Logitech G5 vs. Razer Copperhead

Diverse d.  03. marts. 2006, skrevet af PBM
Vist: 293 gange.

PBM

Superbruger
Tilføjet:
03-03-2006 14:47:43
Svar/Indlæg:
309/23
Hej

Jeg står og skal have fat i en ny mus, da batteriet i min gamle MX700 er ved at være lidt for ustabilt.

Så derfor leder jeg efter nogen der har erfaringer med de ovennævnte mus, da det bliver én af de to jeg køber.

Jeg bruger den til:
- alm. Windows arbejde, Internet surf osv.
- Da jeg er under uddannelse til bygningskonstruktør arbejder jeg meget i CAD.
- Til sidst spiller jeg også en del. I øjeblikket mest WoW og Dota, men også BF2 og lignende FPS spil.

Derfor er jeg meget interesseret i hvor nemt det er at ændre indstillingerne til de forskellige opgaver.

Men altså, hvad er fordele og ulemper ved de to mus, og hvilken ville I selv vælge?

Mvh

Warez-man

Overclocker
Tilføjet:
03-03-2006 15:07:30
Svar/Indlæg:
266/12
Jeg ville vælge copperhead, da jeg mener den har flere DPI, og så bryder jeg mig ikke om den der ru overflade der er på G5.

greves

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2006 15:35:50
Svar/Indlæg:
879/122
Jeg har en Diamondback, og er meget tilfreds.
Jeg overvejere selv at anskaffe mig en Copperhead, kan da kun være bedere end en Diamondback.. og så er det godt :e

PBM

Superbruger
Tilføjet:
03-03-2006 16:17:20
Svar/Indlæg:
309/23
Tak for feedback.

Jeg har med min MX700 oplevet at knapperne "klikker" lidt rigeligt, og designet på G5 ser ud til at være meget ens, derfor kunne det være interessant at vide om knapperne på Copperhead er mere lydløse?

Jeg har også læst at scroll hjulet på Copperhead skulle være mærkeligt placeret. Er der noget om det, eller er det fint nok hvis man har lange fingre (hvilket jeg har)??

Mvh

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2006 17:29:32
Svar/Indlæg:
6899/119

De ham skam samme opløsning :e

De er jo konkurrenter!

TMG

Superbruger
Tilføjet:
03-03-2006 19:48:54
Svar/Indlæg:
155/14
Jeg har en Copperhead og en MX518, og foretrækker til hver en tid MX'eren.
Især tommel knapperne synes jeg er dårligt placeret, de sidder for langt tilbage.
Copperhead passer bare ikke i min hånd ellers er det en fin mus med store knapper så man ikke misser i kampens hede.

vh Torben

allan_84

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2006 19:59:04
Svar/Indlæg:
765/82
jeg har en G5, og er yderst tilfreds med den, jeg kender ikke den anden du overvejer at købe men jeg ville hvis jeg skulle købe en ny mus stadig vælge en G5 igen!

den ru overflade som #1 nævner er ikke noget der genere! kan godt lide det (smags sag vel!)

den har 2000dbi og man kan justere hastigheden på musen mens man bruger den (fx til at snipe med i CS) med driver installeret kan du vælge opsætninger til enkelte programmer du vil bruge, men bruger ikke selv denne funktion. et plus er at den kan scrolle sidelæns men det kan alle gode mus vel i dag.

så synes jeg den har en god plasering af knapperne (ejner sig vist kun til højer hånd)

det eneste jeg vil sætte en finger på (hvis jeg skal klage over noget) er lyden af når man scroller op! og kun op.

PBM

Superbruger
Tilføjet:
04-03-2006 08:28:33
Svar/Indlæg:
309/23
Okay, det lyder som G5 er et udmærket køb, men hvad med "larmen" fra knapperne? Det ser umiddelbart ud som om at knapperne på Copperhead er mere lydløse...

Mvh