Lidt probs med Raid

Diverse d.  10. marts. 2006, skrevet af Zonqui
Vist: 134 gange.

Zonqui

Superbruger
Tilføjet:
10-03-2006 13:06:39
Svar/Indlæg:
732/117
Hej OC,

Jeg har anskaffet mig en hdd mere af samme type som jeg har i forvejen og har nu forsøgt at sætte dem i Raid 0 uden held.
Dvs. lidt held havde jeg dog. Fik sat dem i Raid 0 med det mefølgende Utility der fulgte med mit P5WD2 Premium, men når jeg efterfølgende vil formatere dem via WinXP-x64 cd, siger den at der ikke er nogen hdd og jeg skal sikre at de får strøm m.m.

Jeg har sat min BIOS op efter brugsforvirringen hvad Raid angår.
Jeg har desuden set at der sidder et S-ATA stik sydvest for min CPU hvor på moboet står noget med S-ATA og Raid. Skal jeg tilslutte en af mine hdd til det stik før det vil køre eller hvordan?

Mvh Morten

Zonqui

Superbruger
Tilføjet:
11-03-2006 12:38:22
Svar/Indlæg:
732/117
Slet ingen Raid-experter? :o :e

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
11-03-2006 12:45:58
Svar/Indlæg:
6624/113
Er det begge to SATA diske?

Har du enablet SATA BIOS - og sat et array op?

Har du trykket F6 i opstarten af windows install og givet den en driver til controlleren - og den rigtige driver version til den korrekte controller?

Der ligger forskellige floppy images altefter hvilken controller osv du vil bruge - og det SKAL være floppy.

Den sidste er den oftest forekommende fejl, nemlig. ;)

Zonqui

Superbruger
Tilføjet:
11-03-2006 14:37:21
Svar/Indlæg:
732/117
#2 Det er jo helt ens Samsung P120 SATAII.

Har brugt det medfølgende Utility-program, hvor jeg har sat dem i Raid0.

Til gengæld tror jeg min fejl ligger i det sidste du nævner... har intet floppydrev, så det skal lige ha sat i... Så skal jeg altså lave et image til WinXP 64-bit?

jeg har forsøgt at trykke F6 når windows-cd´en loades(det med den blå baggrund), men der sker intet og har ikke mulighed for det senere.