Hvis du ikke vil miste data igen, er der en helt fin løsning på dette:
Du laver ganske enkelt 2-3 partitioner...eller bruger 2 diske. Så laver du en mappe (Dokumenter) på partition nummer 2 og flytter alle dine dokumenter på den partition.
På samme partition laver du så en mappe som hedder Outlook/Outlook Express (alt efter havd du bruger). I Outlook Express (hvis du bruger den) ændrr du lagrings-mappen til at afspejle den nye lokation. Alternativt lægger du din Outlook PST-fil i en mappe på partition nummer 2.
Nu har du alle dine data liggende på partition nummer 2. Hvis du får brug for at formatere dit OS, skal du efter denne operation kun tænke på at pege på de pågældende lokationer på partition nummer 2...og voila.
Alternativt kan partition nummer 3 bruges til backup af partition nummer 1 (OS) og 2. Husk at opdatere backuppen regelmæssigt. Nu mister du kun de data som du ikke har taget backup af...nice and easy.
Denne operation laver jeg hos alle de folk jeg hjælper med at sætte PC op for. Det gør det meget nemmere at fixe problemer med en re-installation...også for mig selv når jeg igen skal hjælpe folk. :e