Nu har jeg ikke selv prøvet en 3800+, men jeg har da haft en 3200+ (også venice).. Det clockede såmænd ok, men havde ikke 3700'erens 3ghz potentiale, selvfølgelig kan det være at 3800'erens høje multiplier kan rette op på dette. Her på siden er der en hel der som har haft gode erfaringer med 3700+ så den er i al fald villig til overclock :)
Med A64 platforme har timings og dividere mindre indflydelse på ydelsen end på f.eks. de gamle P4 platforme. Så det er ret unødvendigt at købe de vilde ram-stænger, faktisk kan du komme ret langt med et sæt 2x1gb Kingston Value. Skal det være vildt, så snup nogle Ballistix til 2500,-
BTW, så kan A64 platforme ikke køre med det der hedder 1T-timings når man bruger 4dobbeltsidede ramstænger, og forskellen på 1T og 2T er mærkbar i benchsuites (i meget højere grad end timings). Så skal det være performance, så er 2x1gb næsten et must.
Når man snakker DFI, så er der en side der er RIGTIGT god: DFI-Street.com
Derovre var der meget ballade omkring Expert kortet, fordi cpu'er stod af uden grund. Jeg ved ikke om det er en fejl der er blevet rettet op på, men jeg vil ikke anbefale at købe det, før du har undersøgt det. En ting var i al fald sikkert, det var ikke en bruger fejl, eftersom det skete for selv de mest garvede overclockere med det bedste grej.
Det med htt multiplieren er bare noget jeg har lagt mærke til på mit eget board.. Den totale htt speed på en s939 platform skal gerne give ~1000mhz. Default er den 5x200, så når man clocker op, skal multi ned så man holder sig under de 1000, f.eks. 4x250.
På mit board er det sådan at ved 3x multi er maks HTT 285, og ved 2.5 er den omkring 300. Jeg kører til hverdag 2*322 hvilket jo er ret latterligt da jeg burde kunne køre 3x322.
At jeg kører så lav multiplier har ikke givet mig et ydelsestab (svjv), men det er bare træls når Beaviz herinde fra kan køre 3x300 på sin Nforce4 shuttle.
Håber du er blevet lidt klogere..