opstart i DOS mode?

Software d.  22. februar. 2006, skrevet af babysutdk
Vist: 895 gange.

babysutdk

Overclocker
Tilføjet:
22-02-2006 14:57:37
Svar/Indlæg:
133/36
jeg er ved at opdatere min bios, men jeg kan ikk huske hvordan man starter op i DOS mode?

mit bundkort er et asus P4GPL-X

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2006 15:11:00
Svar/Indlæg:
5600/32
Det skulle du da gerne kunne opdatere fra windows. Ellers kan du lave en bootdisk ved at formatere en diskette.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2006 15:14:54
Svar/Indlæg:
2870/65
Når du laver en BIOS opdaterings-diskette kan du bruge en windows 98 startdiskette og fjerne alle andre filer end:

MSdos.sys
IO.sys
Command.com og
Autoexec.bat

Autoexec.bat-filen skal du så editere i, sådan at den starter BIOS-opdaterings-programmet (fjerne alt der var derinde i forvejen).

Når du så med Autoexec.bat sætter opdaterings-programmet igang, kan du sætte nogle ekstra parametre på, alt efter om du vil gemme den gamle bios eller cleare BIOS efter opdatering....osv.

Alternativt understøtter nogle boards, at du bruger F2 optionen sådan at du bare skal bruge en diskette med den nye BIOS-fil, trykke F2 under POST og så klarer boardet selv resten.

Hvis du ikke ved hvordan du gør, så gå ind på producentens hjemmeside...der ligger ofte en vejledning.

HUSK: Aldrig at slukke maskinen mens du opdaterer...ellers står du med en ubrugeligt board...uden BIOS.

babysutdk

Overclocker
Tilføjet:
22-02-2006 15:19:13
Svar/Indlæg:
133/36
der sker ikk rigtig noget når jeg opdatere bios via internet, derfor prøve jeg det #3 også siger, men under POST sker der ingenting, når jeg trykker alt+f2 så derfor ville jeg gøre det sådan her..

du tager en diskette og ligger filen på og så skal man starte op i DOS mode, men hvordan gør man det?

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2006 15:32:12
Svar/Indlæg:
4120/115
du kan da bare lave en C:\format a: /s 😉

Så lægger en windows XP, en windowsME opstart ind på disketten... Der findes jo ikke noget som dos i XP, derfor ME!

Daltona

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2006 15:36:57
Svar/Indlæg:
666/166
Sæt en tom diskette i a drevet, åben denne komputer, højreklik på a drevet, klik på formater, klik på opret ms-dos-startdiskette, så lægger du det awdflash program på disketten og den bios som du skal bruge, sluk komputeren og lad disketten sidde i, start så komputeren, så skriver du navnet på det awdflash program som er på disketten typisk skrives awfl833d eller awfl859d, så skulle bios progammet gerne starte op, så skriver du navnet på din bios fil typisk xxxx.bin, så skulle det gerne virke, men det er nu ikke sikkert at du skal bruge awfl833d eller 859d men det kan du se på producentens hjemmeside der hvor du downloader bios.

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
22-02-2006 16:49:36
Svar/Indlæg:
4657/53
hent denne her http://1gighost.net/fishnet/bo...

kør filen. den laver en dos disk.

så tager du en disk mere og ligger flashprogram + bios på.
reboot med den dos disk i. når du er inde i dos, skifter disk til den med flash + bios på.
skriver navnet på flashprogrammet og hit enter.
så spørger den om navnet på bios ,skriv den hit enter.
og så følger du bare hvad det står .

JLT2000

Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2006 13:36:55
Svar/Indlæg:
1103/38
hehe lyder sku lidt farlig når du ikke engang kan huske hvordan man booter op i dos og så vil til og flashe bios. kan du huske hvordan man flasher bios :e

men gl mate :00

lav en bootdisk under diskette i windåse smid dit flash tool samt bios på boot fra floppy

yupper

Elitebruger
Tilføjet:
24-02-2006 13:45:19
Svar/Indlæg:
1349/11
ellers er der jo altid www.bootdisk.com