Jeg har netop været igang med at sætte ny maskine op, og har derfor valgt at lade den nye være "ren spillemaskine" og ellers bruge den gamle pc til tekstbehandling, email, websurfing osv.
I den forbindelse har jeg investeret i en switch, så jeg ikke behøver at have to mus og keyboards til at fylde på skrivebordet...dvs det var ihvertfald planen, men ak ak...
Ny PC: Asus A8N-SLI Premium motherboard; den gamle: Asus A7N8X Deluxe motherboard. Switchen er en MiniViewT Micro USB PLUS KVM Switch fra IOGear (http://www.iogear.com/main.php... ) Derudover har jeg et Zboard keyboard og en Logitech MX518 mus sat til.
Problemet er nu som følgende: Når mus plus keyboard er rigget til switchen kører alt fint på den gamle PC. Når jeg switcher til den nye nye PC derimod ser det ud som om den får meget sporadisk input: Musen bevæger sig, i bedste fald, i meget voldsomme hak og keyboard input består af en sjælden karakter - eller et pludselig burst af den samme karakter...Kort sagt: Ubrugeligt.
Jeg har naturligvis prøvet at bytte rundt på de to outputs på switchen, men kan konstatere at den gamle pc bliver ved med at fungere; den nye fejler.
Sætter jeg keyboard og mus direkte i den nye maskine kører alt upåklageligt.
Ligeledes er det heller ikke et spørgsmål om driver-opdateringer osv, da maskinen er up-to-date med alt hvad der umiddelbart måtte være behov for af diverse patches, drivers osv.
Bemærk desuden at hverken mus eller keyboard er wireless.
Nogen som har erfaring med dette? Eller evt. bare har et bud på hvad problemet kunne være, så ville jeg sætte stor pris på input, da mit skrivebord lige pt drukner i mus, keyboards og kabler.