ATi vil købe XGI

Litteratur d.  03. marts. 2006, skrevet af red_martians
Vist: 881 gange.

red_martians

Moderator
Tilføjet:
03-03-2006 19:05:12
Svar/Indlæg:
7881/1165
Kommentar til nyhed på: http://www.overclocking.dk/new...
Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2006 19:10:44
Svar/Indlæg:
6899/119
Hvad står XGI egentlig for at produkter?

BTW, så håber jeg ATi kommer ovenpå igen, så ikke nVidia bliver for dominerende :l

red_martians

Moderator
Tilføjet:
03-03-2006 19:19:57
Svar/Indlæg:
7881/1165
Hvis det sker... Så synes jeg det er en trist dag.
ikke så trist som med 3dfx. Men jeg er så bange for hvornår den næste ryger. Matrox ligger helt sikkert for tur.

Galvatron

Elitebruger
Tilføjet:
03-03-2006 19:26:25
Svar/Indlæg:
650/57
XGI stod for Volari serien, der floppede noget så fælt...
XGI synes jeg nu ikke har kontribueret med det helt store i GFX verdenen.

Matrox tror jeg dog endnu ikke bliver opkøbt. Jeg tror de har deres egen lille fine niche som suveræne 2D leverandører.

red_martians

Moderator
Tilføjet:
03-03-2006 19:35:43
Svar/Indlæg:
7881/1165
#3: XGI floppede med volari-serien.. aj i europga og usa, hvor der kun er to producenter der har solgt den. club3D og Chaintech.
I østen sælger den ret godt, da den er billig og giver ret meget ydelse for pengene. Men enig XGI er umiddelbart den af de to der er mest handicappet af konkurencen og derfor er den mest åbenlyse af de to der bliver opkøbt. Men XGI har netop det som ATi og nVidia vil have fat i. XGI er nok den producent der har markedets bedste TV-out-kvalitet og bedste video-decoder. Noget som især tidligere har været ATi's største force mod nVidia bedre ydelse. S3 blvier tilgengæld aldrig solgt... Via ejer firmaet, og ejg tror at hvis S3 ryger, så ryger hele Via. :-p

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
03-03-2006 19:47:09
Svar/Indlæg:
14079/622
Jeg tror alligevel at XGI er doomed.. men ATi - lad nu være med at blive altædende sk*derikker som nVidia.. please ? :00 :)

Let's face it -
Hvor mange her på sitet har (dedikerede) grafikkort fra andre producenter end ATi & nVidia ?
Hvad har XGI for nylig haft på markedet, som var interessant(kender godt det kort der er på billedet med 2*GPUer. Men det var relativt dyrt, og havde vidst nok ret bugged drivers)

Jeg sætter min lid til S3 i fremtiden, og håber på at de vil tage kampen op. Vi kan allerede se dem komme frem på low-mid end markedet, med rigtig gode alternativer. Det s3 hovedsageligt mangler, er nogle gode partnere der vil benytte deres chips, og sælge kortene til at fair pris. Jeg vil til hver en tid være klar på et s3 kort, hvis de kommer med noget interessant (price/performence) :)

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
03-03-2006 19:54:41
Svar/Indlæg:
4295/306
Ja det er trist, men sådan er det jo på et marked der går så hurtigt som inden for grafikkort.

Der er jo en monster opgave at skulle følge med nVidia og ATI i udviklingen af grafikkort, og man skal jo helst levere både inden for top-performeren, middel-klassen med god pris/ydelse og billig klassen. Og så skal man iøvrigt også pumpe penge i udvikling af gode stabile drivere og support, og hvis man vil være med helt fremme skal man også pumpe penge i markedsføring af de teknologier man udvikler for hvis ikke spillene understøtter det kan det jo være ligemeget...

Selvom nogle selskaber har forsøgt sig med low-end budget kort hjælper det ikke for forbrugerne er kun opmærksomme på hvem der har de hurtigste grafikkort i high-end og så køber de samme mærke når de køber low-end for så må de jo også være gode...

Samtidig bevæger forbrugerne sig så ultra hurtigt fra en producent til en anden at selv nVidia og ATI ville skulle dreje nøglen om hvis de forfejlede 2-3 generationer i træk. nVidia fejlede med 5800 og det kostede dem meget dyrt. Havde de fejlet med 6 og 7 serierne også ville der nok ikke være nogen tilbage med et nVidia grafikkort i maskinen...

[G.N.U.]

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2006 05:52:59
Svar/Indlæg:
2175/21
fedt ATi satser på at købe et firma uden reelle kunder......det skal jo nok gøre det mere rentabelt...jeg kunne forstå hvis nvidia netop nu ville eliminere en kommende trussel ved at opkøbe dem når de er svagest, men ati har da ikke ligefrem overskuddet økonomisk til at tænke på den slags?????tror desværre det der koster knaster hvilket bringer ati i en position hvor nvidia har chancen for at komme foran pga bedre økonomi til udvikling...medmindre XGI virkelig havde en ide der ville noget, men som de ikke hvde midlerne til at få gjort salgsbar.

Lars_hjort

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2006 11:35:00
Svar/Indlæg:
1900/33
#7 Som nævnt i nyheden havde de Volari 8300 som vi endnu ikke har set på markedet i stor stil, der yder som et 6600gt og bruger mindre strøm, og samtidig har et utroligt godt tv-out

/Lars

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2006 13:07:22
Svar/Indlæg:
3532/303
Det var da en trist sag det her. Må håbe det ikke ender som det nok gør(?).
Må da ærlig indrømme at jeg godt kunne finde på at købe sådan et 8300 hvis jeg skulle ha nyt gfx. Efter de seneste generationer af HW er jeg(folk generelt?) blevet meget mere obs på strøm forbrug, der klarer XGI sig jo formidabelt. Derudover er det jo ikke en helt skidt ting at ha i sing HTPC :)

[G.N.U.]

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2006 14:15:21
Svar/Indlæg:
2175/21
#8 det ved jeg...men så vildt var det heller ikke at det var en takeover værd da....enten har XGI et eller andet teknologi der virkelig kan sparke røv med lidt udvikling, eller også har ati sq dummet sig.

Lars_hjort

Elitebruger
Tilføjet:
04-03-2006 14:25:02
Svar/Indlæg:
1900/33
#10 Det er jo som man ser på det:D Så vil jeg da også vove at påstå at nvidia dummede sig da de købte 3dfx ?:(

Så kan man vel sige det står 1:1 ATI/Nvidia :00

/Lars

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
04-03-2006 15:10:24
Svar/Indlæg:
14079/622
->#11
Overhovedet ikke.. 3dfx var nVidia overlegne i teknologi/fart(med det kort de ikke nåede at få i butikkerne) - pengekassen var bare tom.

Og mon ikke også 3dfx-folkene har været med til at udvikle nVIdias sli ?

Hellslayer

Superbruger
Tilføjet:
04-03-2006 20:31:29
Svar/Indlæg:
61/3

Jeg tror 3dfx folkene har haft en stor finger med i det spil.. de havde jo dual grafikkort allerede den gang, så gad vide hvor nVidia fik den fikse ide fra :i

[G.N.U.]

Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2006 01:24:40
Svar/Indlæg:
2175/21
#11 nvidia har jo pengene til at tænke langsigtet...dvs opkøbe så mange konkurrenter sommuligt ...ikke for at bruge dem til noget, men bare for at lukke dem ned.....det har ati ikke rigtigt.