OT i salgstråde.

Hyggehjørnet d.  28. februar. 2006, skrevet af BH-5
Vist: 600 gange.

BH-5

Superbruger
Tilføjet:
28-02-2006 12:37:08
Svar/Indlæg:
269/28
Jeg synes ofte det er ødelæggende med al den off topic i salgtråde. Det gør dem også let uoverskuelige.
Det er selvfølgelig iorden, hvis det er relateret til salget.
Men ofte er OT'en en gang snik snak eller også er der en, der lige skal gøre sig bemærket.
Jeg gider snart ikke sælge noget som helst.

Er jeg den eneste med den mening?

Kan der ikke blive strammet op på OT i salgstråde?

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2006 12:54:05
Svar/Indlæg:
3943/44
nu er det sjældent jeg kikker i salgs trådene, men når jeg kikker forbi er der næsten altid en eller anden dum kommentar!
Jeg vil give dig ret i at der kunne bruges en smule opstraming

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2006 13:45:55
Svar/Indlæg:
3169/185
Er du bestemt ikke..

I min seneste salgstråd kom der udsagn om jeg var fuld af pis fordi en bruger ikke læste post #0 stoppede med at læse efter "Med meget tykt lag kølepasta"... (han havde lige overset punktet: Coldbug)
Anden var så en der skrev jeg havde lavet en tråd, skarpt påfund.
Tredje, en kommentar om det kun var bench stabilt, P95 = bench stabilt tilsyneladende :00

Tror desværre ikke det er helt muligt at stoppe, det er et spørgsmål hvad crew har planer om, for lader til nogle har personlige interesser i lidt af hvert.

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2006 14:28:33
Svar/Indlæg:
6624/113
#2 - I stedet for at køre i samme rille som du plejer, kunne du ikke bare bede en fra crew om at rydde op så?
Desuden forstår jeg ikke hvad du sidder og tuder over - du havde jo forladt os fordi vi var useriøse, og er alligevel skredet ( igen igen igen? ) så snart dine forfejlede salgstråde er færdige.

Uanset hvad dine konspirationsteorier siger dig, er der ingen som har personlige interesser i at et forum skal køre dårligt, eller at brugerne skal være utilfredse. Uden dem, ville der lissom slet ikke være et forum... :00 :00

Jeg bruger forummet meget, så hvis der er noget OT, så sig da til. ;)

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2006 15:22:25
Svar/Indlæg:
3169/185
Er det et trick spørgsmål?
Bang har sagt jeg skal kontakte ham direkte, og ikke skrive noget til nogle af jer andre...

Og ja, jeg forlod stedet for at komme videre istedet for at være i samme rille, dette har netop forårsaget at jeg siden jeg har forladt stedet har fået en række interessante tilbud, ofte har en finger med i spillet når nogle laver WR i diverse tests, får NDA oplysninger, har mulighed for at købe ting som kun meget få har.

-------

Det jeg mente med der er interesser fra crew, well, vil jeg helst undlade at uddybe for meget, men der er altid en række brugere på et forum, som er højtråbende, og ikke altid barberbladsskarpe, denne pøbel skal pacificeres, og føler jeg at jeg bliver anvendt som hjælpemiddel til.
- Og så at der også fra crew er folk der køber billigt, og sælger dyrt... - Så selvfølgelig er der interesse i der går ged i en tråd fra tid til anden, desværre, IMO er det temlig lavt, men må den enkelte jo om, det er online, og selvfølgelig har folk forskellige normer, alt andet lige ville være unaturligt, og være tegn på folk ikke beskæftigede sig med andet.

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2006 15:28:14
Svar/Indlæg:
687/9
#4 den første del af dit indæg kunne du ha sparet dig..
Er jo sådan set OT hvad du render og laver på andre forums ik ?

Men den sidste del af dit indlæg må du da meget gerne uddybe...
Er sikker på det ville være interessant for mange, hvis du lige uddybede den kommentar, evt smed et par links der underbygger de påstande....

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2006 15:47:16
Svar/Indlæg:
6624/113
Ja det ville jeg da også have en vis interesse i. ;)

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2006 16:42:07
Svar/Indlæg:
1581/5
vil jeg ikke, det er jo bevist gang på gang at der aldrig er hold i hans konspirationsteorier

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2006 16:48:59
Svar/Indlæg:
3640/1231
#0 > Jeg syntes nu ellers at admins er ret gode til at rydde po :r

#2 > Tænk før du skriver. Det eksempel du bruger med "tykt lag kølepasta" bad du netop MIG om at lade blive stående, FORDI jeg ryddede op i din tråd!

Jeg vil hjertens gerne citere dig:

" Hej Bang..

Hvis nogle spørg til det med hvorfor meget kølepasta igen, så bare lad det stå, det er ikke så udbredt blandt overclockere at man gør sådan for at udskyde coldbug.

Mvh. Marc"

Jeg syntes du bør, og helst lige nu!, komme med yderligere information der underbygger den påstand du kommer med i indlæg #4!

1_2_know

Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2006 17:00:11
Svar/Indlæg:
3169/185

Ja det gjorde jeg nemlig, jeg bad dig lade begge posts stå, netop så hvis der kom en anden forbi der heller ikek var helt inde i tricksne at de ikke ville snuble over det samme, og fordi det fremstår som værende mig der ikke ønsker at besvare spørgsmålet fordi der er hold i noget, som der ikke er hold i.
- Den påstand gidder jeg simpelthen ikke bekræfte, i må da have en lille smule selvjustits, og jeg har ikke i sinde at forklare mig og spilde min tid på det, for ved den bare vil udløse et hav af spørgsmål, du kan ringe hvis du vil, er der 2 fra siden der har gjort siden jeg startede yonah + salgstråden... Begge med positiv featback lige pt.. - Telefonen er et lækkert redskab, så behøver man ikke ligge skjul på hvad man mener og tænker, på et forum, kan man ikke tillade sig at stemple folk i samme grad. Uden alle skriger... - For som bentzin selv siger, der er ingen der er bedrevidende indenfor diverse ting og sager... - En ingeniør ikke bedre til sit fag end hans nabo, en person som går op i overclocking ikke bedre end en der har købt sin første zalman blæser, en person der befinder sig i et andet samfundslag hvor der er andre traditioner for faglighed ikke skarpere end en ufaglært, osv... - Gidder jeg simpelthen ikke tage mig af, og får mig til at fremstå som en ikke særlig rar person...

EDIT: Kan du ikke lave en tråd om det emne istedet for?? - Det er jo forfanden ikke hvad hensigten med denne tråd var, vel?
Apropos selvjustits, hvornår var det så du eller sajmon snakkede med mig IRL om hvilke problemer i følte der var, jeg husker det som den ene blev i et lokales afstand, og den anden på sikkerhedsafstand af den anden side af en kølerhjelm på en rød spand... :S - Jeg bider sq ikke..

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2006 17:04:55
Svar/Indlæg:
1262/95
Hmm....jeg tror at 1_2_know endnu engang har forvildet sig ud hvor han ikke kan bunde.

Det er nogle umanerlige frække beskyldninger at komme med og kommer der ikke nogle links eller anden information, der giver med bare den mindste smule bevis for disse påstande, så er det vel på grænsen til injurier ?

Jeg har været en del af oc.dk crew i næsten 5 år og har mødt adskellige af folkene bag oc.dk og jeg har absolut ingen opfattelse af at der er nogen der har "interesse" i at siden på den ene eller anden måde primært tjener et personligt formål for dem ej heller nogen der "køber billigt og sælger dyrt". Det er voksne, hæderlige og fornuftige mennesker der står bag denne side, hvis hovede formål er at tjene brugerne bedste muligt.

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2006 17:05:47
Svar/Indlæg:
687/9
#9 ud fra det der skal jeg udlede at du IKKE vil uddybe de beskyldninger du kommer med i #4 ?

Ellers må du lige forklare ved din seneste gang volapyk går ud på... :00

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2006 17:18:25
Svar/Indlæg:
3640/1231
#9 > Jeg er faktisk bedøvende ligeglad.
Enten så finder du ud af hvad du vil, eller også tager jeg beslutningen for dig!

Du skal ikke sige at du ikke gider det pis, hvor du kort tid forinden, skriver den påstand som du gør. Nu melder du rent ud!

Hvorfor i alverden skulle hverken Sajmon eller jeg snakke med dig IRL om de problemer der er med dig på siden?
Brugerne havde et problem med dig, som du selv løste ved at gå.

Men igen, få redt ud i det du har startet, for jeg gider IKKE se på det!

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2006 17:59:46
Svar/Indlæg:
6624/113
For det første : Dit martyrium, og derved din uendelige tåbelighed burde have sluttet første gang du legede skæg-og-blå-briller og ville skride, men næ nej - du SKAL lige vise den lortebrune fane og sprede falske påstande, krydret med 70% af dit indholdsløse livs sidste 24 timer HVER GANG på gang på gang på gang osv osv osv.
Hvis du har et problem med folk der sælger ting herinde til en given pris, så synes jeg du skal tænke på at eventuelle købere er selvstændigt tænkende individer og faktisk formår at prissætte deres indkøb ret præcist.
Det er blandt andet derfor gennemkneppede AMD CPU'er ikke ryger særligt højt op i pris, og andre ting ryger for hvad de reelt er værd. :00

For det andet : Den eneste gang jeg nogensinde har haft muligheden for at snakke med dig IRL, var til OC LAN 05 - og der krøb du langs væggen og var åbenbart bange for at se mig i øjnene, for hver gang jeg fik øjenkontakt, kiggede du hastigt væk. Jeg sad lige der hvor du travede forbi ca 30 gange for at komme udenfor og sidde og hive dig selv i slamberten.

For det tredje : Jeg tror efterhånden dig og dine maximum 10 trofaste følgesvende har fået banket jeres ( Læs "din" ) upopularitet fast med syv tommer søm, forankret med kæder og parkeret en Leopard kampvogn ovenpå, således at ingen for eftertiden tør tvivlssætte din uendeligt klamme evne til IKKE at have en hujende fis' fornemmelse af hvad der foregår om ørerne på jer ( Læs "dig" ).
Fint nok at 2 herinde fra har inviteret dig på date på PAN efter de har set dig sprede ligegyldig info om ting, som man har kunne læse i nyhederne på diverse sites rundt om på nettet for mere end 3 mdr siden - men det betyder bare stadig ikke at du bliver respekteret - for som du selv siger, er der idioter på alle sites. I det her tilfælde har de bare valgt at flokkes om dig - for krage søger jo åbenbart mage...

At du ikke beviser en ENESTE af dine, som sædvanligt, indholdsløse og vildfarne teorier om hvem der gør hvad - det er bare den samme lillebitte violin der spiller til ære for alle de små og ynkelige snotbørn som sidder og gemmer sig bagved 2-3 tweakede, LOD-cheatede 3dwankermark resultater og derved mener de er pissehamrende skilled til livet, og at de derfor kan belære alle om alt, og at deres tyndslidte klicheer' spreder uendelig glæde.

Kom ud og oplev noget af verden - andetsteds end her, please.

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2006 18:04:47
Svar/Indlæg:
687/9
så blev den ged vist barberet....

Elminster.

Superbruger
Tilføjet:
28-02-2006 18:59:40
Svar/Indlæg:
1476/44
Oh the horror :00

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
28-02-2006 19:09:08
Svar/Indlæg:
14079/622
Suk.. :l

Andy.

Superbruger
Tilføjet:
28-02-2006 19:31:55
Svar/Indlæg:
1536/33
Hvis man må tilføje noget til den barberede ged:

Husker du? :00

Kan ikke end at trække på smilebåndet over hvordan du nogensinde kan finde på at vende tilbage til dette site efter sådan en tråd....Men man kan se at dine indlæg ikke har ændret sig; Vi skal lige vide om ALLE de spændende ting som sker i de liv + en masse meget nødvendig nyttig viden om 3Dmarkz0r.....

Jeg ved sku' snart ikke om jeg skal græde eller grine på dine vegne :l :00 I hvertfald kan jeg stadig grine af dine indlæg.....

Oh well, det var vist lidt OT ift. topic :e

Det er det samme problem som der har været før, og der er ikke så meget at gøre ved det. Men løsningen er bare at give folk nogle smæk når de skriver irrelevante ting...
Syntes hvertfald det er unfair at klage over admins :)

Elminster.

Superbruger
Tilføjet:
28-02-2006 21:59:52
Svar/Indlæg:
1476/44
17#

Kan også godt huske da han "græd" over at han ikke havde været i bad i 2 dage til lan :P

Rigtige mænd går ikke i bad! :e

The

Chefredaktør
Tilføjet:
28-02-2006 22:36:43
Svar/Indlæg:
4741/1690
# 4+9

Du har jo før kontaktet mig både på tlf. mail og ICQ hvor jeg har hørt på dig om de konspirationsteorier og om at vores crew var magtsyge, uhæderlige og havde havde personlige interesser og skjulte agendaer - som de varetog mere end HTOCs interesser.

Lige som den gang er jeg dybt uenig med dig og støtter ALLE i vores crew der ALLE har vores fulde tillid - så hvis du enten ikke kan eller vil komme med beviser for dine påstande eller give en undskyldning til vores crew over dine beskyldninger mod dem inden for 24 timer - så er det ud.

Hermed menes at du så fremover vil være 100% uønsket "for ever" på HTOC og din profil vil blive fjernet - vi gider det simpelthen ikke mere.

The Boss

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2006 23:22:08
Svar/Indlæg:
3943/44
hmm - apropos OT

Har ikke så meget mod OT hvis det er sjovt! (desværre er det meste noget bavl)

Og så nemt som det er at OC i dag, kan de fleste opnå gode scores hvis de har pengene til det rigtige hardware (hvilket jeg ikke har!)

Stamps

Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2006 00:37:55
Svar/Indlæg:
4263/107
Make love not war :f

#Knud

En sidste kommentar fra mig:

Du har sku aldrig fattet hvornår det var bedst at stikke snablen i jorden, og trykke "nulstil" i stedet for "OK".

BH-5

Superbruger
Tilføjet:
01-03-2006 10:57:47
Svar/Indlæg:
269/28
#8 Ja, det synes jeg nu også admins normalt er gode til :)

Men det er jo også brugerne incl. undertegnede, der skal blive bedre til at tænke på andre (i dette tilfælde sælger) før vi poster noget OT i en salgstråd.
Sælger kan også medvirke til en mere sober tråd ved at poste al relevant information i allerede i 0. post.

Mit håb er, at vi i fællesskab kan være med til at gøre salgssektionen endnu bedre/overskuelig for køber og sælger.

Mvh. BH-5

Prinsvalium

Superbruger
Tilføjet:
05-03-2006 13:59:21
Svar/Indlæg:
461/64
#13 Er du SINDSYG hvor kan du mange ord og vendinger der rammer plet, på samme tid!

1 2 Know, hvis ikke at vores crew gør et godt stykke arbejde i din verden, hvad planet er du så fra? Jeg syntes bestemt de køre stilen og bliv endelig ved med det!

Fearless

Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2006 20:52:09
Svar/Indlæg:
4536/104
#0 faktisk god ting at tage op.

#13 enig.

#23 enig.

Over and out. ;)