Jeg har investeret i denne CPU køler, men jeg har opdaget at min CPU er et par grader varmere end den plejer at være i idle (30 grader før, 32 - 33grader nu) Mens den på fuld load knap og nap når de 40-41 grader - hvor den nemt kunne nå op på 46-48grader. Køleren kører på laveste niveau fra idle til fuldload. Min CPU bliver altså varmere end før i idle mens den bliver koldere under fuld load end før, hvorfor det? Den burde vel blive koldere uanset hvad?
Nu ved jeg ikke hvilken køler du havde før, men det kan være fordi CNPS9500 er en heatpipe-køler, og heatpipes skal være varme før de er effektive, og derfor viser den først hvad den kan, når den kommer under load ;)
Jeg har en 80mm i fronten (ind), en 120mm bagude (ud) og en 80mm i siden (ind). Men jeg tror i har ret. (: mange tak. Jeg OC lige CPU'en til 2533MHz (stock 2200MHz) , før var den helt oppe ved de 61-65grader(hvis ikke det var 68 grader, det kan jeg ikke lige huske) Mens den nu kun er på 45 grader. Såeh ja det er en RIGTIG god køler.
Min er 35c ilde 40c ved full load såå den virker perfekt, og der er jo ingen grund til ilde temperatur sænkes, det er jo under full load den skal virke 😉