DFI NF4 Ram problemer

Bundkort / CPU d.  25. februar. 2006, skrevet af noBrain
Vist: 249 gange.

noBrain

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2006 10:22:37
Svar/Indlæg:
326/165
Hejsa,

Jeg har store problemer med mit DFI Lanparty Ultra-D og mine 4x512mb TwinMos PC3200. Jeg bruger OCZ Tony's DFI 704-2bta BIOS.

1. Sættes Bios til at vælge hastighed ud fra SPD, så vælges DDR333 og ikke 400 ?
2. Jeg har flere gange haft problemer med at køre MemTest86 uden fejl. Efter ændringer i BIOS lykkedes det igår aftes at få den til at køre 3 forløb uden fejl. Fedt tænker jeg så, slukker maskinen og smutter i seng. Næste morgen, starter maskinen og så vælter det ind med ram fejl ( fik over 10000 op 15sek). Jeg piller så 2 stænger ud og tester igen, stadig fejl. Flytter dem rundt i forskellige slots, men stadig fejl. I med de to andre, ingen fejl. Tilbage til de to andre - tester en ad gangen og finder at den ene fejler stygt.
Hvordan kan den det, når den aftenen forinden har kørt 3 stive timer uden fejl?

noBrain

Elitebruger
Tilføjet:
25-02-2006 10:40:47
Svar/Indlæg:
326/165
Jeg har lige flashet DFI´s egen 623-3 (fra den bootcd man kan hente på dfistreet.com).
Til at starte med gør den det samme som fejl 2, men ikke fejl 1. Sætter jeg så kun den ene stang i som fejlede før, ja så kommer der ikke fejl nu. Sidder de i et par, ja så er der fejl. Nogle gange er fejlene der, andre gange ikke. Det lyder mere som en dårlig forbindelse end som defekte ram :)

Nu tester jeg alle stænger hver for sig, alt står på standard i BIOS - hvilket de absolut ikke kunne køre med før... det bliver spændende...

#EDIT#
Jeg havde på mystisk vis set forkert, det er stadig den samme som fejler - hulk! Jeg er stadig helt rund på gulvet over at den kunne køre 3timer MemTest86 igår aftes...