Hvis du har et X800XL har du ikke 2D clocks, det mener jeg i hvert fald ikke.
At have 2 D og 3D clocks vil sige at grafikkortet har 2 sæt clockfrekvendser til både alm. brug (2D clock) og så til spil og hd film, dvd etc. (3D clock)
Kortet skifter så imellem de to clockfrekvenser og optimerer dermed strømforbrug og køleevne på en gang.
Det kan ATI tool ikke styre, så ATItool kører så HELE TIDEN med 3D clocks og du har så et grafikkort der hele tiden kører for fulde pulle, det både sluger strøm, varmer skide meget og forkorter levetiden på produktet.
Derfor anbefaler jeg folk med 2d/3d clocks at enten bruge det OC værktøj der fulgte med fra producenten i det her tilfælde ATI Catalyst Overclocking utility eller selv lave en bios hvis man er lidt hardcore og flashe den på kortet, det er sidste er afgjort det allersmarteste da kortet så selv om du pilelr det ud, geninstallerer aller hva faen man nu kan forestille sig, ja så er det stadigt overclocket ligesom du vil have det.
Det er persontligt det jeg gør:
Mit X1900XT kører med en optimeret X1900XTX bios.
Eneste problem ved sidste nævnte løsning er mht. garanti.
Producenten vil ikke bytte kortet hvis du har lagt en bios på.
Men hvor mange tjekker bios på et defekt kort ik??
Men igen mener jeg ikke du har 2d/3d clocks, dit kort kører da bare fulde pulle hele tiden gør det ikke, kender ikke lige selv dit eksakte kort nemlig, også derfor jeg giver "2 svar"