Legetøjsfly

Hyggehjørnet d.  26. februar. 2006, skrevet af peterpiper
Vist: 681 gange.

peterpiper
 
Overclocker
Tilføjet:
26-02-2006 13:43:38
Svar/Indlæg:
5/13
Nogen af jer, som kender de der motoriserede legetøjsfly, man kunne hænge op i en snor, og lade flyve rundt i en cirkelbevægelse?

Jeg står og skal lave et fysikprojekt (A-niveau). Jeg vil tage udgangspunkt i dette stykke legetøj, da det i princippet fungerer som et konisk pendul. Med udgangspunkt i dette vil jeg udføre forsøg osv., men det er ikke det jeg vil ind på her.

Problemet er at jeg har prøvet at finde et sådan legetøj på nettet, men uden held. Er der nogen af jer, som tilfældigvis ved hvad netop denne type legetøj hedder? Nogen af jer der evt. har/har haft et, så jeg kunne finde det igennem en producent?



!-!Shake!-!
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-02-2006 13:47:34
Svar/Indlæg:
3944/384
Jeg mener denne fyr har det... http://www.hobbyservice.dk/hob...
Har været derinde et par gange... Du kunne give ham et kald



MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
04-03-2006 19:57:29
Svar/Indlæg:
5039/109
Jeg har selv lavet et. Men det var ikke for børn. Et stk 24 volts dc motor, en propel (min var af et stykke alu jeg havde bøjet) et elektriker rør og noget pap til vinger.

Vi var så heldige at der var nogle rør i loftet af vores klasse værelse som man kunne hænge ledningerne op over.

Det hele klistres sammen med tape, eller hvad man nu har. Lod nogle ledninger på motoren og forbind den anden ende af dem til 3 stk 24 volts strømforsyninger som sidder i serie, og forbered jer på at nogle kommer til skade.

Min ene kammerat fik hakket den der hjemmelavede propel i armen, fy for den nogle grimme huller, men sjot det var det.

Den fløj faktisk ret hurtigt rundt.