Jeres værste Fejl 40 eller bommerter.

Hyggehjørnet d.  13. marts. 2006, skrevet af chrown
Vist: 2530 gange.

chrown
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-03-2006 22:45:10
Svar/Indlæg:
258/28
Jeg synes det kunne være ret sjovt at høre lidt om nogle af jeres værste bommerter og Fejl 40\'ere. Gerne med defekt hardware til følge! :D
Til dem der ikke ved hvad en fejl 40 er, kan jeg fortælle at det er det man kalder for en fejl inden for 40 CM fra skærmen :p

Jeg kan jo lægge ud med mine egne:

24 December 2004
Jeg havde lige fået et nyt RaidMAX kabinet i julegave, og begejstringen ville ingen ende tage. Jeg ville så hurtigt som muligt have flyttet mit hardware over i det nye kabinet. Jeg monterede hele molevitten, og satte skærm til. Men hov... Lortet tændte jo ikke! Jeg tænkte at det måtte være skærmen, men det begyndte at lugte brændt! En lugt af brændt silicium bredte sig i rummet. Ud fra processoren kom der en lille stribe røg! Men... FUCK! Jeg kunne se processoren... UDEN KØLER!!!
AAAAARG! Min nyerhvervede Athlon XP1800+

Forår 2005
Efter en ven havde fået en ny computer i konfirmationsgave, ville han overclocke grafikkortet. Det var et Radeon 9550 med passiv køler som blev ret varm. Så han mente der skulle en blæser på. Jeg fandt en gammel 40 mm. CPU blæser fra min samling af Pentium II processorer (Ja dem samler jeg faktisk på) der skulle på. Han tog grafikkortet ud og jeg skulle til at skrue blæseren på. Skruerne havde lidt svært ved at gå i, og jeg havde ikke andet værktøj end en billig lorteskruetrækker, der ikke passede til skruerne. Jeg pressede til på skruerne, og da jeg havde fået 2 i skulle jeg til den tredje. Jeg pressede til... og krrrst... Skruetrækkeren smuttede, og ramte lige ned i en RAM chip.
Vi blev ganske enkelt forskrækkede og prøvede at sætte kortet i maskinen igen. Og nu viste en herlig omgang flimmer og prikker på skærmen sig. Vi ringede til en "ekspert" der mente at vi skulle opdatere driverne! DOH!

12 Marts 2006 (Ja i går)
Jeg arbejdede på min computer, hvor jeg skulle montere grafikkortkøleren om så den fyldte mindre i kabinettet. Der røg så en skrue ned på bundkortet jeg ikke lige kunne få ud med fingrene. Så jeg vendte bare kabinettet om for at ryste skruen ud og hov.... Der smuttede kabinettet lige ud af hånden på mig, hvor det røg ned over mit knæ og ramte det ene RAM modul. RAM soklen blev bøjet skæv og kvaste en elektrolytkondensator. Jeg gik i panik da jeg ikke kunne få billed på skærmen. Jeg konkluderede at bundkortet var dødt. Vi prøvede at skifte kondensatoren med en anden men bundkortet var bare dødt. Heldigvis var det "kun" RAM\'ene og bundkortet der døde af det. Min A64 3200+ har jeg dog ikke fået testet endnu, men den lugter da i hvertfald ikke brændt. :00

Det var lige de største jeg har lavet.

Kommer nok i tanker om flere

Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
13-03-2006 22:51:43
Svar/Indlæg:
15982/637
Mmm min bommert var da jeg skulle sætte en TFT skærm til DVI og ikke kunne få noget signal på skærmen. Jeg prøvede at tage kabel af og på flere gange mv.... det var så indtil jeg kom i tanke om at der nok skulle trykkes på en knap så den ikke ledte efter D-SUB signal men DVI :00

Ellers har jeg ikke lavet nogen bommerter med dødt hardware til følge endnu... 7-9-13. Er temmelig hys mht håndtering af hardware mv.



MADZ
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-03-2006 22:58:16
Svar/Indlæg:
2602/173
Brændt 2 stk. ASUS A8N-SLI Premium af pga. en ekstra stag i kabinet.

Stik den ;)



chrown
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-03-2006 22:59:15
Svar/Indlæg:
258/28
#2
Lyder smertefuldt for enhver nørd! Føler virkelig med dig!



--DaxTeR--
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-03-2006 23:04:01
Svar/Indlæg:
1089/98
haha sjovt at læse dine ;)
Nå jeg har ikke lavet så mange :e

Min første var en gamle 400MHz p2. Jeg skulle til at skifte ram i den, men jeg kunne ikke finde ud af det :r (Det var et af de gamle bundkort hvor man skal prasse til siden mens man hiver på i ramne) Men jeg kunne ikke få den op, og til sidste ræv jeg til, og fik den op :D Men så puttede jeg den nye i, eller jeg prøvede, men fik den ikke helt i, men tænkte at det ikke gjore så meget når den rørte mobo, og puff! så var mit mobo plus ram og cpu dødt da jeg prøvede at starte
:00
-----------------
Den 2. jeg lavede lyder sådan.
Jeg skulle flashe et gamlet GeForce 4 kort, og et GeForce fx5700LE kort, jeg tog den inde diskette som jeg så findt havde skrevt MX440-128mb biso på, og gik igang med at flashe, under flash sagde den at bios ikke passede (Ik på dansk) Jeg tænkte at det nok var fordi at det var et andet mærke, og flahede, og efter flash havde jeg et dødt kort = død bios.
Jeg vil så flashe mit 5700LE, og så min diskette som jeg og havde skrevt så findet på, ''5700LE-256mb bios'' og flashede, og samme fejl kom igen, jeg tænkte slef. bare at det var et andet mærke
8) Og gik vider. Efter flash havde jeg et dødt kort til :P
JEg tog så og startede Windows med et pci kort, og kiggede på miine disketter, og så så min største fejl :/
Den diskette som hed ''MX440-128mb bios'' lå der en palit 5700LE biso på, og på den anden bios lå der så en mx440 bios :P
-----------------
Og slev idag virker mit MX440 ikke ;) hehe.




MADZ
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-03-2006 23:07:17
Svar/Indlæg:
2602/173
-> #3

Det var ikke ret skægt da jeg fandt ud af hvorfor min comp kørte af helvedes til !!! :e



chrown
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-03-2006 23:14:07
Svar/Indlæg:
258/28
#5
Og begge kort var bare fulstændig ubrugelige bagefter?



MADZ
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-03-2006 23:18:00
Svar/Indlæg:
2602/173
-> #6

Jepser :)



Lars
 
Superbruger
Tilføjet:
13-03-2006 23:20:48
Svar/Indlæg:
1633/76
Hmm.. gode bommerter folkens :e

Jeg har sikkert lavet en masse bommerter, men den der lige slår mig er denne:


Januar 2002

Jeg havde lige haft min nye computer 1 lidt over et år, og (som det altid sker når garantien udløber) pludselig stod noget hardware af. Mit Asus A7V bundkort. Mens jeg ventede på et nyt, besluttede jeg mig for at casemodde mit Aopen HQ45 maximalt (dengang var casemod nyt og spændende). En del af mit mod var at skifte dioderne fra gul/grøn til blå/blå. Jeg havde loddet og crimpet det hele, men den eneste måde jeg kunne teste det var at sætte det til mit bundkort. Så det gjorde jeg. Bundkortet lå på en bordplade, og det eneste der var sat til udover dioderne var cpu, ram og selvfølgelig psu. Dumme Lars (mig!) beslutte sig for at det ikke var nødvendigt at montere køleren da maskinen kun skulle tændes et kort øjeblik (MAKS 2 sekunder) for at tjekke om de nye dioder ville virke (desuden var monteringsbøjlen til socket A totalt umulig). Kort efter kunne Dumme Lars konstatere at de nye dioder var tip-top, men da han så slukkede, kunne han også konstatere at hans Durum var totalt ristet og klar til servering. DOH!
Så kan man lige lære at bestille sig en 1600+ sammen med det nye bundkort.



chrown
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-03-2006 23:26:12
Svar/Indlæg:
258/28
#8
Jah den er lidt ligesom min med XP1800'eren der døde!

Har lige en update:

Den her var så lidt mere med vilje. Men ville da helst have undværet.

Jeg legede med et QDI Titanium 1B+ Socket 7 bundkort med overclocking af en AMD processor. Jeg troede jeg havde slukket for lortet da jeg skulle skifte processor. Strømforsyningen manglede blæser så der var ingen indikation af aktivitet på bundkortet. Jeg tog køleren af, og tog processoren ud og så var det bundkort dødt!



beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-03-2006 23:50:44
Svar/Indlæg:
3943/44
lul en sjov tråd!

Jeg har engang slået et ellers fantastisk ti-4200 ihjel! - kan ikke helt huske hvorfor jeg skulle have fat i køleren mens den kørte, men køleren vippede (det var en uorignal køler) og så gik computer ned! genstartede, og min bios var præget af grønne farver! :00

Men det har da også sine lyse sider eller er det sku ikke sikkert jeg havde haft et gfx der kunne rykke bf2! - regner med at sælge mine kølere fra ti-4200 til en bruger her i forumet der manglede en! (skal så bare lige hjem til mor og far og hente dem!)

Heldigvis har de nye kort sikring mod det - blev sku lidt bange den gang jeg lige var kommet hjem fra lan og mine fættere ville spille, fair nok - da compen var noget ind i windows, kom den der dejlige fejl meddelse fra nvidia driveren om at kortet var blevet 120 grader varmt og det havde clocket ned! - vf700 passer altså ikke helt fantastisk på et 6600gt agp!, nå men den blev trykket på plads og det har kørt lige siden!

Men kan altså undre mig overhvor nemt hardware kan dø - ifølge andre, jeg sku ellers som jeg behandler mit, at det burde være død flere gange!

kan ellers sige jer at min gamle 200mhz kan tåle nogle tæsk! - havde mit bundkort til rma, da onboard lydkort var stået af! long story, men det tog 3 måneder! så skulle jo lave skole arbejde - og frem kom min 200mhz, den kørte sku ellers meget sært - den frøs et kvart sekundt hvert andet sekundt! eller noget i den stil! - jeg makkede med lortet, og efter 2 uger fandt jeg ud af at strøm stik var røstet! - på med en ny AT psu og det kørte til jeg fik mit mobo tilbage (den har så ikke været tændt siden! :00 )

Okay - det blev vist en sær historie - men wtf

Tæller skader men har pådraget sig pga. gaming også med?
har en historie der hvis det gør!



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2006 04:32:54
Svar/Indlæg:
6052/189
Dengang jeg fik min 1700+ og epox bundkort:

Det var da jeg var en 16-17 år.

Det var mit første oc-venlige setup og jeg var ellevild da jeg fik det. Var til LAN i de dage, så det hele blev monteret ok hurtigt.

Det sad i et hjemmemodded Codegen-kabinet ( værre plastic crap ). I kabinettet sad der 2 x 80mm larmende og kraftige blæsere.

Nå... I med bundkort og cpu og køler. ( køleren var en Thermaltake Volcano7 ( den med temp styret blæser ).

Nå.. Jeg starter maskinen. Får installeret windows.. Får installeret drivere.. Spil.. Så ska jeg lige spille en smule Counter-Strike.. det gør jeg så i en 20-25 minutters tid..

Så tænker jeg at nu må jeg hellere begynde at lege ( oc'e ) med den. Så jeg genstarter og hopper i bios.. Kigger ind i health-menuen i bios.. Ser at min cpu er 81 grader varm.. SHIT tænker jeg, jeg panikker og flår stikket fra psu.

Jeg åbner så kabinet-siden og ser at cpu-blæserens stik ikke er monteret på bundkortet.

Jeg lægger fingrene på profilen og skriger højlydt 2-3 sekunder efter.. Jeg tror aldrig nogensinde jeg har brændt nallerne så meget :P.

1.) Jeg er fuldstændig vild over at den cpu kan have overlevet det. Og samtidig være Counter-Strike stabil ved den temp. Cpu'en har jeg haft til fornylig og den har fungeret perfekt. Bonghjerne herindefra har haft den sidst.

2.) Fuck hvor må de blæsere have været kraftige siden at den har kunnet holde temperaturen så langt nede uden selve cpu-blæser kørte :e ( alt er relativt ).


***


Vmod af Ti4400.

Jeg fik et Geforce4 Ti4400, som jeg moddede ok grundigt.

Planen var at give det noget voldsom køling og derefter et vmod.

Nå.. jeg fik fundet mig en Volcano 7+ profil ( 700gram vel.. ) og en AMD XP stock blæser ( larme larme ).

Jeg lappede core på gfx ( gav rigtig meget i temperatur ), og fik smidt nogle store og aggressive ramprofiler på ( store tynde vinger ).

Alt i alt har kortet vel vejet 1.5kg :e


Nå.. Igang med vmod.. Jeg fandt en V-gpu guide på nettet.. Men de anbefalede man brugte vandkøling når man moddede det. Hmm tænkte jeg.. Så tager jeg sgu da bare en større modstand, så spændingen igennem den lille ic-chip ( og dermed også gpu ) bliver mindre. ( omvendt psykotisk brug af Ohms Lov :e :e.. ved ikke hvordan det skete :P ).

Nå.. men jeg shuntede et par modstande og fik gjort det hele igennem. Mig starte op.. Mig starte i windows.. Det hele se pænt ud :P.. indtil videre..

Mig prøve med 20mhz mere på core.. Ind i 3Dmark01..

Jeg trykker bench. I samme splitsekund forvandles skærmen til en brunlig-rødlig skotsk-ternet skjorte :P.. har aldrig set så MASSIVE artifacts før.

Vi snakker om et HELT skærmbillede FYLDT med det samme mønster. 4 x 4mm brune og røde tern side om side på HELE SKÆRMEN. Intet andet.. Ingen variation i det mønster :e..

Endnu engang et hyl fra min side og jeg hamrer hælen ned i afbryder knappen på stikdåsen ( hvilket jeg ikke gør igen.. av for fanden da ).

Efter lidt google'ing og snakken med folk der havde forstand på vmods fandt jeg ud af at jeg ville have givet kortet 1.6v istedet for 1.7v ( som guide foreslog ).. std var vist 1.4..

Men pga min omvendte brug af vmods, havde jeg givet kortet 2.3 !11..

Jeg har stadig kortet liggende.. Det artifacter i bios og i boot-up.. Og det dør halvt i win startup..

snøft.. det var ellers et lækkert kort :P..

***

Det var mit hardware.. Har ikke ødelagt andet indtil videre :e



Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2006 09:24:24
Svar/Indlæg:
6899/119
Hmm...Jeg har da også lavet et par gennem tiden :e

Jeg har smadret min Opteron da jeg skulle fjerne IHS, men fik så lige cuttet 3 IC'er. DO'H :e

Så fik jeg pillet lidt for meget ved en harddisk mens den kørte og printet brændte af. DO'H :e

Har da også skulle sætte en blæser til og så fik jeg skubbet et molex ned på en lille pind på mit POV 6600. Kortet døde, jeg sendte til RMA og 2 dage efter stod jeg med et nyt kort som OC'ede 66% på core med stock køler og 72% med Zalman VF-700...UDEN vmods :o :o



alenefar1962
 
Overclocker
Tilføjet:
14-03-2006 09:36:15
Svar/Indlæg:
9/3
:x tror min bør med her om ikke andet så for et smil s skyld ( ikke for min tegnebog ) :( :( :(

5 år siden splinter ny pc med alt det nyeste ink 4 quantum 120 gb hd er nice dobbelt voodo kort far sku rigtig sparke røv til bilspillene med rat og pedaler jo jo

min herlige datter giver mig et godnatknus imens det hele ligger på siden med åbent kabinet alt virker for første gang mig meget stolt lol

min datter vender sig om ( 2 ½ år gammel ) griner og smider en ½ litter saftevand lige i skallen på mig
( vi havde slåsset med vand hele dagen )

ja du har gættet det

røg knitren og en total ildevarslende stilhed og en datter der forsvandt i et glimt ud af døren

tja he idag er det en griner men de 9 år for at rejse de 8000 det er aligevel sur ble lol



PDx2240
 
Overclocker
Tilføjet:
14-03-2006 10:02:49
Svar/Indlæg:
30/11
En spændene tråd
for kort tid siden ville jeg ha en 12voltsbæser koblet til min computer fordi jeg synes at den blev for varm. Blæseren var lavet til at blive sat direkte til bundkortet, men den passede bare ikke ned på bundkortet fordi det var en forkert/gammel type.
Fandt så ud af at jeg havde en HD strømledning fra min PSU ledig, og sådan giver netop 12 volt hvis man bare sætter ledningerne de rigtige steder.
Så jeg havde gang i at klippe i en papirsklips og putte den ned i 12voltsstikket, og ganske rigtigt som jeg havde forudset startede blæseren. Men havde glemt at isolere min mit "papirsklipsstik" og da den strejfede mit kabinet som er metal sagde det BANG og knister og lidt røg steg ud fra mit kabinet. PSU'en var død, og heldigt nok tog intet andet hardware skade, Pyyh siger jeg bare



chrown
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2006 12:37:17
Svar/Indlæg:
258/28
Meget spændende historire alle sammen! Tak for det!



_Letni
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2006 13:10:34
Svar/Indlæg:
3059/255
update til 9# og den mus at min mmx 233´er dræbte er ikke kommet sig endnu x(

men en helt anden bommert som jeg osse har lavet er

dengang at tændte min mmx`er der kom der ikke noget skærmbillede op på skærmen så åbnede jeg den for at se hvad faen der var galt så viste det sig at køleren manglede FUCK
så satte jeg køleren på eller rettere profilen men så så dum som jeg nu var så glemte jeg at sætte blæseren på så frem med min 120 mm og den blev kølet godt og effektivt ned og den er kommet sig igen. men ingen skadet hw udover min mx518 ØV





Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
14-03-2006 16:29:57
Svar/Indlæg:
14079/622
Hehe fede historier.. :e..

Her for nyligt havde jeg købt ny PSU + 90mm blæser til min 2. PC. (Dejligt ældre setup.. epox 8rda3+ & XP-m 2400+)
Først knalder jeg PSU i.. det går fint. Men i mit forsøg på at montere blæseren, taber jeg en møtrik ned på mobo. Irriteret siger jeg til mig selv at jeg hellere må tage den op - hvilket ikke sker af en eller anden grund :00.
Så jeg tænder for svinet.. der kommer underligt nok ikke noget skærmbillede.. "hmmm"..efter at have leget emd skærmen i 2 minutters tid, begynder det at lugte brændt. "FUCK - Møtrikken!," tænker jeg, og slukker straks.
Heldigvis viste det sig, at kun ramslot 1 var brændt af, så da jeg flyttede rammen virkede systemet perfekt igen :)

Og da jeg skulle skifte køler på mit geforce6800, gik det heller ikke for godt. Kortet kostede på det tidspunkt 2800kr, og var det dyreste stykke hardware jeg nogensinde havde købt. Køleren larmede som en i helvede, så den måtte skiftes ud med en vga silencer. DEsværre sad org køleren godt fast, og jeg fik af vide herinde, at jeg skulle putte det i fryseren. Det gjorde jeg - lige lidt hjalp det. Derfor tog jeg en kniv og skar rammene fri fra køleren, og jeg kunne nu tage køleren af. Da jeg satte kortet i, virkede det ikke - do'h :l

På et tidspunkt skulle jeg sætte min kortlæser til computeren.. Desværre havde jeg smidt manualen væk, så jeg vidste ikke helt hvor de små stik skulle være. Men jeg fandt manu til mobo frem, og kiggede hvor "VCC", "DATA+" osv var på mobo.
Jeg sluttede den til, og da jeg tændte lugtede der brændt - det var dén kortlæser :r..


Ellers har jeg ikke direkte lavet nogle fejl 40.. men jeg har trashed mere hardware.. dog uden at kunne påvise min skyld - min eura er nok at smadre rigtig meget elektronik :P



Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2006 17:37:32
Svar/Indlæg:
4230/89
jeg fik for 2 år siden et "Elitegroup K7SEM s462" i julegave af mine forældre,så nu kunne jeg endelig fuldende mit system: Athlon XP 1700+ og 256Mb Kingston SDRAM + mit Matrox G400DH...

jeg får hurtig fyret up under dyret og da jeg jeg har fået installeret windows, mangler der stadig nogle driverer, hvorpå en af dem lå på en diskette.
men hov, diskette drevet var i slutte til computeren, da jeg ikke havde tålmodighed nok til at slukke computeren, sætter jeg bare floppystikket i bundkortet, lige som stikket glider i, går computeren død, for aldrig at vågne op igen :x (dødt bundkort)
det værste ved det var, at kl. var 23:30, og det var stadig juleaften x(

---------------------------------------------------------------------

i en vinterferie sidste år var jeg sammen med en af mine venner til en uges "koncentreret" Never Winter Nights...
vi havde sat to senge op, med et bord imellem, hvorpå vi havde skærmene, tastatur+mus havde vi i sengen, og kabinet på gulvet mellem sengene.
hen midt på ugen er man jo blevet såen lidt halvdød, og det eneste der kan holde en vågen er gudedrikken(KAFFE!!!), men ak, mon ikke jeg taber en hel kop kaffe, ned oven på mit kabinet, gennem mit 80mm blowhole, og så nedefter
:x x( AARH....

heldigvis skete der ikke noget med noget hardware(spørg mig ikke hvordan), men der er stadig kaffepletter bag på pladen til bundkortet :p ...



Don
 
Overclocker
Tilføjet:
14-03-2006 18:38:12
Svar/Indlæg:
1/0
hehe..

Jeg havde indtil fornylig en TDC-langsom "Life" comp. og da jeg ikke hvade fået invisteret i en ekstern harddisk endnu skete data udveksling med vennerne ved at tage den ud og sætte til de andre computer.. jeg havde også planer om at casemodde den så havde pillet front og side af og boret sprayet osv.

men 1 måned før garrantien udløb, lånte min 11årig lillebror min comp. jeg var på ferie så forklarede over fonen hvordan han skulle sætte hardisken i. og fint fint

Men..
da jeg kom hjem efter en uge havde han dræbt den harddisk han skulle sætte i (ikke med OS) ved at forsøge at vende strømkablet forkert så det kortsluttede for derefter at sætte det rigtigt igen, sat et USB kablet til min reciever til trådløst tastur og mus upside down ind i fronten recieveren døde på stedet og ændre på skærmens indstillinger (på skærmen ikke gfx inst.) for at kunne se avi film i rigtige forhold 16:9 kind of..
og sidste men ikke mindst fyldt den med at det lort der kommer med når man trykker på next, next, next. man spiller gratis spil..

Heldigvis
fik jeg fat i org. side og front og sendte den ind til TDC-langsom og jeg mener langsom.. efter 1½ måned uden computer rykkede for den, var status "crediteret" hvilket betød jeg fik alle pengene tilbage for min 1 år 11måneder gamle halv døde skrummel.. rart

har bestilt ny comp men er ikke kommet hjem endnu..
Og min lillebror kommer ikke i nærheden af min comp mer'



beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2006 20:26:42
Svar/Indlæg:
3943/44
Come on - der må da være flere historier! eller bliver jeg jo nødt til at fortælle om hvor farligt wow kan være (og det er ikke så lidt!)



nAlen
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2006 20:34:15
Svar/Indlæg:
687/9
Underholdende tråd :)

Af absurde fuckups kan jeg nævne et par stykker af mere eller mindre heldig kaliber.

1) Da smarte mig skulle lege _ZkiLLeD_ casemodder for første gang og sleeve en psu. Legene let tænkte jeg, fik rykket stikkene af, sleevet lortet med crympeflex og det hele (blev faktisk ret flot af et første forsøg).

På med stik igen og spændt som en bumset teenager på førstegangsrejse op mellem et par tissebøffer, blev den losset i maskinen hurtigere end man kunne komme den gang livet var sjovere.......

Kan stadig huske hvordan det lød fra de diske der blev offer for de stik hvor jeg havde byttet 12v og 5v ledningerne..... :r


2) Pappa skulle da ik lade sig gå på af den slags bagateller, så da vand blev "moderne" skulle der da også leges med det....
Nu tænker i sikkert "han hældte vand ud over det hele og alt brændte sammen", men næææ nej, lortet var rent faktisk tæt hele vejen igennem..

Nå tilbage til historien.. Var absolut grøn på området, fået samlet mine stumper sammen og et lan var på trapperne. Havde en makker der havde leget med skidtet før som skulle med til føromtalte lan, så vi kunne lige samle det der så gav han en hånd med. "Sweet" tænker jeg, pakker lortet og ræser afsted..

Da vi så kommer igang med skidtet, får samlet det meste, og faktisk "baaaare lige" skal ha hevet den gammel _CpL-SkiLLeD_ ThermalLort Silent<--NOOOOOT-Viking køler af opstår balladen.. den VIL bare ik af.. Lidt vold senere præsterer jeg at ha hive cpu med op af soklen og i forskrækkelse (tror jeg) tabe den på gulvet, hvilket resulterer i ca 477 bøjede ben..

Alene det at få chippen til at forlade profiilen tog det bedste af en time, med hjælp fra fryseren, knap så fordøjelige husholdningsprodukter og barberblade.

Af kom den dog. Et raserianfald og en times udretning af pins senere, var lortet klar til at stå sin ilddåb (eller vanddåb var det vel).

Maskinen blev bootet, og hvad der mødte os var sort skærm og endnu et raserianfald fra undertegnede... For at gøre en lang historie kort (for sent), var det = dødt mobo og død cpu...

Mig ud og leje en maskine af en makkers lillebrors kammerat (eller noget i den stil), en dejlig virusinficeret sag der til nød kunne holde sig kørende 1 times tid af gangen..

Udover alt det havde vi det vist meget sjovt alligevel :)



#22
MADZ
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2006 20:36:15
Svar/Indlæg:
2602/173
Brændt et 9800Pro af til 2600,- pga. utæt vand :e



heinrich
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2006 20:47:35
Svar/Indlæg:
1341/56

nr1
hmm den første va da jeg lige have fået min nye enermax psu, og tænkte, jeg vil sku da se om den virkelig kan giver de 30 amp på 12v som de påstår

så jeg sætter mit multimeter til, knalder selvfølgelig sikringen i multi, ledningerne vlier en smule varme, og der kom en røgsøjle fra mit bundkort, et abit nf7-s, men alt virkede fint bag efter...

nr2
skulle lige måle spændingen på mit vmodded 9500pro, da min målepind glider og jeg ligger spændingen til coren, til stel.... billedet forsvinder fra skærmen, men alt virker efter en genstart.

nr3
skulle overclocke og bence for hårdt med mit 9500pro, så skulle selvfølelig have en bedre køler på. det gik også fint, fik installeret win, men når jeg prøvede at køre noget 3d, hakkede den helt vildt.

havde ikke lige tid til at kigge på problemet der, regnede med det avr noget driver gøjl. men skulle jo i biografen, så det måtte vente. der jeg kommer tilbage og får kortet ud, kan jeg se at køleren næsten ikke rør coren. fordi den er stødt på en lille kondensator.... kortet virker stadig.

nr4
brændte et adrev af, da en af pindene, i strømstikket gled ind, og der sprang en gnist. det virker ikke mere....

nr5
for ikke så mange dage siden havde jeg lige fået mit, P5WDG-WS, havde monteret det hele på mit bord. og alt virker fint. men da jeg tænder det for 3 gang tror jeg (bruger en skruetrækker til at kortslutte med) rammer jeg nogle af de andre pins, og der kommer røg fra et par komponenter.... men alt virker stadig fint.


man kan vist roligt kalde mit heldig, medhensyn til ikke at ødelægge hardware :P



--DaxTeR--
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2006 20:49:19
Svar/Indlæg:
1089/98
#13 Ja du smader din cpu med en knvi! Som jeg slet ikke har råd til at købe :P



--DaxTeR--
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2006 21:08:42
Svar/Indlæg:
1089/98
Når ja har faktisk 2 til :)

Den første var da jeg får nogle år siden havde en P2 400MHz. Jeg havde lige sat en til harddisk til :P En af de stor på 700Mb :P
Men får at få den i tager jeg alt fra, altså kabler osv. Jeg tænder og alt vikrer som det skal :P Jeg sætter mig så til at spille et spil som liger sims, kan tydligt huske det, men pluselig begynder der at lugte brændt, og jeg kigger ned, og ser at jeg næsten ikke kan se ind i computer af vidt røg, jeg flå strømen fra, og venter et pr. min. Da røgen er væk ser jeg at cpu køler ikke er sat på, men likker i kabinete :r Jeg tør ikke tænde pc'en i fler dage, da jeg er bange for at sprænge sikringerne i huset, men efter nogle dage tænder jeg, og den virker i nu :P Ret vildt at den kalrde det, da der km så meget røg fra cpu. Jeg har faktisk cpu i nu, og den virker :P Men det gør mobo ikke :/
billede af den bedste cpu : http://peecee.dk/index.php?id=...
^ Den kan virkelig lave røg :P

Den anden jeg lavede er ikke mere en 2 uger siden.
Jeg havde lige samlet en computer af alle mine gamel dele, og sat min gamle Zalman 7700ALCU på, da jeg tænder kommer der en masse hakke lyde, jeg skynder mig at slykke, og ser at ATX kabler er kommet ind i Zalman køleren, og har lavet en masse hakker i kablet, pc'en virker i nu, men kablet er dødt ;)

Så har jeg godt nok også mit 4GHz projekt! Jeg lavede det bare for sjov, men mine ene ddr blok døde :r
Vidio : http://peecee.dk/index.php?id=...



Goaguy
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2006 22:15:40
Svar/Indlæg:
3410/199
#15 --> Den har jeg også lavet, men skidtet slukkede bare automatisk, og virkede fint bagefter.

Nu vi snakker om bommerter. Tabte en 10 dage gammel Nokia 6610i i toilettet, forrige sommer. Abonnementet på 6 mdr. døde desværre heller ikke:x



PDx2240
 
Overclocker
Tilføjet:
14-03-2006 22:44:09
Svar/Indlæg:
30/11
#27 --> haha så er jeg ikke den eneste der er så dum. 8) okay har dog ikke tabt min telefon i toilettet :p Bommert!!

Fede historier folk har

PS. WoW er total dødbringene.

Godnat herfra :r



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
14-03-2006 22:50:41
Svar/Indlæg:
14079/622
->#27
Gik den i stykker af det ?..

Jeg kom også til at smide min siemens telefon til vask.. nåede dog at stoppe vaskemaskinen forholdsvis hurtigt, så den blev nok ikke "gennemblødt" :P..
Men den virker endnu :)



beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2006 23:13:00
Svar/Indlæg:
3943/44
#15 og #27 jeg har også lavet den, og min strømforsyning virker fint - det er sku skræmende, strømmen går bare, også tænker man PIS

Var faktisk en gang hvor jeg troede jeg havde dræbt den!, jeg lavede et eller andet, og lige i det et par ledninger rører noget metal , går psu ud! - og den vil bare ikke tænde igen! PIS PIS PIS, efter et minut kommer min far ned og fortæller at strømmen er gået i hele huset! - kan ikke huske hvorfor, men det var ikke pga. mig! :00

Tror dog at de fleste bedre strømforsyninger er sikret mod det!

#28 - WOW er så lethal at du ikke drømmer om det! - jeg har været tæt på at slå mig selv ihjel pga. af WOW!



MrMojoRisin
 
Overclocker
Tilføjet:
15-03-2006 02:07:12
Svar/Indlæg:
121/19
Har 2 styk jeg husker sådan nogenlunde, det er ved og være længe siden :)

Havde lige købt nyt grej, en 800Mhz amd og hvad der ellers hører til.
Skyndte mig hjem for at samle det, det gik skide godt syntes jeg selv. Så tændte lige en smøg og kiggede lidt på det inden jeg ville tænde for den, da jeg så tænder for den. Begynder den og ryge for hårdt, jeg havde sat de små ledninger fra kabi til mobo forkert på eller noget, for alt gummiet var smeltet væk fra de ledninger :l

En anden gang havde jeg ikke bemærket at man kunne stille sin psu til hvor man befandt sig, så jeg fik den startet op på 110v mindes jeg det var. Det gav en god gnist og en død psu :p

#27 Du skulle da bare have gået ind med mobilen, der er garanti på den, har gjort det samme. Tabte min mobil en dag på stranden, gik ind i forretningen og sagde det var noget værre lort de havde solgt mig. Han sagde at den gik ikke den var jo fyldt med salt, så mig hjem og rense den med ferskvand og afleverede den til en anden gut inden i forretningen. Den gik lige igennem med garanti og det hele :e



Goaguy
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2006 09:20:53
Svar/Indlæg:
3410/199
#29 --> Alt virkede ved den bagefter.. Bortset fra - at der INTET antennesignal var! (den har ikke virket siden) :x



_Letni
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2006 19:53:56
Svar/Indlæg:
3059/255
jo her var lige en som jeg næsten lige har lavet som jeg osse har reddet

1.
installation af windows xp hvor at jeg dumme michael havde glemt at installere min antivirus

2 det var en dag hvor at jeg skulle ha min mmx 233`er op at køre hvor at jeg så havde glemt at montere køleren så jeg tændte den og jeg kan dælme hilse og sige den var lydløs som døden selv og det kunne jeg ikke rigtig li så jeg kastede køleprofilen på UDEN blæser der startede den ganske fint op uden blæser men jeg turde jo ikke bare at undvære den så hvad gør man så... jo man sætter jo en psycko 120 mm foran så blev den profil da kølet godt ned men overclocking til den nej fandeme nej... okay tilbage til kølermontages okay så fjernede jeg min 120 mm og satte min 50 mm på og den kørte bare derudaf perfek og der var
ingen skadet cpu godt



#33
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2006 21:26:14
Svar/Indlæg:
4156/111
Jeg brændte engang min fars RAM af i hans arbejdscomputer... :00

Om det er en brændert kan jo så diskuteres da han fik en meget bedre computer af sit arbejde bagefter da de fandt ud af at både MOBO og CPU også var død hehehe... Og stakkels mig ville jo bare lige se på de fine RAM han havde i sin computer :r

(Spørg mig ikke hvad der gik galt)



Leverpospade
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2006 21:34:09
Svar/Indlæg:
99/12
Niice historier i har gutter :p

1. Well, syntes ikke at min 3000+ @ 3,1 GHz var hurtig nok :00 , så skulle da lige skrælle IHS'en. Og faktisk gik det fint nok. Fik monteres mit vapochill på den nøgne core og startede op. Og WOW nogen gode temp! 15 sekunder senere lugtede der brændt og computeren lukkede. CPU'en var død :l Nå, men måtte jo lige teste at det var CPU'en, så satte den i min mor computer og dræbte hendes bundkort (Underligt nok dræbte CPU'en ikke mit DFI mobo).
Men fik købt mig en X2 og får den smidt i, men da jeg starter svinet går der ild i maxtor harddisk, og da mit kabinet er beklædt med stofligende lydisolering var jeg bange for at hele lortet skal antænde og river stikket ud, så det knækker.
Jeg har nu sendt harddisk en RMA, og blev ringet op af en RMA gut fra compumail der siger at fordi jeg var så ærlig ville de sende den videre til maxtor :) LOL

2. Installerede engang windows uden køleren sat til på en 3000+ winchester :00 Overlevede dog

3. Satte min mors computer til at folde - Havde bare glemt CPU fan :r Men den overlevede

4. Lejerne på min VGA silencer begyndte at brokke sig på HIGH, så jeg satte den ned på LOW. Dette resulterede i at mit sygt voltmoddede 9500 (2,1 V til core eller sådan noget) blev forvandlet til aske. :p

5. Og så lige en lille munter historie: Uheldig her fra siden havde købt et 6800 GT brugt (Super ultimativt kort dengang - Mener han gav 3K). Kortet var moddet med en ordenlig kobberprofil på coren, og nogen små sinks på rammene.
Nå, men da han modtog det fra sælger virkede kortet ikke :00 og han kunne ikke få fat i sælger. Så ham og mig besluttede at vi ville rykke køleprofilerne af og RMA kortet. Men men men det er ikke lige så let når køler profilerne er LIMET fast med kontaktlim.
Vi lagde ud med at smide kortet i fryseren. Vi tog det op, og rykkede den først ram profil rimeligt let af. De næste 2 ram profiler kom også let af - Desværre fulgte ramklodserne også med :e . Så vi knappede de sidste ramprofiler af med en hobbykniv, og limede ramprofilerne tilbage på grafikkortet (så det ikke kunne ses at de var blevet rykket op).
Så var det tid til coren :00 Vi oslede og moslede med den kæmpe kobberprofil i ca. 30 minutter, hvor vi både brugte hobbykniv og knofedt (som om vi har det :) ). Endelig løsnede profilen sig lidt og jeg stod og rykkede i profilen og jeg kan huske jeg sagde "Jeg tror den er løs nu, vi kan lige vippe den af". Det kunne vi også, men halvdelen af GPU'en sad nu på køleprofilen :00 :e Det var ikke lige så heldigt :p
Men vi tænkte, vi limer da bare standart køleren på igen, så de ikke kan få den af og se hvor smadret kortet er! Og med spandevis af kontaktlim fik vi sat stock køleren på igen, og afsted til postmand Per.
2 dage senere stod Uheldig med et nyt 6800 GT :e



RiTuaL_ShaDoW
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2006 22:28:10
Svar/Indlæg:
128/43
Tror jeg har været bedst til at brænde AMD T-bird's af, med 5 stk på 4 uger... :00

Det startede ud med at jeg havde købt nyt bundkort, ram og cpu + køler i ja det må være 2000 ca. Så fik jeg det samlet og tændt og straks windows var installeret skulle oc's havde jeg jo gjort med de gamles (en pentium 75 Mhz til 120 Mhz ;)) så straks i gang med at oc og der går lige omkring 15 min så lugter det af brændt cpu :x nå find på en super undskyldning og ud med den på garantien og ind efter en ny der skulle testes hvad kunne, det klarede jeg 4 gange i streg og ved nr 5 solgte jeg det hele meget billigt og købte pentium4 som jeg lige er gået fra igen...

Men det kostede da 4-5000 kr på den måned i cpu'er og nye kølere... :l



#36
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2006 22:30:30
Svar/Indlæg:
4156/111
#35 hahahahaha jeg elsker bare den der historie 5... omg det er da den vildeste historie jeg har hørt længe mand! :e

Utrogligt at det overhovedet kan lade sig gøre! ?:(



Leverpospade
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2006 23:05:46
Svar/Indlæg:
99/12
#37: Vi har satme også grinet meget af det siden, men da vi stod i det var det ikke særlig sjovt :p



--DaxTeR--
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2006 23:20:41
Svar/Indlæg:
1089/98
#35 AHhahahahhaha, damn det lyder griner det der :e

Jeg kom selv til at rive gpu'en af på et ati 9200, men gjore aldre nogte ved det, da jeg ikke troede man kunne ;)




--DaxTeR--
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2006 23:30:03
Svar/Indlæg:
1089/98
Såååå, nu vender jeg :D
Jeg har lige tabt min gamle bærebar, og smadert den x(
Skulle lige prøve den fordi jeg vil sælg den her inde, da der var nogle som sagde den var noget vær' Men det er den altså ikke mere :r

Men jeg tog den lige ud af skabet, den lå øverest, og så kunne jeg ik helt nå, og den gled ud af hænderne på mig :r Og den fældt fra hinanden :00
I skal næste lige se det *lige* bundkort som sider i den nu :D
billeder af den :


Nu har jeg så fået samlet den (næsten) Men når jeg prøver at starte den, lyser den lille grønne power knap 0.5sek, og så slukker den igen, og kan ikke få gang i den mere :(
http://peecee.dk/index.php?id=...
http://peecee.dk/index.php?id=...
Gad vide om der er en som vil give 50,- ? :00 Det kan jo være den virker vis man kan finde ud af at samle den ?



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2006 23:49:17
Svar/Indlæg:
2353/24
Den eneste rigtige fejl40 jeg mindes at jeg har lavet, var på et tidspunkt hvor jeg skulle redde nogle data fra en kammerates hd. Det gik og så fint i starten, jeg fik hevet hans data over på en af mine hitachi harddisk. Så langt så godt. Bagefter skulle lige formatere den, og i mangel på hjerneaktivitet, ville jeg gøre det med win xp installationscd'en (i know, der er noget som hedder diskhåndtering.. det havde jeg glemt på det tidspunkt.), så istedet for at vælge hans seagate hd valgte jeg min hitachi hd istedet, med det tilfølge at den begyndte at slette de dataer som som jeg lige havde reddet...
Så fik jeg ellers travlt med at afbryde formateringen, og så pille min hitachi hd fra (skulle jo nødigt lave samme fejl igen), og så formatere hans seagate, så jeg kunne komme til at redde data som den havde slettet på min egen hitachi hd.

Så jeg reddede dataerne fra en hd over til en anden, for så også at redde dem fra hd nr2.

Behøves jeg sige at det blev en lang nat dengang?



JLT2000
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2006 07:44:23
Svar/Indlæg:
1103/38
min værste fejl 40 var mig og et par makker skulle lige fixe et ep-8rda+ der var røget en kondensator og fik den skiftet men de små søde gamle k-7 cpu'er tåler ikke meget og havede næsten lige fået min 2400+ mobile der løb 2700mhz på luft ja ak den døde en kær død da den skod T.T lorte køler gik lidt stram ja ja så bare en støre skruetrækker meen no der knækkede noget af kernen og så var cpuen død :x x( :r



Ham_Selv^
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2006 18:43:59
Svar/Indlæg:
2453/80
min egen største:
kørte i et års tid med vandkøling på loftet.. altså noget med pumpe, res og radi oppe på loftet og så slanger ned til compen.. fantastisk løsning :D men så en dag efter at have rodet lidt med med samlingerne der hvor det kom ind og ud af kabi, og det hele ellers bare kørte derudaf, gik jeg fra det hele for at stene en times tid forand tv'et.. da jeg kom tilbage kunne jeg høre en svag sivende lyg og tænkte "hmm"... så havde jeg sq glemt at spænde et af spændebåndene :o der lå en lille så på bordet som hurtigt bredte sig og inden jeg opdagede det havde nået min nye bærbar! ohh shit! løftede den og vandet dryppede fra bunden af den, og ja, den var såmen tændt :l
anyways.. utroligt nok skete der heldigvis ingen skader på noget, udover mit sind og min puls :00
ska lige siges der er godt med tryk på nå der står et 25 liters reservoir 4 meter over compen :l men slangen var heldigvis ikke hoppet helt af :D
http://www.hardware-test.dk/fo...


og så en jeg gik i klasse med på teknisk stener skole:
var på grundforløb som datafagtekniker, og en dag kom "læreren" med 6 computere der skulle samles.. der blev sat omkring 2 til at samle hver pc.. jeg var desværre ikke blandt dem, men det var dog ganske underholdene at overvære. mange af dem ville gerne se ud som om de virkelig hevde styr på sagerne, og det lykkedes dem ikke specielt godt :e
da de var samlet virkede de dom rimeligt bortset fra en, som jeg så kikkede nærmere på.. ham der havde samlet den insisterede dog på selv at fikse den, så jeg måtte nøjes med at give gode råd.. det var den klassiske med sort skærm.. da vi fik åbnet kabi gik det op for mig af fyren ikke havde monteret de afstandsskruer som skal sidde mellem bundkort og monteringspladen.. var lidt svært at holde masken der :e .. en anden ting var at han havde vendt cpu køleren forkert. og på en socket a kan det jo godt give en del problemer, fordi der er fræset lidt ekstra af i den ene side så den ikke hviler på den hvide sokkel.. det sjoveste var så da han skulle have den af. han plantede en flad skruetrækker <B>oven</B> på den der bøjle på det glatte metal og ikke i de der "huller" der er lavet til det. det resulterede selfølgelig i at den smuttede, og så var det bundkort ellers klar til skraldespanden, hvilket det jo nok var uandset pga af de manglende afstandskruer :e




Ham_Selv^
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2006 18:55:37
Svar/Indlæg:
2453/80
iøvrigt ganske underholdene OT der kom ud af den tråd jeg linker til i #43 :e



Raskolnikov
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2006 18:58:20
Svar/Indlæg:
1321/45
Jeg tror nok, jeg har fortalt historien herinde før, men here goes:

Havde Oc'et mit gamle 9800 Pro til XT med bios og hele molevitten og samtidig besluttet at skidtet skulle køles passivt.

Jeg troede jeg var OC konge, så det dér pjat med profiler på rammene var slet ikke noget jeg gad spekulere på.

På med en Passiv Zalman og så afsted (i en fart!).
Først opstod små artefakter, og jeg tænkte "Nå ja, det går nok over"

Så fik artefakterne pludselig børn, og så kom der flere og jeg tænkte " Hmm, det går nok snart over når kortet vænner sig til at køre så hurtigt" (d'oh!)

Det dejlige var jo, at alle artefakter var væk, når jeg startede computeren, og så tænkte geniet her jo " Så er kortet ikke sygt på nogen måde, og det prøver heller ikke at fortælle mig noget" (dobbelt d'oh)

Sådan kørte det i en 14 dages tid, indtil artefakterne lige pludselig fyldte ret så meget på skærmen (nu også ved opstart!)

Først da slog det mig at checke core temp (som var 84 grader), og efter lidt research kunne jeg jo så konstatere at (noget af) rammen på kortet var toast.

Se, det var jo ikke så dramatisk en historie, men den er edderhyleme dum :e



!-!Shake!-!
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2006 19:43:53
Svar/Indlæg:
3944/384
Det undre mig meget, at jeg ikke er kommet galt afsted endnu... På en eller anden måde har installation af vandkølling og bundkort forløbet smertefrit.... 7-9-13....
Doh kom CPU`en med ud dengang jeg tog std. køler af for og smide vandkølehoved på. Nå frem med hårtøreren og af kom den. No problems 7-9-13....

I am a ordenary lucky guy :e

( Tro mig! Pure luck, no skill at all )

Shake :e :e

( Vis jeg skal være ærlig, tror jeg at mange brugerer herinde fra har afværget mange katastrofer, da de var så venlige og svarere på de 10000 tråde jeg har lavet om alt muligt. Thanks mates :) )


7-9-13



Bergo
 
Overclocker
Tilføjet:
17-03-2006 20:06:12
Svar/Indlæg:
19/4
# 2

1 stk Abit AN8-SLI, og 2 stk. ASUS A8N-SLI Premium
pga af et IEEE1394 firewire fra mit kabinet.

Jeg kom til at sætte den i et USB 2.0 stik. Abit´en holdte til det. Indtil min kæreste lige satte vores digicam til at føre billeder over.

De kunne sgu også godt lave det sådan at mindre begavede kan samle det uden at det går galt...

Jeg plejer nu ellers nok at tænke mig om inden jeg sætter strøm til, men har nok ment at jeg aldrig har haft Firewire sat til, og troet at det var et USB stik.

Så #2 min er nok lige et mobo værre end din desværre :r




Elminster.
 
Superbruger
Tilføjet:
17-03-2006 21:09:31
Svar/Indlæg:
1476/44
1 stk. skruetrækker, 1 stk. lillesøsters computer, 1 stk skub fra søster=1 stk. ødelagt bundkort :e



--DaxTeR--
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2006 12:59:28
Svar/Indlæg:
1089/98
Ej nu stopper det sku!
Har lige dræbt min bærebar for nogle få dage siden, og nu dræbte jeg sku mit 9600PRO :l



Morten-[TB]-
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2006 13:10:37
Svar/Indlæg:
4310/364
#46 Du har jo kun lavet 135 tråde :e



!-!Shake!-!
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2006 14:57:43
Svar/Indlæg:
3944/384
#50 Ja men hvor lang tid har jeg været herinde? Ikke særlig lang tid :)

Shake



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2006 15:05:09
Svar/Indlæg:
10398/435
nogle af jer er syge! :e

har lavet én bommert.. resten sker kun for naboen.. 7-9-13!

cola og bærbar.. uge 1: piletaster virkede ikke. uge 2: højre del af keyboardet virker ikke. så røg den i en kasse hvor den lå i ~9år. nu virker keyboardet slet ikke. resten virker ellers fint, også med eksternt keyboard... P120mhz, 48mb, 800Hdd.

mega kedeligt.. i know



Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2006 16:11:59
Svar/Indlæg:
2072/117
Var sku ved at lave en bommert i Torsdags...

Havde lige været ude og købe mit et Antec P180 kabinet sammen med en Scythe Ninja CPU køler.. Den skulle satme være stille...

Kommer hjem og ripper det gamle kabinet.

Da jeg kom til skulle montere køler, begyndte jeg at spænde den fast. Jeg synes dog den var lidt stram at sætte på. Så jeg tog den lige op og kiggede op den.

Det vidste sig at jeg havde glemt at tage beskyttelse folien af bunden!
Damm det var lotto jeg lige opdagede det ellers tror jeg ikke min CPU havde haft det så godt.

Men åbenbart skulle de spænder være så stramme, og det havde ikke noget med folien at gøre 8)

Men satme heldig jeg opdagede det



hamderD
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2006 16:59:54
Svar/Indlæg:
7263/260
# Vil først lige sige jeres historier er kanon man ;D !

Nåå, men vi skal jo til det :00 :e :e :e .

1. Har engang haft en 3000+xp, den kørte også fint til og starte med men så fuckede den bare totalt en dag, jeg blev satme så sur så jeg rev cpu køleren af og smækkede tasteturet ind i bundkortet så det knak :r :e !!11 lorte AMD tænkte jeg bare :00 . men skulle jo bare have genstartet den, men okay :p .

2. mig og en ven skulle engang skille et mx4200 hed det vidst, vi skulle bare have køleren af, men da jeg skulle tage den af, kunne jeg slet ikke få den af. :s blev godt nok sur, og rev til. ( blev godt nok også gas blå i hele hovedet :e :e ) og rev faktisk core med også, så den sad på køleren mellem pasta'en? undre mig stadig over det den dag i dag. hehe.

3. Nok den mest pinlige, havde været i byen hele natten og røg jo til morgenfest også :r , og man fik jo ikke sodavand ;D .. nå, men kom hjem ved en 15tiden igen.. var godt nok stiv og træt, på en eller anden måde kom jeg til og snuble over min computer da jeg skulle i seng og smadrede knæet ind i gfx'et så det knak i agp porten som det nu var dengang :) . fandme sygt.. hehe ..



_Letni
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2006 18:17:25
Svar/Indlæg:
3059/255
jo der var lige en her nu skal o bare høre

det var dengang at min gode gamle døde pentium 3 var min primære computer men hul i det... det var en gang hvor at jeg lige havde fået to usb porte i som ikke virkede så jeg tog det stik af og det gik skam osse fint nok men da at jeg så skulle sætte det på lads og det var så mens den var tændt DUMME MICHAEL... tror i så ikke at der kom en gnist fra mit epox ep-693A og så var det skam dødt troede jeg... men der kom da liv i den igen godt og den kørte skam fint indtil at jeg lavede den bommert som jeg fortalte i 12# så den er desværre afgået ved døden PIS



supermand71
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2006 21:49:33
Svar/Indlæg:
65/6
jeg blev engang lidt små-irriteret på skolens computere, pga den helvedes psu blæser bagtil, larmede jo som et ondt år! så da jeg sad der så fint og skrev den afsluttende rapport, valgte jeg sku lige at proppe noget i den blæser, og NØØØJ det blev jo nærmest fredfyldt. Dog holdt det kun et par timer hvor jeg havde glemt alt om det lille papstykke, og selvf. lige inden jeg skulle til at gemme skidtet!! WUUUUFFF det var den psu, og den sides skrift jeg ikke havde fået gemt!

skolen fandt dog aldrig ud af der var et papstykke bagi, tror jeg da ikke!

men jeg fik 10 for rapporten, så lidt lykkeligt endte det da for mig



Kristian
 
Superbruger
Tilføjet:
18-03-2006 21:55:15
Svar/Indlæg:
605/29
Swiftech kølehovede til nyt gfx, mit første vand sæt selvsamlet, vidste bare ikke at push-in ikke lige funkede så godt med silikone slanger, dødt 9800XT.

her for nylig brændte mit DFI LP SLI-DR af, for meget varme på mosfets som jeg ignorerede hehe.

Man skal heller ikke sætte sin finger på sit gf 4200 kort, mens pcen er tændt, så brænder de sq af.

ellers fed tråd.





Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
18-03-2006 22:07:57
Svar/Indlæg:
14079/622
->#43
Fuck hvor jeg bare hader socket A montering :P..

Har også jaget skruetrækkeren ned i mit 8rda3+ et par gange, heldigvis uden der skete noget :)



#58
MADZ
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2006 22:13:31
Svar/Indlæg:
2602/173
-> #61

Socket A montering? Det elsker vi da Emillos!

Ved socket A montering skal man lige huske at korset over kroppen før man går igang. Når først skruetrækkeren smutter og man ikke kan se enden på den mere, så er det ved at være sengetid.



#Devastator
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2006 11:02:49
Svar/Indlæg:
1581/5
Jeg venter spændt på Woodgnome skriver her :) :) :) :D :D :D



Woodgnome
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2006 11:18:28
Svar/Indlæg:
1888/560
#65 alt hvad jeg har smadret skyldes uheld, I tell you, UHELD!!! x(



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2006 20:02:28
Svar/Indlæg:
2353/24
#65
Når han ikke slev vil fortælle dem, så må du :D :i :e



_Letni
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2006 20:14:00
Svar/Indlæg:
3059/255
ja kender i så den at når man lige er kommet hjem fra skole eller arbejde at man lige tror at man rigtig skal overclocke sit system hvor at man så tænder sit system hvor at man så hopper ud i bios`en og gør det am man lige skal ha gjordt der og så er der ellers bare sort skærm... hvor at man så pænt kan resette cmos hvor at alt ellers bare kører perfekt? det skete for mig idag



_Letni
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2006 20:23:28
Svar/Indlæg:
3059/255
65# ved du hvad du behøver ikke holde dig tilbage bare gør det eller skriv det til mig via pm



nAlen
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2006 20:50:02
Svar/Indlæg:
687/9
#69 kender du det der med tegnsætning ? ;)



beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2006 21:22:44
Svar/Indlæg:
3943/44
da jeg læste #41 og #51 kom jeg i tanke om den gang jeg kom til at slette partionen med 20gb musik - bare fordi partion manager i windows fuckede (se profil!) - så trak det lan sku ud! - tog kun 5 timer at redde!

Og i har stadigt historien om wow til gode!



matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2006 21:58:20
Svar/Indlæg:
5600/32
#69, Det tror jeg nu de fleste her har oplevet ;). Og du får da smidt et par at'er ind i dine sætninger :p;).
Tror kun jeg har brændt en psu af.. Jeg tror jeg var 7 og så så jeg jo den switch bag på, "Hvad gør den mon?", puf sort røg :e.



matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2006 22:00:37
Svar/Indlæg:
5600/32
#72, Det er da ellers en dejlig 2,5tb disk du har dig der ;):e.



beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2006 23:45:27
Svar/Indlæg:
3943/44
#74 og som du kan se så virker den! - det er slet ikke så svært at modde en 40gb seagate til 2500gb



_Letni
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2006 16:05:52
Svar/Indlæg:
3059/255
66# fortæl fortlæl



_Letni
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2006 18:27:01
Svar/Indlæg:
3059/255
ja her var en her som ikke er en bommert

her er den

jeg havde lige fået mit nye system hjem og skal til at sætte det til og det går så osse fint nok men da at jeg så tændte det den første gang der gik den ud kort tid efter satans tænkte jeg så prøvede jeg igen men så var der hverken kontekt med tasteturet eller musen så slukkede jeg den og fik sat musen til og tasteturet hvor så at den startede op i xp hvor så at musen virkede fint men ikke tastaturet og så viste sig at tastaturet sad i museporten satans tænkte jeg så og flyttede det over på tastatur indgangen og så virkede det perfekt



Ham_Selv^
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2006 22:16:54
Svar/Indlæg:
2453/80


Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2006 22:29:21
Svar/Indlæg:
2072/117
jeg kunne altså godt læse teksten uden komme :P

Bog nørd :00

NO offence! :D



tryllerylle
 
Overclocker
Tilføjet:
31-03-2006 12:42:17
Svar/Indlæg:
39/12
For ca 1 år siden opgraderede jeg min Duron 1.3 til AMD 2600+.
Lidt efter fik jeg en gammel 450mhz ind af døren og besluttede mig til at sætte min 1.3'er i kabinettet. Efter flere forsøg fik jeg den startet op, dog med sort skærm. jeg prøvede at skifte grafikkort osv, men intet hjalp.
Jeg spurgte på et forum (ikke dette) og fik af vide at køleren måske sad forkert. jeg vendte den 180gr, og kunne godt se at den ikke sad helt perfekt, men nørderne ved jo hvad de snakker om.:00
Jeg satte ledningen i kontakten, og tændte. Den startede op, og hylede i ca 5 sekunder. Da det gik op for mig at jeg havde gjort noget forkert, og ville slukke, sagde det "PUF", og der stod røg ud af min PSU.
Jeg fandt en anden PSU og satte til, og kunne starte maskinen, men der kom stadig intet billede på skærmen.

Tror det er afgået ved døden :l



_Letni
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2006 23:36:22
Svar/Indlæg:
3059/255
78# pivhamrende ærveligt



_Letni
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-04-2006 18:11:06
Svar/Indlæg:
3059/255
ja der var lige en her

det var en gang at jeg havde samlet en 486 dx2 66mhz med et fint old greenboard bundkort i et minitower til at starte med og det gik osse fint nok til at starte med troede jeg men da at jeg så tændte den så var der lige sort skærm satans men så fik jeg så sat AT stikket rigtigt okay det var da en lille forbedring for så var der billede på skærmen dejligt men det det var jo ikke helt perfekt men så makkede jeg så lidt med den igen så kørte den dejligt nå så en så havde jeg så fået et gammelt hightower kabinet og den blev flyttet der i og det resulterede så i at jeg fik sort skærm igen nå så makkede jeg med den og så var der liv juhuuu og så kørte den indtil at jeg fik splittet psu`en af ved at stille omskifteren til 115 volt og tilgabe til 230 og så var den død



chrown
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2006 23:13:03
Svar/Indlæg:
258/28
Op igen... Vi stopper da ikke her :e



Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2006 23:18:18
Svar/Indlæg:
6899/119
#82

Og så på dansk en gang? :i



MJENSEN
 
Superbruger
Tilføjet:
29-09-2006 19:26:29
Svar/Indlæg:
1233/50
har i så hørt den om hvordan at jeg fik den pda at jeg har nu

ja det var så en gang hvor at vi skulle til københavn med min skole...

okay det var så på det vandrehjem at vi skulle sove på hvor at jeg så ved at kravle op i min køje hvor at jeg uheldigvis kom til at sætte mit knæ på min pda... og det resulterede i at jeg hørte noget at der lød som om at der var noget der blev knus... og det var sku lige skærmen på min acer n30b se x( nå hvad gør man så jo man viser det til de voksende og fortæller hvordan at det skete... men jeg fik da heldigvis ikke ballade ud over at jeg fik den elendigeste pda istedet for den at der fik knust skærmen og det var altså bare seriøst TRÆLST!!! men sådan går det jo når at man er så klodset som det fjols som jeg nu er.
og jeg vil ønske at det ikke var sket



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
29-09-2006 20:05:13
Svar/Indlæg:
14079/622
Tråden er ½ år gammel :00..



matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-09-2006 20:29:07
Svar/Indlæg:
5600/32
#86, Ja, men nu havde han jo ødelagt en ny ting.. Han er jo også kun op på 10 svar ud af 87 i tråden. :00