IE og layers

Software d.  12. marts. 2006, skrevet af Briston
Vist: 315 gange.

Briston

Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2006 18:14:57
Svar/Indlæg:
2540/228
Hvad kan det være at når jeg laver et layer i Dreamweaver at det fint vises i firefox men vises med en hvid baggrund i Internet Explorer???

HKB

Overclocker
Tilføjet:
12-03-2006 21:57:46
Svar/Indlæg:
98/37
DEt er fordi IE 6.0 er håbløst forældet... Du må tænke på at den blev skrevet langt før der rigtigt kom standarter for en masse ting og derfor overholder den kun microsofts egne standarter...

Derfor er IE 6.0 praktisk talt ubrugeligt for alle der laver hjemmesider... Hold dig til firefox og så må vi bare vente og glæde os til IE 7.0 der forhåbenligt overholder gældende standarter...

Briston

Elitebruger
Tilføjet:
12-03-2006 22:10:24
Svar/Indlæg:
2540/228
Hjælper ikke så meget når siden skal fremlægges på skolens Winxp computere med IE.

Har dog fået dem lavet til nogle gif filer der lige kan få, kvaliteten fucker dog lidt op

Abild

Elitebruger
Tilføjet:
13-03-2006 15:37:02
Svar/Indlæg:
1287/32
Prøv at tilføje background-color: transparent; til layerets style.

W3C's standarder XHTML 1.0 og XHTML 4.01 blev lanceret i 1999, CSS2 standarden er fra 1998.
Så jeg tvivler på din argumentation holder.

M$ har haft rigelig tid til at implementere standarderne indtil IE 6.

Tror nærmere svaret på IE 6' dårlige standardunderstøttelse skal findes i microsofts strategier for at oprætholde markedsandele.

Istedet for at levere et produkt der prismæssigt og funktionalitetsmæssigt får folk til at købe det prøver M$ at holde folk inden i deres net. Det gør de bla. ved konsekvent at udelukke officielle standarder og åbne formater.

Gennem tiden er der mange personer der har kommet til mig og sagt at IE er bedst fordi det er i stand til at vise flest sider korrekt, og alle de gange har jeg måttet overbevise dem om at grunden til at alle websider ikke vises korrekt i alle browsere er fordi at microsoft har lavet deres egne standarder som webudviklere(heldigvis i mindre og mindre grad) foretrække frem for W3C's.

Også på filformat fronten klamrer M$ sig til deres lukkede formater
Offfice pakken er dominerende i verden dels fordi det er overlegent på visse områder (ja, det indrømmer jeg), men også fordi det bruger lukkede formater der kun kan læses og skrives af andre programmer vha en implementation baseret på reverse engineering der aldrig kan blive perfekt.
Der er åbne alternativer som kunne løse alle verdens problemer med at udvæksle dokumenter.

På mediafronten gælder det samme hvor wmv er godt på vej til at blive standard formatet. På linux kan det kun afspilles vha metoder der er ulivlige iflg amerikansk lov.

Og det ultimative middel til 100% at kontrollere at alle brugere uelukkende har software fra MS, Adobe¸ Symantec og ligestillede: TCPA www.againsttcpa.com

Jeg håber at M$ kommer op med den ultimative piratsikring med vista således at alle kineserne bliver nødt til at købe win hvis de vil bruge det. Mon ikke det vil få dem til at få øjnene op for open source software og skabe en så massiv åben brugerbase at M$ bliver nødt til enten at frigive formatspecifikationerne eller implementere åbne formater.

HKB

Overclocker
Tilføjet:
17-03-2006 21:33:02
Svar/Indlæg:
98/37

Yep... men der gik en grum tid før at standarterne blev accepteret... Microsoft har jo været van til at lave deres "egne standarter" for at vinde browser kapløbet med netscape...

Det er først i løbet af de sidste par år at der rigtigt er kommet fokus på W3C's standarter...