Headset til 600kr.

Diverse d.  27. februar. 2006, skrevet af kasper aarøe
Vist: 195 gange.

kasper

Superbruger
Tilføjet:
27-02-2006 12:06:51
Svar/Indlæg:
109/85
hej jeg leder efter et godt headset til 500-600kr.
det skal bruges til spil og musik, og skal også bruge det til Teamspeak, så microfonen må ikke være for dårlig.

jeg har selv kigget på de her 2, men er der nogle der kan forklare mig hvilket der er bedst og hvorfor?

Icemat Siberia W/ USB SC Soundcard
http://www.edbpriser.dk/Listpr...

Icemat Steel Sound 5H - USB
http://www.edbpriser.dk/Listpr...

Jeg er åben over for forslag, men helst ikke nogle med headsets til 800-900kr.!

cream

Overclocker
Tilføjet:
27-02-2006 14:52:15
Svar/Indlæg:
10/2
Jeg selv bruger SteelSound 5H, men har prøvet Icemat Siberia før også, så jeg kan da lige give dig en hurtig mening her fra:

SteelSound 5H er udpræget til computerspil, det reklamerer de vidst iøvrigt også selv med hos SteelSeries. Jeg kan godt lide det med, at headsettet kan splittes op i 3 dele, hvilket gør det nemmere for mig at transportere det. Derudover så er mikrofonen også nice, da den både har en god lyd (siger mine m8s ihvertfald), og så sidder den på sådan et nice udtræk system. Selve lyden i headsettet er godt, men igen hvis man hører musik på det bliver man måske ikke så imponeret. 7.1 surroundsound lyden med USB lydkortet er dog super nice ingame.

Icemat Siberia er mere alsidigt ift. SteelSound 5H. For det første kan man se der er lagt vægt på udseendet, da det er et kanont flot headset. Derudover så er det lavet til alment brug, dvs. det faktisk lyder ganske fornuftigt når musikken løber igennem. Sidst men ikke mindst så er mikrofonløsningen på headsettet også godt lavet. Mikrofonen medfølger seperat men kan knipses ind i nogle små plastik holdere der sidder på selve headset ledningen, så det nærmest bliver en kombineret ledning. Dvs. du har friheden til at koble mikrofonen fra når du ønsker, f.eks. hvis du vil bruge headsettet il din mp3 afspiller. Deruodver så er det også et "Skype" headset, dvs. Skype har godkendt headsettet til brug med deres ip-telefoni program.

Håber ikke det blev for lang en smøre til at du ikke gad at læse det. 8)

kasper

Superbruger
Tilføjet:
27-02-2006 21:43:03
Svar/Indlæg:
109/85
#1 okay fedt :D tak for hjælpen,
men ville gerne høre, kan det betale sig at købe Icemat Siberia med USB lydkortet?

og uden det, så er det heller ikke 7.1 lyd vel?

og til sidst :)

hvad ville du vælge?? til lyden gameing/musik

cream

Overclocker
Tilføjet:
06-03-2006 17:58:02
Svar/Indlæg:
10/2
Hey beklager det sene svar, travl weekend og uge! 8)

Altså hvis du kører med onboard lydkort ville jeg klart anbefale at du købte usb lydkortet med, da det altså kan betydeligt mere en sådan et standard nedprioriteret onboard lydkort.

Det er selvfølgelig heller ikke en 7.1 højtaler oplevelse du får, som ved en hjemmebiograf, men det giver alligevel noget - jeg kan ihvertfald godt høre en forskel på at spille med eller uden lydkortet.

Tja altså, hvis jeg var dig så ville jeg gå efter Icemat Siberia. Det ville overraske mig hvis du ikke bryder dig om det, og ligesom 5H, så er det også fleksibelt, som jeg fortalte lidt om. Altså du kan også bruge det til din mp3 afspiller f.eks. uden at ligne en kegle :e