galvanisk adskillelse mellem PC og reciever?

Diverse d.  11. marts. 2006, skrevet af FuZioN
Vist: 271 gange.

FuZioN

Superbruger
Tilføjet:
11-03-2006 16:54:09
Svar/Indlæg:
131/27
Hej,
Har lige fået min Denon AVR-2803 Reciever tilbage fra rep. På seddelen der fulgte med står:
App. adskilt, fejl lok.
Indgangs IC´er skiftet.
App. testet og fundet ok.
Kunden bør bruge galvanisk adskillelse mellem PC og recieveren.

Det er den sidste sætning jeg undre mig meget over. Jeg har absolut
ingen idé om hvad jeg skal gøre. Har normalt bare et kabel fra mit
lydkort i PC´en til en aux indgang i recieveren så jeg kan få lyd den
ud fra min dali højtalere istedet for et headset.

Håber I kan hjælpe mig med hvad jeg skal gøre, da jeg ikke tør forbinde PC og reciever nu.

Assassin

Elitebruger
Tilføjet:
11-03-2006 16:59:58
Svar/Indlæg:
1081/37
Du skal gå ned i en Hifi butik og spørge om de har sådan en lille boks som laver galvanisk adskillelse imellem to lydkilder, altså alm linie signal.

Sådan en boks fungere meget simpelt, der sidder en lille transformator/spole hvor signalet kommer ind i den ene ende/spole og ud af den anden ende/spole, altså signalet bliver overført magnetisk imellem de to spoler så ind og udgang ikke har elektrisk kontakt med hinnanden, altså de er isoleret fra hinnanden.

Atomizer

Elitebruger
Tilføjet:
11-03-2006 21:33:51
Svar/Indlæg:
688/32
Ellers kan man vel også bruge lysleder (Hvis du har dette i din receiver og på pc'en.)

FuZioN

Superbruger
Tilføjet:
15-03-2006 19:50:24
Svar/Indlæg:
131/27
jeg takker, fandt frem til sådan en her nok var sagen:
http://www.hifiklubben.com/DK/...

Lars

Superbruger
Tilføjet:
15-03-2006 20:20:35
Svar/Indlæg:
1633/76
Jeg ville gøre som #2 anbefaler..
Jeg har nemlig været ud for det samme som dig. Sagen er at de færreste computere er ordenligt jordet, så derfor bliver eventuelle fejlstrømme sendt igennem dit kabel til recieveren. Den bliver så ristet godt og grundigt igennem med lidt 220v :x

Den der groundbox virker sikkert fint til formålet, men hvorfor ikke skifte til optisk udgang istedet? Hvis dit bundkort/lydkort understøtter det, så kan du bruge et optisk lydkabel (som er plastik, og dermed galvanisk adskillelse). Som ekstra bonus får du bedre lydkvalitet og understøttelse for digital surround :)

Så det er jo en dejlig ting, go for it!