NEC ND-3520A fucked? kan ikke brænde Verbatim

Diverse d.  05. marts. 2006, skrevet af den_blaa_kop
Vist: 394 gange.

den_blaa_kop

Superbruger
Tilføjet:
05-03-2006 18:39:05
Svar/Indlæg:
129/13
Heysa alle lokumet brænder :(

For et halvt års tid siden købte jeg en Soltek EQ3901M; I dyret befinder sig en "NEC DVD±writer ND-3520A"; jeg bruger dette drev som eneste (kombo) drev; jeg har dog "mest"/kun brugt den til at læse skiver med, samt brændt nogle alm cd-r.

For nyligt begyndte jeg dog at løbe tør for hd plads, så bestemte mig for at købe en stak dvd skiver; mere specifik købte jeg 50,
"Verbatim DVD+R/4.7GB/16x/Cakebox" fra www.burnalot.dk ;

For nogle uger/mder siden brændte jeg så de første af disse skiver, den første skive forløb fejl fri, fik så en fejl brænding og en mere fejl fri efter fulgt af et par fejl brændinger, da jeg ikke havde tid til at se på problemet lagde jeg dvd brændingen lidt på hylden;

Igår ville jeg så prøve igen (min hd er fuld), men alt jeg kunne lave var fejl brændinger, når dvderne nåede omk 20-30% så var der simpelthen fejl brænding HVER gang:

Jeg prøvede i nero 6 et eller andet, derefter i roxio 7, hvilket gav præcist samme resultat; opdaterede firmwaren fra 1.07 til den nyeste officielle version 3.(et eller andet) hjalp heller ikke; nu har jeg allerede spildt 15 skiver uden held, jeg har prøvet at brænde i 16x,12x,8x enda 4x lige meget hjælper det;

Jeg håber virkelig nogen kan give et hint til hvad problemet er, for jeg er helt lost; Jeg har osse prøvet at hente en nyere officiel via ide driver fra vias side, men gjorde heller ingen forskel andet end at fucke min puter lidt op, hvis jeg etc uninstaller driveren igen får jeg den blå fejlskærm når windows booter, og må boote med f8 og brug sidste virkende instilling...

Plz HJÆLP en mand i nød :(

På forhånd tak.

M.V.H
Dennis

den_blaa_kop

Superbruger
Tilføjet:
05-03-2006 18:52:45
Svar/Indlæg:
129/13
Jeg ved ikke om det har noget at sige, men jeg har sat harddisken som master på den første ide kanal, NEC drevet som master på den anden ide kanal; der er ikke andre drev i maskinen!

smack

Overclocker
Tilføjet:
05-03-2006 22:42:25
Svar/Indlæg:
30/14
Prøv at køb en anden DVD fra en anden producent og tjek om drevet også laver fejl på den. Derved udelukker du at det ikke bare er skod medier du har fået fingre i ☹

Viser det sig at der stadig laves fejlbrændinger, så få drevet byttet !!!

cider

Superbruger
Tilføjet:
05-03-2006 22:58:30
Svar/Indlæg:
23/4
Netop kombinationen af NEC og Verbatin har jeg udelukkende gode erfaringer med. Især glæder det mig at Nec 3520'veren brænder mine verbatin 8x ved 12x. Har aldrig haft en fejlbrænding og plejer at anbefale netop Verbatin når jeg kan komme afsted med det.
jeg er bange for at dit drev er i udu, og jeg ville få det byttet, men jeg ville bytte til en ny Nec, for de er de bedste.. :)

JLT2000

Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2006 22:58:52
Svar/Indlæg:
1103/38
skift firmware hverken brænder ell verbatim skiver fejler noget.

har selv haft probs dog kun med alm skiver ikke dvd'er

http://forum.rpc1.org/dl_firmw...

den_blaa_kop

Superbruger
Tilføjet:
07-03-2006 19:55:19
Svar/Indlæg:
129/13
Jeg har allerede prøvet at opdatere til den orginale 3.07 hjalp ikke et hak :( hvillen firmware vil du anbefale?