Temperatursensor - til mælk.

Diverse d.  01. marts. 2006, skrevet af Sidewinda^
Vist: 308 gange.

Sidewinda^

Superbruger
Tilføjet:
01-03-2006 13:14:17
Svar/Indlæg:
172/29
Hej allesammen!

Nu ved jeg at der er en del elektronikwizards herinde, så håber på i kunne hjælpe mig lidt. Står overfor et stort teknologiprojekt, og har valgt at lave en temperatursensor til at smide i en mælkekarton, der så når mælken blev for varm tændte for en buzzer eller lign.

Nu har jeg så bare det problem, at når det kommer til diagrammer, er jeg ganske nap! Skal ganske enkelt have lavet så lille et kredsløb som muligt (nej, ikke nanoteknologi ;)), som når temperaturen når over f.eks. 10 grader celcius, tænder for en buzzer. Hvis der er nogen med overskud til at hjælpe er jeg evigt taknemmelig!

Mark

Die_Happy

Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2006 14:45:55
Svar/Indlæg:
3385/80
Snak med din lærer og lav dit projekt selv istedet for at få andre til at lave din lektier.

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2006 15:06:21
Svar/Indlæg:
6899/119

Det er da ikke at få andre til at lave lektierne. Han beder bare om hjælp. Ikke andet, så lad dog være med at fyre sådan noget af.

espeholt_jr

Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2006 15:23:19
Svar/Indlæg:
2175/186
nu er det sådan at jeg også har fået teknologiprojekt for... og der får man udtrykkeligt fortalt, at man ikke må stå højere end andre i klassen... dvs. man kan ikke få fatter til at lave det hele for sig... Så egentlig kan han heller ikke få lavet et diagram for sig, men han kan få hjælp til det :P

Men lige kort (har ikke meget tid...arbejde) skal du bruge en temp måler. De kan fås i to versioner, en hvor modstanden bliver større jo højere temp, og en hvor den bliver mindre... Du kan så bruge en der bliver mindre, og så en transistor... det er egentlig det :P... og så et potmeter til at justere... hvis du ved hvordan de 3 komponenter virker, så skulle det ikke være svært

Sidewinda^

Superbruger
Tilføjet:
08-03-2006 12:53:41
Svar/Indlæg:
172/29
#1 slap dog af? min lærer har ikke tid til at hjælpe og sagde at jeg skulle tjekke om jeg kunne finde noget på nettet.

#3 tak for svaret, det var lige hvad jeg havde brug for!

Mark