Trådløs router til Trådlø

Diverse d.  01. marts. 2006, skrevet af tf-uno
Vist: 153 gange.

tf-uno
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2006 17:09:52
Svar/Indlæg:
317/39
hey,
vil høre om man kan bruge sin Trådløse router til at fange et trådløs signal også lave det om til normal lan..


----------------------------------uddybet forklaring------------------------
Mig og min nabo vil dele om hans internet, han har et trådløs netværk hos sig. som jeg godt kan fange på min bærbar oppe i min lejlighed. (signalet er bare ikke særlig stærk i hele lejligheden)
men problemet er lidt at jeg har en server og den vil jeg også gerne have koblet til nettet, der er ingen trådløs netkort i... og der hvor serveren står kan den heller ikke fange signalet særlig godt, (det vil sige der kommer nogle "tabte pakker" og det er jo ikke særlig optimal til en server) derfor var planen og sætte min D-link DI-714p+ til at fange signalet fra min nabos net, også sætte serveren til via netkabel... så ville min egen router vil også lavet signalet stærker i resten af lejligheden så jeg kan bruge min bærbar alle steder i lejligheden..
Er der nogle der ved om det er muligt..?

micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-03-2006 18:21:32
Svar/Indlæg:
4120/115
hmmm.... Desværre fungere det ikke helt på den måde, du kan ikke lave en repeater funktion på den måde! Ved godt flere producenter lover netop dette, men de må ha være spritstive da de udtænkte det :00 :p :00

Du kan til gengæld sætte dit AP op med en bridge til din nabos netværk, men du skal bruge endnu et AP til at oprette et nyt net, til dit eget hus! og så kan du ellers bare route trafikken imellem de to net, men bare sæt dem til at køre på hver sin kanal, ellers så skal de dele det samme frekvens spektre, og det er nok ikke hensigtsmedsigt 😉