Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2006 14:42:17
Svar/Indlæg:
302/71
Lige en indskydelse inden selve indlægget. Det første jeg gjorde i dag da jeg kom ind på siden var at højreklikke for at få menufunktionen frem, men der er jo ingen :D
Indtil for 2 måneder siden vidste jeg sådan nogen lunde hvad jeg skulle have af Cpu, ram, bundkort og gfx. Men eftersom jeg et eller andet sted mistede fornemmelsen af hvad der var hvad, søger jeg råd her.
Jeg har pt. en:
AMD64 S754 +3000 2.0 Ghz Newcastle
2 x 512MB DDR400 GeiL Value
GigaByte K8NSNXP Bundkort
PoV GF6800 128MB DDR
Det er en spille maskine og da jeg spiller CS Source vil jeg gerne ud og have nyt grej. Men så er det jeg kommer i tvivl. Jeg mente jeg skulle ud og have en P4 640 med dertilhørende DDR2 ram osv på et asus board. Et eller andet sted har jeg så sovet i timen, for Intel er jo selvfølgelig kommet med nyt grej, mens jeg åbenbart har kigger på damer istedet ;)
Skulle det være AMD havde jeg nok taget en 4000+ SD eller en x2 hvis det kunne betale sig, men hvornår er det lige de nye AMD\'er de komer?
Det jeg søger er en maskine der kan spilles på. Det er begrænset hvad jeg bruger af tunge programmer, så videoredigering er der ikke så meget af. Dog skal CPU\'en kunne klare sig i 2 år ca. så hvis i mener der skal en Dual core i kom lige med en forklaring af hvilken og hvorfor det lige skal være den.
Af bundkort skal den understøtte PCI-X, men det kunne i vel gætte jer til. Jeg ved ikke jeg kommer til at køre Sli eller crossfire, men holder dog på et Intel975 eller et nForce4-serie chipset. Det skal bare være stabilt.
Af Ram, går jeg efter 2GB, men hvilket mærke og hvilken hastighed? DDR eller DDR2?
Jeg har pt. et mid-end gfx ( Var det ihvert fald da jeg købte det nyt for 2300,- ), men vil gå efter et highend GFX. Og så kommer det der måske også skal bestemme hvad chipsæt bundkortet. Skal det være GF7800GTX/7900GTX, eller X1800XT/X1900XT/XTX? Eller et eller andet der under?
Pris?
lad os se:
5000 derfra og 2000 derfra plus ca. 2000 fra det løse = 9000,-
9000 kr. er det et realistisk beløb der kan dække det behov jeg har beskrevet?
Skal dog lige tilføjes der nok går en måned eller to før der skal købes ind.