Superbruger
Tilføjet:
07-03-2006 15:18:31
Svar/Indlæg:
685/107
Hey. Så er der kommet krudt under den nye spand.
Jeg har ikke rigtigt fået testet noget ordenligt endnu, men det kommer nok snart.
Hvordan ser jeres 805 systemer ud, og deres scores?
Well mit nye budget system består af følgende:
Intel Pentium D 805Ny
Asus P5WD2Ny
2x1 GB G.Skill pc4200 (finder lige ud af modelnr senere)Ny
Sapphire x1600pro (lige indtil jeg får råd til noget andet) Ny
WD Raptor 36gb
Antec TruePower 480w
Coolermaster Hyper48@1400rpm
Coolermaster Cavalier 1
Jeg har detsvære 2 harddiske til rma hos maxtor så min raptor er rimeligt presset da jeg kører alt fra den lige pt. Og plads er jo ikke lige det der er mest af på den.
Indtil videre har jeg clocket den til 3,5 Ghz (20*175) og der triller den fint.
Den ligger på 45 idle og load 56
3dmark05 giver:
4215 3DMarks (gfx på stock clock)
6286 CPUMarks
Superpi 1m ligger på sølle:
38,2 sec
Men jeg kan se at den belaster kun den ene core, ved ikke lige om det er meningen eller om jeg skal ordne noget for at den kommer til at køre på begge.
Testne er kun lige hurtigt taget her idag, og med alt mugligt kørende i baggrunden.
Regner med at jeg i løbet af ugen får testet ordenligt igennem.
Jeg fandt lige et par ting bagerst i rodekassen, så regner med at der kommer noget vand på cpu og gfx i løbet af et par dage, eller starten af weekenden.
Cpu'en løber ihvertfald en god slat mere er jeg sikker på, jeg vil bare gerne have lidt bedre køling på.
Jeg fandt følgende:
1x innovatec 120mm radiator
1x Black ice micro 80mm radiator
1x maze3 cpu hoved
1x chipsæt hoved som jeg ikke lige ved hvad er for noget. Det er bare en kobberklods. Regner med den kan komme på GFX med nogle strips.
8x revolvtec kobber køleprofiler til ram på gfx.
Jeg skal lige have lavet en ny mounting plate til det maze3 så den passer til 775 monteringshullerne, men det burde være på plads i løbet af idag.
De 2 kølehoveder skal også lige have en kosmetisk behandling, da opbevaringen i den papkasse ikke har været god ved det.
Og så skal der lige bestilles en pumpe og reservoire.
Men alt det sammen med test kommer senere på ugen.