svar/Indlæg:
141/3
Kan kun anbefale de samme som #5 linker til. De virker glimrende på mine 3 Raptor diske....både hvad angår støj og køling.