MSI Neo2 Plat problem

Bundkort / CPU d.  06. marts. 2006, skrevet af Skipper
Vist: 202 gange.

Skipper

Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2006 11:23:33
Svar/Indlæg:
971/67
Hej

Jeg er ved at samle en computer med MSI K8N Neo2 Platinum og en winnie 3000+ og 3200+. (kan ikke få det til at virke med nogle af dem)

Jeg har tidligere haft det til at virke i en htpc, men kan simpelthen ikke få det til at spille i min stationær PC. Der bliver ikke sendt et signal til skærm. Først må der blive sendt et eller andet til skærm, idet den kort tænder.

Den sendte signal en gang, men jeg kunne hverken komme ind i bios eller noget. På HTPC flashede jeg til 1.c bios fra http://www.lejabeach.com/MSIK8... og det virkede (synes godt nok den var lidt ustabil).

PSU er en Antec truepower 430W. Har også prøvet med psu fra htpc hvor den jo har virket.

Jeg har ikke tilkoblet nogle hdd eller drev endnu.

Jeg har prøvet et asus 6800nu og et aopen 6200.

Endvidere har jeg prøvet nogle g.skill ram og nogle geil ram - se profil. en dimm i enten slot 1 eller 3.

Jeg læste på edbpriser at man kun skulle bruge 6 skruer til at sætte bundkort fast, der har jeg prøvet først med alle 9 skruer, så med en skrue i hvert hjørne (6 skruer).

Jeg regner stærkt med at bundkort kandidat til RMA, men hvad gør jeg i den situation, bios er jo ikke en original bios, skal jeg have flashet den tilbage til org. inden jeg sender bundkortet afsted?

Hvis bios skal flashes, så vil jeg lige høre om der er nogle i aalborg, der har samme bundkort, så jeg evt. kan tage bootchip med hen til dem, for at få flashet chippen.

Er der nogle der har et bud?

/Skipper

FnaX

Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2006 21:27:02
Svar/Indlæg:
4156/111
Har du prøve at reset CMOS?

Ellers må du jo hen til en ven og få flashed det board... du kan evt. bruge winflash. Bruger det selv :)