10kl oso-opgave

Diverse d.  28. februar. 2006, skrevet af djk
Vist: 393 gange.

djk

Superbruger
Tilføjet:
28-02-2006 20:03:41
Svar/Indlæg:
586/212
hej allesammen
jeg staar og skal lave en oso, det skal gerne handle om computere. nogen der har provet eller har nogle ideer?
hilsen djk

ps: det her er psp skrevet, og det tager lang tid

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2006 20:09:56
Svar/Indlæg:
6052/189
Tja.

Jeg snakkede lidt om hvad en computers forskellige hardware-dele gjorde, og hvad der var standard for den tid, og en smule om udvikling.

Gik ok.. Fik 9 dengang :P

Havde ik vildt meget skriftligt med.. kan faktisk ik huske der var noget o.O :e

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2006 22:20:45
Svar/Indlæg:
10398/435
aner ikke hvad oso er.. Men jeg lavede end 30 siders opgave + appendix om "computere som affald" og det tilhørende stigende problem.. eksport af computer-affald til asiatiske lande. Computere brudt ned i bestanddele - bly, ABS, silica, metal osv og disses skadevirkninger. strømforbruget og dennes skadevirkning.

Faget hed "MIKE" miljø og kemi. Rapporten er på engelsk.

fik 9 og 9 for opgaven..

Vi overvejede også at skrive om waferproduktion, men den blev for uoverskueligt.. dette er jo også miljø og kemi, men det var meget svært at få tal på.

K1lroy

Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2006 23:36:27
Svar/Indlæg:
767/119
OSO = Obligatorisk Skriftlig Opgave..

djk

Superbruger
Tilføjet:
01-03-2006 08:23:49
Svar/Indlæg:
586/212
nej
OSO står for obligatorisk selvvalgt opgave, ikke skriftlig.
Og har tænkt mig at demonstrere hvordan man samler en cumputer fra bunden og så snakke dem et øre af om hvad de for skellige dele gør, måske sige noget om frem tiden osv osv

men tak for de få svar, håber der kommer flere... :00

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2006 16:55:15
Svar/Indlæg:
4230/89
hmm, da lavede min OSO, var der da et krav om at det skulle handle om den uddanelse vi ville tage...
hvor man skulle skrive en rapport om forskellige ting der havde relevans inden for faget... :o

så det er måske blevet helt "selvvalgt" nu.. ?:(

--------

hvad dit spørgsmål angår, så lyder det da som en fed ide,
at bygge en computer, og samtidig gå meget grundigt igennem hvad du laver, og hvorfor...

samtidig, så kunne du jo i rapporten samle nogel forskellige computerer, til forskelligt brug, Kontor, Spil, All Round, Grafisk Tunge, og evt. OC...
så kunne du samtidig sætte din lære ind i OC'ens ædle kunst, og gå i dybden med hvordan det kan være du forøger ydelsen bare ved at ændre på et lille tal :D

og hvis du ikke tør ofre din egen computer på dit projekt, så spørg IT-manden på din skole, de plejer altid at have "ældre" computerer liggende et sted, og hvis du skal bruge det til at skole opgave, så kan han jo nærmest ikke sige nej :00 :p

djk

Superbruger
Tilføjet:
02-03-2006 11:37:28
Svar/Indlæg:
586/212
Tak, det vil jeg tænke over