260V i antenneledning, av ffs da.

Hyggehjørnet d.  14. marts. 2006, skrevet af Illisher
Vist: 546 gange.

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2006 02:35:33
Svar/Indlæg:
2664/97
Hvad sker der lige.. Jeg er lige flyttet i lijlighed, så den antenneledning jeg havde fra før var ikke lang nok til at nå hen til der hvor mit tvnu sku stå, så jeg forlængede den med en kortere en jeg havde liggende, virker helt fint jo...

Men en dejlig dag da jeg kom hjem fra arbejde, fik jeg vadet min bare fod ned på der hvir de 2 stik var sat ind i hinanden. Ikke nok med jeg ikke have den der plastic beskyttelse på dem, så jeg jokkede lige på det spidste metal AV.. Men som om det ikke var nok, så var der fandme også 260V ac.. tror da helved det gjorde ondt at træde på den så.. Havde jeg sku ikke lige troet..
(målte det med et multimeter jeg havde liggende)

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2006 04:36:19
Svar/Indlæg:
6052/189
Lyder da ok smadret..

Må være fordi at signalet bliver forstærket nu hvor det er i lejlighed.

Men fandme da vildt.. Hvordan har tv'et det ?? :l

Lars_hjort

Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2006 08:13:41
Svar/Indlæg:
1900/33
Avv for f......x(

hvordan får man 260 volt i en antenne ledning?

/Lars

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2006 12:24:23
Svar/Indlæg:
2664/97
Ja det ret sygt.. har sku aldrig oplevvet der var noget strøm ï kablet når man stod og mærkede på det, og endda heller ikke selvom man rørte begge..

Men nu hvor det kan skilles på midten fordi det sat sammen, så fik jeg da lige muligheden for at få lidt ondt i foden.. :00 først fattede jeg ikke horfor det gjorde så ondt bare at træde på det :l Også da jeg ville sætte det sammen igen fandt jeg sku lige ud hvordan det er at blive vækket fra et hjertestop :p

3# Hmm ved det ikke, men muligvis.. det sidder i samme stikbox som min computer, skærm, hub, router, anlæg og lampe.. Kan det virkelig være det? :o

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2006 14:02:09
Svar/Indlæg:
4310/364
er det bare mig eller er 260 ikke dødeligt..hvis man stikker 2 stykker tråd ind i stikkontakten (230v) så dør man sq da?!

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2006 14:05:49
Svar/Indlæg:
2664/97
5# Nej nej da.. rolig nu med riven.. man får bar et ordenligt rap over nallerne.. Kan være dødeligt hvis du rør med hver hånd og du har dårligt hjerte.. men for mennesker uden hjerte problemer sker der ikke noget.. gør bare pænt ondt. :)

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2006 14:47:49
Svar/Indlæg:
5600/32
#5, Det er ikke selve spændingsforskellen der dræber en, det er amperene ;).
Har selv oplevet at få stød af et antennekabel, men det der lyder lidt vildt..

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2006 17:53:17
Svar/Indlæg:
4230/89
jeg oplever selv tit at få et ordent rap over nallerne når jeg sætter antennetstikket i min computer, (tror det er spændigsforskellen, der er IKKE stel i min computer :p )...

men jeg havde nu aldrig troet det kunne være 260V :o 8)

Lars_hjort

Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2006 18:11:48
Svar/Indlæg:
1900/33
#5 Det er da absolut ikke dødligt har prøvet det 2 gange:e Havde taget coveret af en PSU og havde sat en ny blæser i, så skulle jeg lige starte den for at se om blæseren virkede og hvilken vej den skulle vende! Da jeg så havde sat strømkabel i, satte jeg uopmærksom som jeg var, 2 fingrened på det print hvor strømmen kommer ind, og samtidig går alt lyset ud:e:00 Dette gentog jeg så 3 min efter da vi havde fået gang i strømmen igen!

/Lars

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2006 19:33:29
Svar/Indlæg:
3943/44
Nu er der jo også forskel på hvordan strømmen går gennem ens krop! - går det fra hånd til hånd - så er skal der ikke så voldsomt meget til at slå at slå en ihjel, da det går gennem hjertet! (og så skal man tage på sygehuset! også selv om du føler der ikke er sket noget! - dit hjerte kan holde op med at slå lige pludseligt inden for de næste 24timer)

er det bare i fra finger til finger så er changen for at dit hjerte bliver påvirket meget mindre! - har da selv fået 230 volt gennem mine naller! men damn hvor kan man da smide et kabel fra sig hurtigt!

Har da også tit fået stød af antenne kabler (faktisk så tit at jeg tænker en del over det når jeg sætter dem i!) - men tror sku aldrig det har været i den størrelses orden!

[edit] - jeg kan sku da heller ikke stave mere!

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2006 20:00:37
Svar/Indlæg:
4230/89
lige en update til #7, hvis du tager fat i en ledning med strøm i, og der løber 30mY A din hånd, så "fryser" dine muskler, så du er ude af stand til at åbne hånden igen.

kun hvis du kan bruge din anden hånd, eller hvis en anden person er i nærheden.
hvis ikke, så er du død.. :o og det værste ved det er, at du kan godt stå der et stykke tid, men 30mY A gør ond, og er dødelig i længere tid :x

Collins

Overclocker
Tilføjet:
18-03-2006 23:48:28
Svar/Indlæg:
115/13
Man dør ikke af at få stød i normale kontakter, jeg har engang haft fat i en lettere ulovlig elinstallation, med to 380v ahn stik i begge ender af ledningen, her snakker vi 16/32 amp, det gjorde pænt nas, thank god for HPFI.

supermand71

Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2006 21:24:50
Svar/Indlæg:
65/6
det værste jeg har prøvet må uden tvivl være for et års tid siden, og vi i firmaet skulle renovere en størrer bygning, hvor min kollega lige havde rodet lidti tavlen, og fjernet fejlstrømsafbryderen.. og selvf., lige da jeg får fat i fasen, og nogle skinner på loftet, der var jordforbundet.. ja føj, måtte sku også lige ned og sidde et par minz..