Trådløst netværk

Diverse d.  02. marts. 2006, skrevet af sorenlk
Vist: 217 gange.

sorenlk

Overclocker
Tilføjet:
02-03-2006 20:19:59
Svar/Indlæg:
24/6
Har et lidt kompliceret problem med trådløst netværk.
Jeg får mit internet trådløst fra naboen.
Har en stor antenne på taget som er koblet til et trådløst pci netkort i computeren.
Det fungerer fint, men problemet er at jeg godt vil have min bærbare på nettet også.
Har prøv at lave en broforbindelse fra det trådløse netkort og til lan-kortet i pc'eren, og koble den stationære og den bærbare sammen med et krydskabel. Det virker ikke.
Har også prøvet med en switch, fungerer heller ikke.

Løsningen kunne være at modtage signalet fra naboen i en router/accespoint, dette er ik prøvet endnu.
Ved ik hvordan det fungerer med kryptering hvis det skal gå gennem en router/accespoint??

Nogle gode forslag?

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2006 21:38:39
Svar/Indlæg:
4120/115
Selve krypteringen sættes op i selve AP'et... Men du skal nok have fat i AP, der understøtter Client mode, eller også skal du overbevise din nabo om at sætte det op til Bridge. Men så er der ikke andre brugere der kan bruge netværket!

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
02-03-2006 21:40:52
Svar/Indlæg:
4120/115
Men det kan nu ellers godt lade sig gøre at sætte computeren op som gateway til dit wlan 😉 og router funktionalitet er da også indbygget i alle NT systemer, herunder Windows XP!

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2006 09:24:27
Svar/Indlæg:
4120/115
Hvis du kan få repeater mode til at virke, så tror jeg du skriver verdens historie... 😉

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2006 22:11:00
Svar/Indlæg:
4120/115
Ja mange gange...

Men det kommer jo også lidt af sig selv, for det første så er det slet ikke en del af standarden, og for det andet så ved enhver der ved bare lidt om radiobølger, at en repeater ikke kan sende på samme frekvens som den modtager på... Og selvom de så har tænkt sig at forskyde datapakkerne, så må alle enhederne indenfor modtager radius af begge sendere, blive meget forvirret over at modtage dobbelt pakker... :00

Men ideen er god nok, desværre har de ikke tænkt det helt igennem før de lover at deres udstyr kan dette!
Men du kan selv opsætte en "repeater", eller sagt på en anden måde en gateway, hvor du opretter 2 forskellige netværk, men i forbindelse af hinanden... altså lade to AP's lave en bridge, eller lade et af AP'erne køre client mode, og så derefter koble client AP'et direkte på et tredje AP, som du laver dit andet netværk med...
Ellers så kan du jo også altid forbinde dine 2 AP's med ledning, og så derefter sætte den ens op, med samme SSID, så vil de kunne arbejde sammen og forøge den samlede radius! Men de kan stadig ikke lave seemless roaming, som f.eks. mobil telefoner, men de vil reconnecte til det kraftigste signal, hvis de mister forbindelsen 😉